Ga naar de inhoud

Bezoekerscontrole in Leuven… wat een fiasco…

Home Forums Familie van gedetineerden Bezoekerscontrole in Leuven… wat een fiasco…

  • Auteur
    Berichten
  • #2043
    ikke
    Deelnemer

      Hey allemaal,

      Wat heb ik toch de eer om de aandacht te trekken. Deze voormiddag ging op bezoek bij een vriend die in de gevangenis Leuven Centraal verblijft.

      Na een ellendig omkleden van BH tot schoen, oorbellen en noem maar op om niet meer te “biepen” door de metaaldetector, zag ik van het doorlopen van het pashokje naar het toilet drie mannen op de binnenkoer staan. Hun badge rond de nek en één van de heren mij niet onbekend. FGP Leuven.

      Ik werd verzocht tot een ‘controle van het bezoek’, waarop ik gewoon ‘oké’ zei en hen volgde naar de plaats van controle. Ik dacht dat het hier om een fouillage ging gaan en het misschien terug ontkleden.

      Neen, het eerste dat ik zie is nogmaals 4 agenten in burger en een hond… mooie lieve hond… maar ik zit met één groot probleem, ik heb een echte angst voor honden die ik niet ken. Echt angst, ik word stokstijf en wens ter plekke te kunnen stoppen met ademen. Pfff… dit komt omdat ik als kind werd aangevallen, niet extreem erg verwond, maar het is net alsof het gisteren was hoe ik die hond op mij zag toevliegen.

      Dus ik kreeg het echt moeilijk, waarop de agenten dus dachten dat ik in het bezit was van illegale stoffen. Ik kreeg geen letter over mijn lip en kon niet rap genoeg buiten zijn. Ze lieten de hond dan nog een tweede en derde keer om me heen wandelen en in de hoogte naar mijn borsten toe. Ik ben er de ganse dag slecht van geweest.

      Nu is mijn vraag kan ik bij een volgende controle eventueel een naaktfouille of dergelijke vragen? Ik weet dat die mensen hun werk moeten doen, en dat het maar een paar seconden zijn, maar toch.

      Wie weet overwin ik daar wel mijn angsten, als ik die hond gewoon word. De cipier zei me achteraf dat ik dat gewoon had moeten zeggen, maar dat ging allemaal zo rap en in de tijd van paniek was ik al terug buiten. De politie stelden zich vragen bij mijn zeer opvallend en verdacht gedrag, liet een cipier mij mondeling weten. Uiteraard heeft de hond niets gevonden en kon het bezoek van start gaan, daar waar mijn maatje wel zag dat ik me absoluut niet goed voelde.
      En dat gewoon zeggen? ‘Hallo, ik kom hier aan met hakken om U tegen te zeggen en veel cinema voor ik niet meer “biep”, maar ik heb wel een enorme angst voor honden!’ Ik denk dat ze dan wel is met zullen gelachen hebben.

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.