Ga naar de inhoud

Bezoek vriend

Home Forums Familie van gedetineerden Bezoek vriend

  • Auteur
    Berichten
  • #2189
    Hanan
    Deelnemer

      Mijn vriend werd voor 2 jaar veroordeeld en gebracht naar de gevangenis van Brugge, Zijn broer vertelde mij dat hij enkel bezoek mag krijgen van familieleden maar klopt dit? En als ik hem wil bezoeken wat moet ik dan allemaal doen?

      #2190

      Beste Hanan,

      Mijn naam is Maaike Bervoet en ik werk binnen de dienst Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst in Brugge. Wij bieden informatie, advies en ondersteunende gesprekken aan tav de omgeving van gedetineerden die in de gevangenis van Brugge en Ruiselede verblijven.

      Zowel bloed, als aanverwanten als derden kunnen op bezoek gaan. Het enige verschil is dat zijn broer geen voorafgaandelijke toestemming moet krijgen van de directie omdat hij een familielied is. Aangezien jij de vriendin bent, dien je na te gaan of je, door je vriend, werd opgegeven als vaste partner. Indien dit zo is, dan kan je evengoed op bezoek gaan, zonder voorafgaandelijke toestemming.

      Indien je niet gekend bent binnen de gevangenis als partner, dan moet je eerst toestemming krijgen van de directie. Je dient dan een kopie van je identiteitskaart (voor- en achterkant) op te sturen naar je vriend. Hij heeft deze kopie nodig om een bezoekaanvraag te kunnen indienen. Het kan tot twee weken durven vooraleer de bezoektoelating in orde is.

      Om zeker te weten of je gekend staat als vaste partner, kun je contact opnemen met de bezoekdienst van de gevangenis op het nummer: 050 457 193.

      Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om verder contact met me op te nemen.

      Met vriendelijke groet,

      Maaike Bervoet
      Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Noord-West-Vlaanderen
      Refugestraat 1
      8200 Brugge – Sint-Andries
      Tel. 050 31 01 07
      buitendienst.jww@cawnoordwestvlaanderen.be

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.