Ga naar de inhoud

bezoekers zijn geen criminelen

Home Forums Familie van gedetineerden bezoekers zijn geen criminelen

  • Auteur
    Berichten
  • #2024

    Ik ga nu al 4 jaar op bezoek bij mijn partner, hij is al drie keer van gevangenis veranderd en ik volg hem. De organisatie van het bezoek is overal verschillend en de aanpak van de beambtes ook. Wat ik vreselijk vind is dat we niet erg respectvol behandeld worden. Naast het vele wachten worden bezoekers soms afgeblaft als ze niet alles goed begrepen hebben. Er worden rapporten gemaakt over bezoekers soms terecht en soms onterecht. Dit overkwam mij recentelijk. Aan het einde van het bezoek kusten wij elkaar innig zoals wij al drie jaar doen. Er kwam een beambte op ons af met de opmerking dat dit niet kon. Later sprak ze mij aan dat ze een melding ging schrijven en de volgende keer een rapport waarop ik haar vroeg waarover dat ze het had aangezien we gestopt waren en rustig uit elkaar waren gegaan. Daarop vroeg ze mij of ik gedronken had ???? (zondagochtend om 8 uur!) Diezelfde dag schreef ik een brief naar de directie met de vraag om duidelijke afspraken van wat al dan niet mag voor alle bezoekers en een vraag om respect. Een paar dagen later kreeg mijn partner zonder voorafgaande tuchtprocedure 10 dagen bezoek achter glas. Hij werd dus niet verwittigd en ook niet gezien door de directie zoals het moet bij dergelijke zaken.Daarbij beweert die beambte nu dat hij zijn handen onder mijn kleren hield en mijn borsten betastte !! Dit is beschamend en vernederend.
    We weten dat de gedetineerden vaak respectloos en discriminerend behandeld worden en dat wij als bezoekers daar compleet machteloos bij zijn. Maar aangezien dat het over mij gaat, vind ik het niet kunnen dat ik daar niets aan doe. Ik heb al dergelijke verhalen mogen meemaken van andere bezoekers, maar iedereen heeft schrik om te reageren want het is steeds de gedetineerde die problemen krijgt. Personeelsleden mogen niet tegengesproken worden, dit is een broeihaard van machtsmisbruik ! Uit rechtvaardigheidsgevoel wil ik dit niet zo laten.
    Heeft iemand ervaring met zulke zaken ? en met welke stappen te ondernemen ?

    #2050
    joke
    Deelnemer

      mocht het een steun kunnen betekenen voor je er is een groep aangemaakt op fb voor familie van gedetineerden waar we ons hart kunnen luchten op een anonieme manier. tis een besloten groep vele grts http://www.facebook.com/groups/familievangedetineerden/

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.