Ga naar de inhoud

Antwerpen softdrugss??

Home Forums Familie van gedetineerden Antwerpen softdrugss??

  • Auteur
    Berichten
  • #1629
    Halima
    Deelnemer

      Nvt

      #1631
      Achterblijver
      Deelnemer

        Je moet een kopie van je legitimatie naar hem toesturen, p/a gevangenisadres. Hij moet die kopie, samen met een aanvraag voor bezoek inleveren bij de directeur en eerst het antwoord afwachten. Pas daarna kun je op bezoek, wel altijd je ID meenemen.
        De post van NL naar Belgie doet er ongeveer 4 dagen over, maar de controle van de post in de gevangenis zelf kan ook nog weleens een paar dagen duren, reken dus op een week.

        Minderjarigen mogen volgens mij alleen op bezoek als er toestemming is van één van de ouders. Deze toestemmingsverklaring moet je op het stadhuis in je woonplaats laten legaliseren (toestemmende ouder moet dus mee naar het stadhuis). Ook deze verklaring moet je weer opsturen, samen met ID van de minderjarige en dan weer de goedkeuring afwachten.

        Volgens mij kan je wel schrijven zonder retouradres.

        Mijn man zit niet in Antwerpen dus ik weet niet of het daar hetzelfde is als waar mijn man zit. Bel anders gewoon even naar de gevangenis en laat je informeren, meestal geven ze heel vriendelijk en goed de informatie die je nodig hebt.

        #1633
        rememberme
        Deelnemer

          voor zover ik weet moet je een kopie van je ID bezorgen aan je vriend en ook een bewijs van goed gedrag en zegen: hier haal je dat af bij de politie of op het gemeentehuis van je woonplaats. deze moet je inderdaad op voorhand opsturen: het adres van de gevangenis van antwerpen (begijnenstraat)en de naam van je vriend. In principe verwachten ze wel dat je het adres van de afzender ook op je enveloppe schrijft, maar of ze echt de brief tegenhouden wanneer er geen afzender op staat…geen idee. Wanneer je vriend al het nodige heeft kan hij een aanvraag doen om jou op de bezoekerslijst te zetten. Wanneer dat goed gekeurd is, kan hij je dit telefonisch of schriftelijk laten weten. Of jij kan zelf ook bellen naar de gevangenis om te vragen of het reeds in orde is.
          Er mogen ook minderjarigen op bezoek. Ik dacht dat onder de 16 ze wel toestemming van de hun ouders moeten hebben, tenzij de ouder erbij is natuurlijk. Ik vermoed dat een kopie van hun paspoort ook best opgestuurd kan worden, beter te veel dan te weinig.
          Een brief van nederland naar belgie heeft gemiddeld 2a3 dagen nodig.
          Ik hoop je wat verder geholpen te hebben. Je kan ook naar de gevangenis bellen om al deze info te checken, dan ben je zeker.
          groetjes

          #1637
          Halima
          Deelnemer

            Nvt

            #1696
            Djeezes
            Deelnemer

              Vergeet bovenstaande informatie.

              Kopie IK: enkel nodig als het een buitenlandse is, die hoef je niet op te sturen die breng je mee bij je eerste bezoek. Je moet wel op voorhand zijn aangevraagd door de gedetineerde of je kan niet op bezoek.

              Minderjarigen:
              Indien kinderen van de gedetineerde: geen probleem, moeten wel kunnen aantonen dat het kinderen zijn. Vanaf 14 jaar mogen ze alleen op bezoek komen bij vader of moeder. Onder de 14 dienen ze te zijn vergezeld van een volwassene.

              Indien geen eigen kinderen van de gedetineerden: (ook broertjes, zusjes, neefjes, stiefkinderen, …) moeten op voorhand worden aangevraagd (uitgezonderd de broers/zussen indien zij kunnen aantonen wel degelijk broers of zussen te zijn). Moeten begeleid zijn van hun eigen ouders. Of één van de ouders heeft een toelating geschreven (waarvan de handtekening is gewettigd op de gemeente)dat volwassene x met zijn/haar kind op bezoek mag met zijn/haar kind. Dus een grootouder mag niet zomaar haar kleinkind meepakken naar zijn/haar vriend in de gevangenis.
              Vanaf 16 jaar mag een kind ook alleen op bezoek komen indien de ouders een toelating daarvoor hebben geschreven waarvan de handtekening gewettigd is op de gemeente).

              Deze regelgeving geldt voor elke gevangenis in België.

              Als je brieven schrijft, moet naam en afzender erop vermeld staan.

            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.