Ga naar de inhoud

bezoek in tilburg

Home Forums Familie van gedetineerden bezoek in tilburg

  • Auteur
    Berichten
  • #846
    justine
    Deelnemer

      hallo allemaal,

      heb al wat rond gelezen maar het zijn allemaal berichtjes van 3 maand oud
      is er iets in de buurt van de gevangenis waar je iets kunt eten waarom? ik wil gewoon op tijd vertrekken en daar de kans nog krijgen om iets te eten want naar het schijnt is er tijdens het bezoek geen mogelijkheid voor iets aan te kopen.

      weet iemand ook hoe het daar is voor de gevangenen zelf want ik heb nog maar 1 x gesproken met mijn zoon en dan ging het over de bezoekdag dat moest afgesproken worden en de kleren die ik zou mogen mee nemen.

      Het is daar wel een klote manier op te bezoeken he gaat dat of is dit al aangepast in tussen.

      bedank in ieder geval voor degene die antwoord

      #853
      yasmine
      Deelnemer

        Hallo, er is wel iets om te eten in de buurt maar dan moet u even centrum Tilburg in wandelen, intussen zijn er wel drank en snackautomaten maar deze zijn regelmatig helemaal leeg. Het gemiddelde kost 0.70 euro. Het bezoek is inderdaad helemaal anders en zeker niet beter dan in Belgie. Je moet een week op voorhand bezoek aanvragen en dingen zoals een vestje of jas mag je niet aanhouden, ze zijn zich ginder nog volop aan het organiseren en dat voel je ook. Het eten is blijkbaar elke dag een microgolf maaltijd die ze zelf moeten opwarmen dus dit kan zeker ook beter. Ik hoop dat u hier mee al een beetje geholpen bent, nog veel sterkte en groetjes

        #931
        Ann
        Deelnemer

          Met de winter in aankomst vind ik het grandioos irritant dat er in de directe buurt van PIT niks is om iets te gaan drinken.

          Ik vertrek ‘s middags om 12u vanuit Antwerpen en ik arriveer in Tilburg rond 14u15, dus zit ik daar nog een dik half uur rond te zwerven om naar het bezoek van 15u te gaan.
          Het enige wat er in de buurt is is het Jupiler Café in het stadion, maar ik merk dat dat niet elke keer open is…
          Ik heb altijd een hele rugzak bij met drinken en iets om te eten in want het is voor mij elke week weer een daguitstap…

          Het aanbod van versnaperingen in de gevangenis zelf vind ik ook maar schaars, de automaten doen het de helft van de tijd niet of zijn leeg.

          Mijn vriend is sinds maart van Sint Gillis naar Tilburg moeten verhuizen en sinds dan gaat het tussen ons moeilijker, gewoon omdat ik het zo beu ben om elke week die hele rit te doen.

          Maarja, ik merk dat ik niet alleen ben, en er zullen nog wel thuisfronters zijn die het ook moeilijk hebben…

          #932
          Lieke
          Deelnemer

            @Evilrabbit

            Ik vind het mooi van jou dat je toch elke week de moeite doet om je vriend te gaan bezoeken, ondanks dat het voor jou heel veel tijd vergt!
            Je moet het zeker proberen vol te houden.
            Moet je vriend nog lang zitten? Is er misschien een kans dat hij toch terug naar Sint Gillis kan?
            Ik wens je alleszins heel veel succes!

            Groetjes LaLuna

            #936
            Ann
            Deelnemer

              Ik probeer da zeker zo goed mogelijk vol te houden 🙂

              Hij wilt niet terug naar Sint Gillis, Antwerpen zou hij wel willen wat voor mij natuurlijk super zou zijn. Maar z’n aanvragen worden steeds geweigerd… waarschijnlijk omdat hij een lange straf uitzit: tot nu toe is het 2013, maar er komt waarschijnlijk nog een halfjaar of een jaar bij omdat hij nu voor alles wat hij nog had “open” staan moet voorkomen en dus maar straffen blijft opsparen :-S
              Elektronisch toezicht is nog wel een optie, normaal mag hij binnekort op uitgangsvergunning omdat hij ook nog altijd kans maakt op vervroegde vrijlating…

              #937
              Lieke
              Deelnemer

                Zou zijn lange straftijd een reden kunnen zijn dat hij niet wordt overgeplaatst?
                Misschien dat ze wel eerst willen kijken hoeveel straf hij in zijn totaliteit gaat krijgen en daarna misschien beslissen of hij mag overgeplaatst worden.
                Mijn vriend zat eerst ook in Brugge en heeft er dan ook echt alles aan gedaan om overgeplaatst te worden naar Hasselt. Nu zit hij uiteindelijk hier! En nu is het goed voor hem. Het was voor zijn familie ook niet te doen om elke week naar Brugge te reizen.
                Mijn vriend kan normaal eind 2011 uitgangen aanvragen en eind 2012 zou hij eventueel ET kunnen krijgen. Ik hoop dat dit ook zo gaat uitdraaien, maar je weet natuurlijk nooit! Daarmee dat ik er pas op begin te hopen als ik er 100% zeker van ben. Want telkens hoop koesteren en dat het dan toch niet doorgaat, dat houdt ge niet vol!

                Groetjes

                #964
                Ann
                Deelnemer

                  Hopen heb ik ook allang opgegeven… ‘k Ben al zoveel keer teleurgesteld en telkens uit die put moeten kruipen…

                  Ondertussen weet ik niet meer of ik nog kan wachten tot hij vrij is… we waren maar 2 maanden samen toen we zijn opgepakt en ondertussen zijn we anderhalf jaar verder. Tot een klein halfjaar geleden voelde ik echt nog verliefdheid altijd als ik hem ging bezoeken, maar op een gegeven moment is dat beginnen minderen.

                  Ik blijf hem nog wel bezoeken, ik vind het érg moeilijk om hem “te laten vallen”… Maar als ik puur aan mezelf moet denken, dan zou ik dat beter wel doen… aangezien ik graag een leven zou willen beginnen opbouwen… pff… 🙁

                  #965
                  justine
                  Deelnemer

                    Doe jij 2u15 om van Antwerpen naar Tilburg te gaan hoe doe je dat ga je met de bus of trein?
                    Als je met je rug naar de gevangenis staat en je gaat naar rechts dan heb je niet de eerste maar denk de 2de lichten daar naar rechts er is daar wel wat om te drinken en eten een groot complex en verder door een Cafe (taverne) rechts achteraan de grote parking! In de gevangenis is op het moment de koffie en thee gratis en ok de snoepkast heeft niet veel inhoud maar ja dat is het minste hè in ieder geval het personeel is daar een pak vriendelijker dan in Belgie dat is ook wat waard als bezoeker.

                    Vriendelijke groeten aan alle bezoekers

                    #966
                    Lieke
                    Deelnemer

                      @evilrabbit: ik geloof dat het niet makkelijk is om nu te beslissen of je door wilt gaan met je relatie of niet. Hoe zit je vriend jullie relatie? Heeft hij nog altijd goede hoop erin of begint zijn gevoel hem ook wat in de steek te laten?
                      Je kan eventueel voorstellen om gewoon vrienden te blijven en dan kan je nog zien als hij vrij is of het terug goed komt tussen jullie. En ondertussen kan je hem nog altijd blijven bezoeken.

                      Groetjes

                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.