Ga naar de inhoud

bezoeklijst

Home Forums Familie van gedetineerden bezoeklijst

  • Auteur
    Berichten
  • #1960
    smeers inge
    Deelnemer

      mijn vriend zit in de gevangenis van brugge
      is het mogelijk dat ik zijn bezoek lijst kan zien of aanvragen, wie en wanneer op bezoek gaat bij hem

      #1961
      smeers inge
      Deelnemer

        en hoe krijg ik inzicht in zijn dossier, als vaste vriendin, we woonde toen hij binnen geraakte samen maar ondertussen zit hij al jaren en ben ik moeten verhuizen en bij mijn ouders terug ingetrokken waardoor hij zonder adres zit nu, wat kan ikdoen om hem te helpen

        #1963

        Beste Inge,

        Enkel een gedetineerde heeft zicht op zijn eigen bezoekerslijst. Een naastbestaande kan deze niet bekomen of inzien.

        Hetzelfde geldt voor je tweede vraag. Enkel de gedetineerde en zijn advocaat hebben het recht om zijn dossier in te kijken. De advocaat heeft 48 uur voor een zitting tijd om dit in te kijken, de gedetineerde zelf 24 uur. Derden kunnen hier geen toegang tot verkrijgen.

        Het is in beide gevallen aan je vriend om hierin eerlijk te zijn tov jou en indien hij dit wenst, je hierover in te lichten.

        Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om verder contact met me op te nemen.

        Maaike Bervoet
        Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
        Refugestraat 1
        8200 Brugge – Sint-Andries
        Tel. 050 31 01 07 maaikebervoet@cawregiobrugge.be

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.