Ga naar de inhoud

Alloo in de Gevangenis

Home Forums Familie van gedetineerden Alloo in de Gevangenis

  • Auteur
    Berichten
  • #1892
    carina
    Deelnemer

      Wil het even hebben over Alloo in de Gevangenis dat te zien is op vtm
      Eigelijk een schande dat ze dit durven uitzenden word er eens aan slachtoffers gedacht????????
      daders hebben een luxe leven
      tv?? zelf hun vlees bakken??? internet??? huisdieren zoals katten vogels?????
      is dit een gevagenis lijkt me echt op een hotel
      ik ben van men 6 jaar tot men 18 dagelijks betast door men eigen vader mijn leven is verwoest
      jaren geleden in molenbeek werd ik verkracht door een neger 2 jaar en hij was vrij
      WIE DENKT ER AAN MIJ WIE IS ER VOOR MIJ??????
      dan hoor je ach gevangenen hebben recht op tweede kans awel merci
      Alloo in de Gevangenis vind ik geen goed program voor slachtoffers om nog durven te tonen wat een luxe leven ze in leuven gevagenis hebben
      sorry maar het moest eruit

      #1894
      warriormom
      Deelnemer

        Ik ken de gevangenis vn Leuven niet en heb ook geen VTM maar ik kan je verzekeren dat gevangenen zeker geen luxeleventje leiden (eerder lijden dan leiden). Alles wat je daar opnoemt, TV, zelf vlees bakken, enz.. heeft een prijskaartje. De buitenwereld blijkt mar al te vaak te denken dat de gevanenen dit allemaal krijgen. Niets van. TV moet gehuurd worden, alles wat de gevangene in de kantine koopt kost meer dan in de winkel. Met het loon dat ze kunnen verdienen kunnen ze niet echt veel kopen en ze hangen dan ook dikwijls af van financiële hulp van familie.

        Wat jou overkomen is is heel erg en ik kan me best voorstellen dat je bitter bent. Maar alle gedetineerden over een kam scheren is ook niet de oplossing. Als je ziet dat iemand 20 jaar geïnterneerd wordt in de psychiatrische annex van een gevangenis omdat hij een fiets of een T-shirt gestolen heeft, dan wordt het al snel duidelijk dat niet iedereen die in de gevangenis zit daar ook echt thuishoort.

        Als men de graad van beschaving van een land kan meten aan de manier waarop gedetineerden behandeld worden, dan blijft België een ontwikkelingsland. Maar als je echt denkt dat gevangenen een luxeleventje leiden, ga gerust enkele maanden doorbrengen in Berkendaal, dan kan je zelf ondervinden hoet goed het leven daar is.

        Dit moest er ook effe uit.

        #1897
        carina
        Deelnemer

          hmmmmm wel oke we maken een afspraak wil er met jou een bezoekje brengen
          want ik ben in antwerpen al geweest en die had tv en een kleine vogel en zou maar erg zijn he verkrachting moord en dan nog groot loon krijgen is dat niet wat te ……….. ach laat maar
          maar wil graag met jou is een bezoekje brengen w

          #1924
          Anoniem

            Mijn vriend zit daar ook in de gevangenis;
            Wat er gebeurd is kan je inderdaad niet goedpraten,ze allemaal over 1 kam scheren is heel gemakkelijk,en het is heel erg voor de slachtoffers. Maar weet jij wel wat die gedetineerden voelen?Ik denk het niet.
            Ik ben verkracht op mijn 13 en de dader is ermee weggekomen ,familie in de hoge kringen van hogere hand,bewijzen van dokters genoeg! Ik heb er ook lang over gedaan om hier over te komen,hij is ook nooit gestraft en heeft hetzelfde gedaan met een vriendin van mij!
            Mijn laatste vriend gebruikte mij als een soort boksbal,ook hier hebben ze niks aan gedaan,ook geen bewijzen genoeg ze hebben me letterlijk gezegd daar dat ik eigenlijk al halfdood moest zijn vooraleer ze klacht noteerden?Is dat dan wel rechtvaardig en mogen die mannen wel blijven rondlopen?
            Ik zie mijn vriend enorm graag en van luxe is er daar geen sprake ik hoor hem per dag 2 minuten en dat kost hem voor een week 30 euro. Laat ze hier allemaal maar ^praten en verbitterd rondlopen iedere mens heefft problemen en je bent niet de enige die ook heel wat heeft meegemaakt!

            #1965
            deborah
            Deelnemer

              Idd er wordt helemaal niet naar de slachtoffers gekeken!!! Maak eens een reportage van de slachtoffers… Weet je wel wat een gevoel dit geeft om naar dat programma te kijken?
              En je kijkt omdat je zelf slachtoffer bent… Zij hebben luxe, echt alles wat ze moeten hebben, terwijl wij keihard moeten werken als alleenstaande moeders omdat hij mijne zoon bijna heeft vermoord! We moeten alles proberen verwerken, terwijl we keihard moeten werken om rond te komen, terwijl zij daar een luxeleventje hebben! Sorry dit vindt ik geen straf en wetende dat hij binnen dit en 2 jaar vrijkomt! Hij heeft een kind van 6 jaar voor dood geslaan en achtergelaten in nood, proberen verdrinken, echt gruwelijke dingen gedaan!

              Oh my god!!!!! Waar zijn we hier mee bezig in Belgica????,
              Wordt er eigelijk nog aan de slachtoffers gedacht?
              Geen grijntje spijt niks, ook niet van zijn familie, alleen maar afgunst….
              Ik haat die mensen die ons dit hebben aangedaan…
              Wij gaan nog gans ons leven door een hel!!!!!!

              #2010
              pseudo
              Deelnemer

                beste,

                ik wou even reageren op de mega show van luc alloo.
                het is een schande om dit uit te zenden, ten eerste ze zenden uit vanuit een luxe gevangenis.
                ten tweede leuven is een gevangenis waar iedereen doet wat hij maar wil.
                waarom deed hij geen reportage vanuit de gevangenis van vorst “het echte gevangenis leven”.
                maar dat gaat VTM niet doen.
                grt.

                #2014
                joke
                Deelnemer

                  maar is da toch triestig al da zelfmedelijden…
                  Ik ben jaren lang mishandeld geweest dus kweet heel goed wa da slachtoffer zijn is maar met al da geblet kom je er nie hoor. En dan zou je me nog vertellen da ze een luxe leventje hebben. Meiske, je hebt nog nie veel geen gevangenissen gedaan zeker? Ik heb er in 3 maanden ondertussen al 3 afgelopen. Ieper, merksplas en nu brugge. En in geen enkele is er LUXE!! Alles moet betaald worden. Zelfs hun boterhammen worden geteld. Der is geen enkele die daar buiten komt die er niks aan overhoud, van de eerste tot de laatste is getraumatiseerd. En tis nie omda je zelf dingen meegemaakt hebt dat je daarvoor iedereen die gedetineerd is een mensonwaardig leven moet toewensen. Shame on you!! je uitspraken zijn er dikke vet over!

                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.