Ga naar de inhoud

Adres en bezoekuren Gevangenis Brugge

Home Forums Familie van gedetineerden Adres en bezoekuren Gevangenis Brugge

  • Auteur
    Berichten
  • #1372

    Beste Thuisfronters,

    Daar we al enkele keren te horen hebben gekregen dat er op dit forum foutieve gegevens vermeld staan over de gevangenis van Brugge, geef ik jullie hierbij de correcte gegevens.

    Adres gevangenis:
    Penitentiair Complex Brugge
    Legeweg 200
    8200 Sint-Andries (Brugge)
    050/457 111

    Adres Justitieel Welzijnswerk Brugge – Buitendienst:
    Deelwerking van de dienst CAW Regio Brugge.
    Refugestraat 1
    8200 Sint-Andries (Brugge)
    050/31 01 07
    jww@cawregiobrugge.be

    Bezoekuren Penitentiair Complex Brugge:
    Zie bijlage!

    Het is belangrijk dat u zich steeds minstens 45 min op voorhand aanmeld. Indien het uw eerste bezoek is aan de gevangenis, dient u zich een uur op voorhand aan te melden. Te laat aangemeld? Dan wordt de toegang tot de gevangenis en het bezoek u ontzegd.

    Indien u nog vragen heeft of nood hebt aan een ondersteunend gesprek, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

    Met vriendelijke groet,

    Bervoet Maaike
    CAW Regio Brugge – Justitieel Welzijnswerk Buitendienst
    Refugestraat 1
    8200 Sint-Andries
    050 31 01 07
    jww@cawregiobrugge.be [file name=De_bezoekuren_Gevangenis_Brugge.doc size=28672]https://www.thuisfront.be/cms/media/kunena/attachments/legacy/files/De_bezoekuren_Gevangenis_Brugge.doc[/file]

    #1384

    Beste,

    Bij deze wil ik jullie een wijziging in de bezoekuren van het Penitentiair Complex Brugge doorgeven.

    Vanaf 1 september 2011 is er de mogelijkheid om op zondag op bezoek te gaan naar ‘verdachten‘. (personen die in de gevangenis verblijven, maar nog niet veroordeeld zijn).

    ‘Behoudens de door de wet of de reglementering bepaalde uitzonderingen, hebben verdachten het recht dagelijks bezoek te ontvangen. Verdachten kunnen tafelbezoek of individueel bezoek ontvangen van bezoekers die reeds op de bezoekerslijst staan (geen nieuwe inschrijvingen) op zondag van 8.45u tot 9.45u volgens de bezoektoelatingen’.

    Bezoekers mogen ook uitsluitend in het bezit zijn van volgende voorwerpen:
    – voorwerpen waarvoor de directie toelating gegeven heeft;
    – de sleutel van het opbergkastje;
    – jetons, kleingeld of enig ander betaalmiddel om een drankje of
    snoepgoed te kopen in de bezoekzaal;
    – geneesmiddelen, na voorlegging van een recent medisch attest, waaruit
    blijkt dat de bezoeker deze steeds bij zich dient te dragen;
    – bij aanwezigheid van een zuigeling, het noodzakelijke voor het voeden
    en het verschonen van de baby (max. drie vervangingsluiers).

    Indien u nog vragen heeft of nood heeft aan een ondersteunend gesprek, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

    Met vriendelijke groet,

    Bervoet Maaike
    CAW Regio Brugge – Justitieel Welzijnswerk Buitendienst
    Refugestraat 1
    8200 Sint-Andries
    050 31 01 07
    jww@cawregiobrugge.be

    #1399
    rememberme
    Deelnemer

      blijkbaar nog een aanpassing sinds 1 september: ongestoord bezoek op vrijdag werd afgeschaft?

      #1400
      Superman
      Deelnemer

        Weet iemand hoe ik kleding en dergelijke kan afgeven. Moet ik me melden als ik iets afgeef?? Kan ik de koffer niet gewoon bij de balie achterlaten met de gegevens van de gevangene?? Zou het dan nog aankomen??? (Hasselt gevangenis)

        Bedankt alvast mensen

        #1401

        Beste rememberme,

        Dat ivm de afschaffing van het ongestoord bezoek op vrijdag, heb ik eens nagecheckt en het klopt inderdaad dat er op vrijdagen geen ongestoorde bezoeken meer kunnen plaatsvinden. Dit omdat er een nieuw bezoek bestaat, nl. ongestoord bezoek met anderen, wat voorheen familiaal bezoek heette.

        Dit ‘ongestoord bezoek met anderen’ is toegankelijk voor iedereen die op de bezoekerslijst van een gedetineerde staat, met een max. van 3 volwassenen. Kinderen worden ook toegelaten.

        Om dit bezoek aan te vragen, dien je een speciaal aanvraagformulier in te vullen. De directie moet zijn toestemming geven. (Gelijkaardige procedure zoals bij de aanvraag van een ongestoord bezoek).

        Na toestemming van de directie dien je opnieuw een speciaal formulier in te vullen om de data op vrijdagen door te geven aan de gevangenis.

        Indien je nog vragen hebt, of nood hebt aan een gesprek, aarzel niet om contact met ons op te nemen.

        Met vriendelijke groet,

        Bervoet Maaike
        CAW Regio Brugge – Justitieel Welzijnswerk Buitendienst
        Refugestraat 1
        8200 Sint-Andries
        050 31 01 07
        jww@cawregiobrugge.be

        #1402

        Beste Badboy,

        Ik weet niet hoe dit precies in zijn werk gaat voor Hasselt. Ik vermoed dat dit gelijkaardig zal zijn, zoals in de gevangenis in Brugge, nl. er moet eerst toestemming gevraagd worden aan de directie als je iets wil binnenbrengen. Zonder voorafgaandelijke toestemming mag er niets binnengebracht worden.

        Best neem je eens contact op met de gevangenis van Hasselt:
        Adres: Zwarte Brugstraat 4 – 3500 Hasselt
        Tel. : 011 27 80 00

        of met mijn collega’s van Justitieel Welzijnswerk van Hasselt:
        Rozenstraat 28 – 3500 Hasselt
        Tel. 011/23.23.40
        justitieel.welzijnswerk@cawsonar.be

        Met vriendelijke groet,

        Bervoet Maaike
        CAW Regio Brugge – Justitieel Welzijnswerk Buitendienst
        Refugestraat 1
        8200 Sint-Andries
        050 31 01 07
        jww@cawregiobrugge.be

        #1405
        rememberme
        Deelnemer

          Dankjewel Maaike
          zonde dat ongestoord enkel een extra’tje is voor diegene die niet werken of erg dicht bij wonen
          kan je dan als partner ook op ‘ongestoord met anderen’?

          #1408

          Beste Rememberme,

          Als partner kan je ook op het ‘ongestoord bezoek met anderen’ gaan. Je dient hiervoor enkel een aanvraag te doen.

          Met vriendelijke groet,

          Bervoet Maaike
          CAW Regio Brugge – Justitieel Welzijnswerk Buitendienst
          Refugestraat 1
          8200 Sint-Andries
          050 31 01 07
          jww@cawregiobrugge.be

        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.