Ga naar de inhoud

gestoord ongestoord bezoek

Home Forums Familie van gedetineerden gestoord ongestoord bezoek

  • Auteur
    Berichten
  • #1972
    Anoniem

      Hoi. Graag had ik een reactie op hetgene ons gisteren is overkomen tijdens ‘ongestoord’ bezoek.
      Ondertussen was dit onze vierde keer, dus het is voor ons al een routine zake de regels.
      Dit is altijd zonder voorvallen verlopen tot gisteren. Altijd een 10 minuutjes voor einde bezoek wordt er luid genoeg verwittigd dat deze bijna ten einde is. Wij zelf houden altijd goed in het oog dat we op tijd klaarstaan.We zitten dus onze laatste minuutjes samen in de doucheruimte. We zijn bijna klaar en ik zeg nog tegen men vriend;Kijk het is al 12minuten na 3 en dan moest er normaal al verwittigd zijn’. We dachten doordat er nog niet verwittigd was dat we zeker op tijd waren. Ja onder de douche ziet ge die klok niet hangen natuurlijk en automatisch luisteren wij naar het eerste geklop om af te sluiten. Ze zijn hier de vorige keren altijd normaal in geweest om ons dit op tijd te laten weten. Dit is ook altijd vriendelijk en correct gebeurd. Wij ons haasten natuurlijk want wij willen absoluut niet risceren van geen ongestoord meer te krijgen. Op dat kleine momentje wordt er dan toch ineens geklopt en geroepen dus wij zeggen terug, ja we zijn er bijna hoor(niet van bewust dat deze persoon uitermate ongeduldig was en zelfs boos!) Ik sta in men slip, allé string. Dus dat is ver in men blootje en waagt die cipier het toch om zomaar binnen te komen vallen! Van zen oren te beginnen te maken dat we niet op tijd zijn. Ondertussen 17minuten na drie. Aangekleed en kunnen vertrekken. Hier krijg je een rapport voor zei hij ineens tegen men vriend.Voor een paar minuten??? Hij staat maar verder te reclameren en men vriend begon het een beetje kwaad te krijgen en wil zen mond open doen maar ik kan hem op tijd het zwijgen opleggen en zeg hem dat het het niet waard is. Hij zei dan toch, allé u hebt niet eens verwittigd zoals anders en nu krijg ik een rapport voor 2 minuten? Waar deze persoon op antwoord ‘ook dit komt op je rapport! Want het is 19 minuten na! Waarvan hij notabene er 6 zelf heeft gebruikt om ons duidelijk te maken dat we zwaar in overtreding waren. Echt dit is zoals het gegaan is, geen minuut overdreven, reactie van men vriend was heel kalm(door verontwaardiging).
      Ik kan je verzekeren, wij zijn supergelukkig en dankbaar voor deze korte tijd dat we mekaar lekker kunnen vasthouden.Dat we ons gemis en verdriet even opzij kunnen zetten, om even gelukkig kunnen zijn. Mijn vriend is helemaal geen zwaar crimineel of zo, heeft zichzelf meer kwaad gedaan dan een ander en verdient dit zeker niet. Integendeel hij gaat met heel grote sprongen vooruit en doet het relatief goed. Mede omdat hij er zo naar uitkijkt om naar huis te komen en van ons relatie een huwelijk te maken(wij zijn daar nooit echt mee bezig geweest, maar situaties kunnen je naar andere gedachten brengen). Dit gemis is als je elkaar echt graag ziet veel zwaarder dan de meesten zouden denken. Ook mijn leven heeft daar zwaar onder te leiden. Niets klopt nog elke seconde van de dag. Het is dan na zo een bezoek eventjes nagenieten en terug eventjes graag thuiskomen. Al duurt dat gevoel niet lang want je komt al snel weer tot de realiteit dat het maar voor even was. Toch dat eventjes nagenieten is zo belangrijk geworden, je hebt die uurtjes nog even vast. Maar ik kan u verzekeren dat dit heel anders is gegaan. Ik was nog niet eens buiten en de traantjes van verontwaardiging kwamen ongecontroleerd tevoorschijn.Aan de bushalte gekomen kijk ik hoe laat het is. Half vier verdomme! Iedereen weet dat ge uw pas, uw jas nog moet krijgen, om maar te zwijgen dat je achter elke deur in de gevangenis ook moet wachten voor buiten te kunnen. Aangekomen in het station van Sint Niklaas kom ik op de koop toe weer die vieze(geweldadige) pedofiel tegen die in het verleden echt een ongeloofelijk dwaas strafke heeft gekregen voor zeer zware feiten. Ik kende deze persoon omdat ik met zen kinderen speelde destijds. Zo kan ik wel een aantal namen opnoemen die nooit echt vervolgd geweest zijn voor toch wel walgelijke en geweldadige feiten naar mensen toe. Het is zo al zwaar genoeg als we ons moeten afvragen wat zit hij(men vriend) daar eigenlijk te doen? zeker omdat de feiten dan ook nog eens lang geleden zijn en hij na een tijdje buiten terug moest gaan om zijn rest te gaan zitten. Moeilijk hoor als je huidige leven eigenlijk niets meer met je verleden te maken heeft. Is dit nu echt nodig om mensen zo te behandelen??? Noem ze maar op, genoeg rotzakken zeker die zich na kindermoord enz.. zich alles kunnen permiteren in de gevangenis? Meneer de cipier kan zich dit zomaar permiteren om mij daar zo te zien? Ik denk het niet. Dit willen we niett zo laten. Graag tips zodat wij op een deftige manier daar kunnen laten weten dat we niet akkoord gaan met het gedrag van deze cipier!

      Groetjes

      #2025

      Dag braveke,

      heb jij dan een manier gevonden om te reageren over deze ‘storing’ ?
      groeten

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.