Ga naar de inhoud

vriend in gevangenis hasselt

Home Forums Familie van gedetineerden vriend in gevangenis hasselt

  • Auteur
    Berichten
  • #981
    Lieke
    Deelnemer

      Heb je de persoonlijke nr van de advokaat niet? Want denk niet dat je dat kunt regelen via de gevangenis.
      Heeft je vriend al een bezoekaanvraag gedaan in de gevangenis? Denk dat je tijdens die gesprekken wel stillekes tot een oplossing kunt komen! Maar ik denk dat je beter eerst wacht tot de definitieve uitspraak er is, eer je verdere stappen of oplossingen wilt vinden.
      Vind het wel mooi dat je je ex man toch zo blijft steunen!

      Groetjes

      #983
      miranda
      Deelnemer

        hoi lalune
        Ik weet niks geen nummer niet wie zn advocaat is niks ik ga nu schrijven en schrijf in die brief ook of die advocaat mij wil bellen of mn vex vriend dat kan regelen . Verder kan ik niks maar dan ook niks doen afwachten dus maar bedankt voor je lieve reactie steeds groetjes miranda

        #984
        Lieke
        Deelnemer

          Ja ik denk dat je het beste hem dan kan schrijven.
          Als hij terug geld op de rekening heeft, kan hij je wel bellen, elke dag, 10 minuten.
          Of je moet op bezoek gaan, dan heb je een uur om met hem te praten aan tafel en dit 3 keer per week.
          Maar dan moet hij wel een bezoekaanvraag doen. En jij moet een papier van goed gedrag en zeden halen op de gemeente.

          Groetjes

          #985
          mirandalenior
          Deelnemer

            Hallo, weet iemand hoe je geld vanuit nederland kan overboeken naar belgie ik heb de rekeningnummer al van de gevangenis hasselt.Maar je moet een ibancode en nummer hebben om te storten.Weet iemand ook hoeveel je mag storten en of het dan wel allemaal bij de gedetineerde komt ? Hoop dat iemand mij kan helpen alvast bedankt miranda

            #1080

            dag Lieke,

            heb me net vandaag geregistreerd op Thuisfront.
            Mijn vriend is in Hasselt, ik heb hem leren kennen ind e gevangenis tijdens een gespreksgroep, 6 mensen van binnen en 6 van buiten. erw a siest op het eerste zicht en hoewel ik getwijfeld heb heb ik gevraagd hem te mogen schrijven.
            Ik bezoek hem sinds een maand, de eerste keer dat ik hem weer zag wist ik het al ‘ dit is mijn man ‘
            Veel verwarring toch en vooral het weggaan na bezoek is dubbel , blijheid en verdriet..

            Graag hoor ik iest van je, ik heb wel het geveold at dit iets is wat alleen lotgenoten begrijpen.
            Vandaag komt zijn Beroep voor dus ik ben extra zenuwachtig.. groetjes Karin

            #1082
            Lieke
            Deelnemer

              Hallo Karin,

              Ik wist niet dat ze in Hasselt ook gespreksgroepen hadden, maar zoveel te beter dus 🙂

              Ga je je vriend regelmatig bezoeken? Hoelang is zijn straf? Wat hebben ze ondertussen beslist over zijn straf?

              Die van mij moet nog wel een tijdje zitten, nog zeker tot eind 2011 eer hij kans maakt op elektronisch toezicht.
              Ik hoop maar dat ik het zolang volhoud om hem elke week te gaan bezoeken. Ik probeer echt om 3 keer per week te gaan. Dit is niet altijd makkelijk. Hij is mij hier wel heel dankbaar voor.

              En voor de rest zullen we wel zien he. Heb wel veel vragen zo van, als hij ooit vrijkomt, hoe gaat hij terug reageren op zijn vrijheid, hoe gaat hij ermee om gaan? Hij ziet het wel allemaal postief in, maar ik heb er toch wel wat schrik voor!

              Groetjes Luna

              #1084

              dag Luna,

              ik kom net terug van Hasselt vandaag. bedankt voor je reactie!
              Ik heb m’n vriend leren kennen in Mechelen, daar zat hij in voorarrest en daar was de gespreksgroep.
              Hij is naar Hasselt overgeplaatst omdat hij daar woonde toen hij opgepakt werd. Zijn vriendin heeft hem vervolgens in de steek gelaten en enkene maanden later leerde hij mij kennen.
              Zijn overplaatsing terug naar Mechelen is aangevraagd, met als reden de lange afstand voor mij, en familie die in het Antwerpse woont, en goedgekeurd maar gaat pas in na de uitspraak van zijn beroep en die is pas 10 februari.:( nog even wachten dus..er is 5 jaar gevraagd en hij zit bijna een jaar nu. Volgens hem moet je toch rekenen op de helft uitzitten met de laatste 6 maand verlof of kans op enkelband. Dat zou dan willen zeggen vanaf feb 2012 verlof, als dat zo zou zijn zie ik ‘t wel zitten, denk ik nu toch.
              Ik leer hem eigenlijk kennen door onze dagelijkse telefoontjes en een uurtje bezoek. Ik ga soms 1 keer en soms 2 keer per week. 1 keer per week in ‘t begin en ik miste hem teveel. Een relatie starten in de gevangenis is niet evident maar vanaf dat ik hem zag was er iets tussen ons.
              Hoe ervaar jij alles ? hadden jullie al lang een relatie ?
              de terugkeer naar de buitenwereld… ik vraag me dat ook af, hij praat daar verlangend over en ik denk niet dat hij veel problemen gaat hebben maar waar ik aan denk is hoe gaan onze mannen weer werk vinden enzo.

              Graag hoor ik je terug, denk dat praten hierover en in hetzelfde schuitje zitten ons helpt ..

              groetjes Karin

              #1085
              Lieke
              Deelnemer

                Hallo Karin,

                ‘t Is te hopen dat je niet meer te lang moet wachten eer hij overgeplaatst kan worden, want kan goed begrijpen dat de afstand een groot probleem kan vormen. Ik moet ook wel een half uurtje rijden elke keer eer ik in Hasselt ben, maar heb het er voor over. En er is geen gevangenis dichter bij mij, dus kan geen overplaatsing vragen 🙂 dat zou hij ook niet willen, want hij heeft er echt wel alles voor gedaan om in Hasselt te kunnen geraken.
                Het jaartje dat hij nu al heeft gezeten, gaat van zijn straf af, dus als hij in totaal 5 jaar krijgt zal hij nog een dik jaar moeten zitten. Denk dat dat wel vol te houden is. Jij weet dan teminste al dan komt hij vrij, ik weet totaal nog niks! En dat maakt het er nie altijd makkelijk op! En dat merk je soms wel in onze relatie 🙁
                Ik kende mijn vriend niet van buiten de gevangenis. Heb hem leren kennen via schrijven. Heb hem in het begin gezegd hem nooit te komen bezoeken, maarja dat is dus toch veranderd 🙂 Dankzij zijn vele uitnodigingen 🙂 En het was al helemaal niet onze bedoeling om een relatie te beginnen, ook omdat hij al een paar keer teleurgesteld is geweest, in de gevangenis dan. Maarja als je verliefd wordt, wat doe je eraan? Iin het begin verdrong ik echt alle gevoelens voor hem en had vaak de gedachte van, waar ben ik mee bezig?? Heb toen eerlijk gezegd tegen hem hoe ik me voelde en hij voelde net hetzelfde.
                We zijn nu 5 maanden samen. En ja tot nu toe gaat het redelijk goed. Het is geen alledaagse situatie, maar we proberen er het beste van te maken. De ene dag lukt dit goed, de andere wat minder. Ik krijg heel veel steun van zijn ouders, ze staan 100% achter mij. En kan ook altijd bij hun terecht met eender welke vraag. Ik ga ook 1 keer per week met zijn moeder op bezoek in de gevangenis.
                Mijn vriend zegt ook wel, ik ga geen problemen hebben eenmaal dat ik buiten ben. Maar hij zit al 5 jaar vast, dus begin dan maar eens van nul af aan. Hij heeft wel geluk, hij weet waar hij terecht kan qua woonst en werk en dergelijke, maar dan nog. Ineens terug die hele vrijheid, denk toch dat hem op een moment het moeilijk gaat hebben of zoiets gaat hebben van, hoe moet ik mij nu aanpassen?
                Hij ziet alles positief in, is elke dag goed gezind en is heel optimistisch. Soms vraag ik mij af hoe hij zo kan zijn na zolang al binnen te zitten. Maar ben blij dat hem zo reageert, het kon ook het tegenovergestelde zijn dat hem de hele dag zat te wenen ofzo.
                Ben deze voormiddag nog bij hem geweest. En morgen ga ik terug gaan.

                Groetjes Luna

                #1086

                hallo Luna, of noem ik je Lieke ?
                bedankt voor je bericht gisteren. ‘t Was bij mij wat moeilijk gisteren, ik ondervind dat niemand me echt steunt hierin, en vinden dat ik voor iets abnormaal kies.
                Zelfs een goeie vriendin die zelf iemand in de gevangenis bezoekt maar als steun , ze is zelf getrouwd begrijpt me niet.Die zag ik gisteren en die is zo nuchter. Ik ben zelf ook iemand die met beide voeten op de grond staat en dit had ik nooit verwacht maar het is nu zo. waarom hij ja ik weet het ook niet :)ik weet wel dat het niet rozegeur en maneschijn is maar hem zien en hem horen ja dat maakt me gelukkig dus ja. Het is gewoon een zuiver gevoel.
                Jij hebt je vriend dus ook in de gevangenis leren kennen ! al schrijvend..
                Ik wil graag dingen met je delen als je dat wil natuurlijk. Hoe oud zijn jullie ?? weet niet of jij dat van mij weet, ik ben 49 en m’n vriend 44.
                Maar ik vind gewoon mailen leuker en persoonlijker dan op deze site dus ik geef je m’n mailadres :
                karinvandenbriele@hotmail.com

                graag tot hoors !
                groetjes Karin
                P.S. ik reageer nog op wat je in je bericht zei hoor

                #1088
                samantha
                Deelnemer

                  hallo tatjana,

                  ik heb een vraag mijn vriend zit sinds 19-01 vast in hasselt..
                  nou is mij vertelt dat je daar iets kan drinken enz als je op bezoek komt met een protonkaart maar waar kan je die als nederlander krijgen? kan dit op internet jammer genoeg nergens vinden..
                  ik hoop dat jullie mij kunnen helpen gr samantha

                  #1108
                  tilly
                  Deelnemer

                    hallo Karin,zoals je zegt lotgenoten begrijpen elkaar,zeker in deze situatie,hoe ist verlopen met zijn Beroep,mijn vriend zit ook in hasselt en zijn celmaat heeft ook over 2 weken ongeveer zijn Beroep gehad,mischien zelfde persoon?groetjes

                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.