Ga naar de inhoud

Ben terug van weg geweest!

Home Forums Familie van gedetineerden Ben terug van weg geweest!

  • Auteur
    Berichten
  • #403
    simonna
    Deelnemer

      Paswoord verloren enz..je kent dat.

      Ik ben dus een tijdje inactief geweest maar ben nu terug, had ook een ongeval waardoor ik moeilijk kon schrijven.
      Jammer genoeg kon ik daardoor ook niet op de laatse vergadering van familieleden te Leuven zijn. Ik had me voorgenomen een rapportje te schrijven na elke vergadering, niet meer dus. Voorlopig toch niet. Ik kan de trein niet op.
      Ik volgde echer alles min of meer van buitenaf door enkele telefoontjes hier en daar.
      Er is de laatste tijd wel wat meer belangstelling in de media over gevangenissen, of het positief gaat uitdraaien valt af te wachten.
      Volgens mij zou er één en ander kunnen gebeuren door gedetineerden die al tien jaar vastzitten een paar jaar eerder vrij te laten, die zullen dankbaar zijn (er zijn uitzonderingen natuurlijk) zodat er plaats is voor jongere delinkwenten die nu quasi ongestraft een misdadgersloopbaan volgen. Een korte maar effectieve straf zal hen wel voorzichtiger maken
      Ik bedoel, iemand kan dooodslag plegen in uiterste omstandigheden, zijn terechte straf krijgen maar als hij nooit meer in dezelfde omstandigheden komt te staan zal hij deze feiten nooit meer plegen. De lengte van de straf zal daar niets aan veranderen.
      Men heeft daarentegen het type delinkwent dat zelf in de gevangenis nog verder voor herrie zorgt en maar één ding wil zo gauw mogelijk opnieuw beginnen met roven, vernielen, baldadigheden, drugshandel, meisjes en vrouwen lastigvallen, met andere woorden er een soort beroep aan heeft.
      Verder nog een zo goed mogelijk week-end, voor ons zijn er weinig prettige week-ends natuurlijk!

      Simonna

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.