Ga naar de inhoud

Bezoek aan meerdere gedetineerden in 1 keer

Home Forums Familie van gedetineerden Bezoek aan meerdere gedetineerden in 1 keer

  • Auteur
    Berichten
  • #1217
    Anoniem

      Ik heb het ‘ongeluk’ om drie zonen in dezelfde gevangenis te hebben.
      Het is evident dat ik hen alledrie samen zou willen bezoeken aangezien ik op meer dan 100 km afstand woon.
      Wat zijn de mogelijkheden daaromtrent?
      Wat is juist familiaal bezoek?

      #1218

      Beste,

      Daar u een bloedverwant bent, is er geen voorafgaandelijke toestemming van de directie vereist, waardoor u direct op bezoek kan gaan naar uw zonen. U moet enkel uw identiteitskaart overhandigen en verwantschap kunnen laten blijken.

      Bezoekers kunnen in principe slechts bij 1 gedetineerde op bezoek komen, met uitzondering van de bezoekers van wie meer dan 1 familielid (tot de tweede graad) opgesloten is in de gevangenis van Brugge. Om uw drie zonen gelijktijdig te kunnen bezoeken, dient u de gevangenis hiervoor te contacteren op het nummer: 050/457 111. U dient een toelating van de directie te krijgen hiervoor.

      Het familiaal bezoek is een bezoek zonder toezicht, toegestaan tussen de gedetineerde en zijn familie tot de tweede graad. Dit familiaal bezoek is beperkt tot twee bezoekers en tot driemaal per maand.

      Om aanspraak te kunnen maken op het familiaal bezoek dien je aan volgende voorwaarden te voldoen:
      – de gedetineerde verblijft minimum al drie maanden in de gevangenis
      – de gedetineerde mag geen strikt regime hebben of bezoek achter glas
      ontvangen
      – er zijn geen inbreuken tegen het bezoekreglement gepleegd door de
      bezoeker of door de gedetineerde
      – enkel meerderjarigen kunnen van dit bezoek gebruik maken
      – bezoekers moeten gedurende minstens 6 maanden belangstelling getoond
      hebben, die toelaat te geloven in de oprechtheid van de relatie met
      de gedetineerde.

      Het familiaal bezoek (om uw drie zonen samen te kunnen zien), dient aangevraagd te worden. U heeft hierbij ook toelating van de directie nodig.

      Indien u nog verdere vragen/problemen heeft, of nood hebt aan een ondersteunend gesprek, kan u ons steeds contacteren via volgende adresgegevens:

      Justitieel Welzijnswerk Brugge – Buitendienst
      Refugestraat 1
      8200 Sint-Andries (Brugge)
      050 31 01 07

      Met vriendelijke groet,

      Bervoet Maaike
      Team Buitendienst

      #1240
      roland
      Deelnemer

        hallo,

        weten jullie mss ook hoe dat in zijn werk gaat in hasselt ? Kan men daar twee gedetineerden appart gaan bezoeken als je ze bijde kent maar ze geen famillie zijn van je ?

        mvg roland

        #1245

        Beste Roland,

        Voor wat de gevangenis van Hasselt betreft, kan ik geen éénduidig antwoord geven, maar ik vermoed dat het niet mogelijk zal zijn om twee gedetineerden te bezoeken, als ze geen familie van je zijn. Waarschijnlijk zal er moeten gekozen worden, naar welke gedetineerde je uiteindelijk op bezoek wil gaan.

        Ik raad je aan om contact op te nemen met de gevangenis van Hasselt:
        Adres: Zwarte Brugstraat 4
        3500 Hasselt
        Tel. : 011 27 80 00

        of met Justitieel Welzijnswerk Hasselt:
        Adres: Plantenstraat 127
        Tel. 011/23.23.40
        Fax 011/23.23.49
        justitieel.welzijnswerk@cawsonar.be

        om een juist antwoord op je vraag te verkrijgen.

        Met vriendelijke groet,

        Maaike
        Team Buitendienst

        #1246
        roland
        Deelnemer

          Dank U Maaike voor de inlichting .

          groetjes roland

        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.