Ga naar de inhoud

Antwerpen softdrugss??

Home Forums Familie van gedetineerden Antwerpen softdrugss??

  • Auteur
    Berichten
  • #1630
    Halima
    Deelnemer

      Nvt

      #1632
      Achterblijver
      Deelnemer

        Wat ik weet is dat hij binnen 24 uur na zn aanhouding voor de onderzoeksrechter moet verschijnen. Die bepaalt of hij aangehouden wordt. Vervolgens moet hij binnen 5 dagen voor de raadkamer verschijnen, meestal bepaalt die – hangende het onderzoek – dat het voorarrest met 28 dagen verlengd wordt.

        Hoe lang hij moet zitten is niet in te schatten. Is er van afhankelijk of hij al eerder voor zoiets is veroordeeld, of hij heeft geleverd aan minderjarigen enz enz enz. Wellicht kan zijn advocaat je daar meer over vertellen hoe hij de zaak inschat.

        Vals beschuldigd worden van aanrijding van politie-agent lijkt me nogal onwaarschijnlijk. Je rijdt iemand aan of niet, als er verder geen getuigen bij zijn wordt het lastig om te bewijzen dat je het niet hebt gedaan, zeker als de politieagent met collega’s was die beamen dat er aangereden is.

        #1636
        Halima
        Deelnemer

          En wat gebeurt er na die 28 dagen dan moet hij voorkomen endan wat word er dan verteld hoeveel hij krijgt of alleen of het verlengend word ofniet

          #1638
          Achterblijver
          Deelnemer

            Na die 28 dagen moet hij inderdaad voorkomen en kan het weer met 28 dagen verlengd worden.
            Of er wordt een eis gesteld waar de rechter later uitspraak over doet.
            Of er wordt gelijk uitspraak gedaan.
            Tegen de uitspraak kan zowel door je vriend als door het Openbaar Ministerie in beroep gegaan worden,
            dus niet te vroeg juichen als je goed nieuws krijgt, eerst afwachten of het O.M. niet in beroep gaat.
            (dat moet geloof ik binnen 24 uur na de uitspraak, maar ik weet niet of dat bij elke zaak hetzelfde gaat).

            Waarom neem je geen contact op met zijn advocaat? Die kan al je vragen met zekerheid beantwoorden,
            ik antwoord alleen uit wat ik ervaar dus het kan goed zijn dat het bij jouw vriend anders gaat lopen.
            Die advocaat kan je ook globaal een antwoord geven op wat de verwachting voor zijn straf is.

            #1639
            Halima
            Deelnemer

              Nvt

            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.