Ga naar de inhoud

Bezoek aan een gedetineerde als vriend

Home Forums Familie van gedetineerden Bezoek aan een gedetineerde als vriend

  • Auteur
    Berichten
  • #262
    Ronny
    Deelnemer

      Ik bezocht een vriend in Brugge maar door omstandigheden hebben ze hem overgeplaatst naar Gent. Ik bezocht deze verder in Gent maar ondertussen bezocht ik een ander in Brugge ook. Tot zo ver geen probleem. Ik ging op bezoek in Gent en op bezoek in Brugge. Daar mijn vriend die in Gent vertoefde iets mispeuterde vloog die terug naar Brugge. Mijn vraag is nu: kan ik alle twee deze vrienden bezoeken in Brugge? ( vrienden zijn wel geen familie van elkaar ).
      Wat is daar aan te doen? Ik zou ze heel graag alle twee verder bezoeken. Ze hebben er alle twee nood aan want ander bezoek krijgen ze niet.
      Ik heb nu moeten de keus maken voor 1 persoon maar dat is toch voor de andere niet menselijk.
      Ik hoop echt dat dit probleem kan opgelost worden.
      Alvast bedankt.
      Ronny V.

      #263
      marleen
      Deelnemer

        Beste Ronny, ik ben onvoldoende op de hoogte van de bezoekuren in de gevangenis, maar toen je op bezoek ging naar zowel de gevangenis van Gent als van Brugge, vermoed ik dat dit ook niet op dezelfde dag was. Zou je dan ook niet beurtelings jouw vrienden in Brugge kunnen bezoeken? Als je hen dit uitlegt, zouden ze dit niet begrijpen? Eventueel kan je naar degene die geen bezoek krijgt een briefje sturen of eens telefoneren (indien dit mag). Indien je beiden niet dezelfde dag kan bezoeken, vrees ik dat het beste zal zijn om te zoeken naar een compromis. Het is voor je vrienden waarschijnlijk ook belangrijk en bemoedigend dat je hen niet laat vallen en dat ze op regelmatige tijdstippen kunnen uitkijken naar een bezoek van jou. Ik hoop dat je een oplossing vindt die wat voldoening geeft zowel voor jou als voor je vrienden. Het ga je goed! Marleen

        #264
        Ronny
        Deelnemer

          Ik wil graag reageren op het mailtje van Marleen.
          Beste Marleen,
          het zijn wel de gedetineerden niet die er een probleem van maken maar twee personen bezoeken in de zelfde gevangenis mag niet van de directie ofwel moeten ze familie zijn van elkaar.
          In mijn situatie is het dat dus niet.
          Ze zouden heel graag alle twee bezoek krijgen van mij maar voorlopig mag het niet van de directie.
          Toch bedankt en we blijven hopen.
          Ik laat ze zeker niet vallen.

          Ronny V.

          #265
          maaikeee
          Deelnemer

            Is dat een probleem dat zich in alle gevangenissen stelt of is het verschillend, naargelang de directie en het intern reglement?

            #266
            Ronny
            Deelnemer

              Graag reageer ik op het berichtje van Maaike.
              Ik weet het niet. In ieder geval staat het in het reglement van Brugge.
              We gaan nu wel proberen via de directie een gusnt te vragen en hopelijk lukt het dan.
              Maar ik weet niet of het zo gemakkelijk is om een gunst te bekomen als de gedetineerde nu en dan eens opstandig is. Stel je voor nooit of nooit iemand op bezoek, volledig afgestoten van familie en dan die ene persoon die wil op bezoek komen en voorlopig niet mag. Zou je niet opstandig worden?
              Alvast bedankt voor de reaktie.

              Ronny V.

              #271
              marleen
              Deelnemer

                Dag Ronny,ik ben dus (nog) onvoldoende op de hoogte over de regels in de gevangenis. Ik begreep het verkeerd: ik dacht dat je bedoelde dat je niet op hetzelfde moment/zelfde dag op bezoek kon gaan, maar blijkbaar mag je geen 2 mensen bezoeken in dezelfde gevangenis. Sorry voor mijn reactie. Ik vind dit dus wel heel erg jammer en kan je dus niet direct een bevredigend antwoord geven. Maar verlies toch de moed niet! Vriendelijke groeten,Marleen.

                #272
                rakker
                Deelnemer

                  ik ben zelf een regelmatige bezoeker te brugge en vind het vreemd dat je niet alle twee de personen kan bezoeken,als vriend mag je hun normaal wel bezoeken,misschien is het mogelijk dat ze eerst elkaar beter leren kennen door het interne bezoek voor elkander aan te vragen,en als dit word goedgekeurd kan je bezoek gekoppeld worden aan dat van hen,en is het op deze manier mogelijk om hen gelijktijdig te bezoeken!groeten en veel sukces

                  #273
                  keptijn
                  Deelnemer

                    rakker zijn voorstel lijkt me niet zo koosjer, maar misschien zit er wel een kans in.

                    Zou het niet mogelijk zijn om je vriend die in Gent zat te vragen naar zijn bezoekerslijst van Gent. Daar zou jij normaal ook moeten op staan. En dat je vriend daarmee naar de directie gaat en vraagt of hij toch geen bezoek van jou mag ontvangen.
                    Maar het klopt wel dat de regel in Brugge is dat je geen 2 gedetineerden (niet-familie) kan bezoeken.
                    Zelf weet ik ook niet hoe dit in andere gevangenissen is. En dan nog … Iedere gevangenis heeft ruimte om een eigen beleid te voeren. waarbij je de ene gevangenis niet met de andere mag/kan vergelijken omwille van de classificatie.

                    succes!

                    #274

                    als buitenstaander, bezoeker dus, is het idd niet altijd zo eenvoudig om in te schatten wat wel en niet mag.Iedere gevangenis heeft een algemene reglementering, maar het zijn bepaalde uitzonderingen die anders aangepakt worden.
                    Om te achterhalen wat wel of niet mag kunnen uw vrienden ook navraag doen tijdens hun ‘rapport’bezoek bij directie.
                    Een andere optie kan zijn dat u zich aanbiedt als bezoekersvrijwilliger, maar ik weet niet of dit mag indien u de gedetineerden vooraf kent. Best navragen bij directie/adjudant,…

                    Sylvie

                    #279
                    simonna
                    Deelnemer

                      Misschien snel de overplaatsing vragen van de ene die niets mispeuterd heeft, of uiteindelijk voor alle twee. Brugge is niet gemakkelijk wat gunsten betreft en het is een heel deprimerende gevangenis.

                      Toch denk ik dat ook daar na verloop van tijd soepelder wordt gedacht maar elke aanvraag duurt zodanig lang en wordt gewikt en gewogen dat je uiteindelijk niets meer vraagt. Het is daar te groot en te log en zowel gedetineerden als bewakers zien er ongelukkig uit.

                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.