Ga naar de inhoud

Brieven

  • Auteur
    Berichten
  • #2191
    Sanne
    Deelnemer

      Hallo ,

      Wie kan mij helpen , ik ken iemand die overgeplaatst is naar Tilburg , sinds 7/05 hebben wij geen schriftelijk contact meer , eigelijk niks van contact , wij maken ons wat ongerust waarom hij niet meer schrijft , krijgt hij de brieven niet ik weet dat niet , kan dat of niet , hoe kunnen we te weten komen wat er is

      #2193

      Beste Xena,

      Mijn naam is Maaike Bervoet en ik werk binnen de dienst Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst in Brugge. Wij bieden informatie, advies en ondersteunende gesprekken aan tav de omgeving van gedetineerden die in de gevangenis van Brugge en Ruiselede verblijven.

      Om op je vraag een antwoord te bieden: er kan steeds een bezoekstransfer aangevraagd worden en je kan vermelden dat het gaat om familiale omstandigheden, maar de kans is klein dat er hierop wordt ingegaan. Eens er een transfer is plaatsgevonden, zijn ze niet snel geneigd om iemand opnieuw te transfereren. Dit heeft o.a. te maken met de overbevolking in de gevangenissen.

      Je kan eventueel meer info over hem inwinnen bij de sociale dienst van de gevangenis (PSD) in Tillburg, of Trajectbegeleiding van Justitieel Welzijnswerk. Beide diensten helpen gedetineerden binnen de gevangenis.

      Ik vermoed dat het Justitieel Welzijnswerk Turnhout is, die bevoegd is voor de gevangenis in Tilburg. Ik zou je aanraden om eens met hen contact op te nemen en te horen hoe zij jou verder kunnen helpen.
      Contactgegevens: Stationstraat 82 – 2300 Turnhout – 014-43 80 88 – jww@cawdekempen.be

      Het zou me echter wel verwonderen dat de persoon die je probeert te schrijven, de brieven niet ontvangt.

      Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om verder contact met me op te nemen.

      Met vriendelijke groet,

      Maaike Bervoet
      Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Noord-West-Vlaanderen
      Refugestraat 1
      8200 Brugge – Sint-Andries
      Tel. 050 31 01 07
      buitendienst.jww@cawnoordwestvlaanderen.be

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.