Ga naar de inhoud

DETENTIE IN HET BUITENLAND

Home Forums Familie van gedetineerden DETENTIE IN HET BUITENLAND

  • Auteur
    Berichten
  • #356
    SANDRA
    Deelnemer

      MIJN MAN ZIT SINDS NEGEN MAANDEN IN DETENTIE IN HET BUITENLAND. EN IK WIL HIER GRAAG MET ANDERE OVER PRATEN MET LOTGENOTEN. IK WEET DAT DEZE WEBSITE BEDOELD IS VOOR MENSEN IN DETENTIE IN BELGIE.
      WIE KAN MIJ VERTELLEN OFDAT ER SOORTGELIJKE WEBSITES BESTAAN VOOR MENSEN IN DETENITIE IN HET BUITENLAND. WANT IK EN ONZE KINDEREN HEBBEN HET ER HEEL ERG MOEILIJK MEE EN NET ALS DE MEESTE VAN JULLIE ZULLEN JULLIE BEGRIJPEN DAT DIT NIET ECHT EEN MAKKELIJK ONDERWERP IS VOOR IEDEREEN. HOEWEL DE MEESTE FAMILIELEDEN EN VRIENDEN ER NIET VRIJWILLIG VOOR KIEZEN OM DIT MEE TE MAKEN.
      ALVAST BEDANKT

      #416
      Stulting
      Deelnemer

        Hallo,Ik zit in het zelfde schuitje als jou en vraag waar jij zelf woont…in Nederland?

        #515
        natasja
        Deelnemer

          hallo mijn man zit in de gevangenis te hasselt woon zelf in nederland zou ook graag met lotgenoten hier over willen praten gr.natasja

          #517
          SANDRA
          Deelnemer

            hoi

            sorry dat ik nu pas reageer was mijn wachtwoord kwijt. maar het antwoord op de vraag is ja ik woon in nederland. mijn man zit in de gevangenis in italie.

            groetjes sandra

            #545
            will
            Deelnemer

              hoi Sandra.
              mijn naam is will.
              mijn zoon zit vast in italie vanaf VRIJDAG 13 maart!!
              “hotel ” san vitorre ” in milaan.
              waar zit jou man?

              #546
              will
              Deelnemer

                hoi sandra,
                waar zit je man op dit moment?
                mijn zoon is gehuisvest in “”Hotel”” “San vitorre”
                milaan . vanaf VRIJDAG de 13de maart.

                #549
                SANDRA
                Deelnemer

                  hoi wil
                  mijn man zit in rebibia een gevangenis in rome. als ik het goed snap dan zit je zoon onder toezicht in een hotel vanaf 13 maart? heeft hij al een advocaat? en is er al een rechtzaak gepland? spreekt hij eiglijk wel italiaans? want een andere taal kennen ze daar ook bijna niet. ik wens je veel sterkte in deze moeilijke periode.

                  groetjes sandra

                  #553
                  will
                  Deelnemer

                    hoi sandra,

                    nou het “hotel “is een overtreffende trap. hij zit in San Vitorre en dat is een gevangenis in Milaan. en ja hij spreekt inmiddels vloeiend italiaans,heeft een advocaat, kost me handen met geld, want zijn vriendin heeft er de brui aan gegeven.en hij heeft een zoontje, en dat is een sterk wapen he, om die als het fout gaat maar bij oma weg te houden. heeft voor een relatief miniem voorval 4 jaar gekregen, wat zelfs de advocaten te veel vinden. maar die onzekerheid dat sloopt me.we zijn in september op bezoek geweest. en ja nu moeten we maar weer een bezoek plannen.
                    en jou man? hoe lang al, enige vooruitgang, uitzicht in de situatie? hoe oud zijn de kinders? heb je steun? wil je wel schrijven met mij? of drop ik zomaar je leven in.het leven gaat door he , zeggen ze maar ik heb toch sterk het gevoel dat ik dan nu even buiten de lijn sta , zeg maar.
                    ik hoop nogwat van je te horen.
                    groet Will

                    #555
                    marina
                    Deelnemer

                      hoi,

                      ik heb je verslagje op de cite gelezen, ik kreeg er kippenvel van het moet verschrikkelijk zijn als je patner zover weg is van je.
                      maar ik heb een vraagje, het is misschien dom van mij,kan de regering daar niets aan doen, een uitlevering aan belgie.

                      mvr

                      #556
                      SANDRA
                      Deelnemer

                        hoi wil,
                        ik ben blij te horen dat je zoon nu inmiddels de italiaanse taal machtig is. zal wel moeilijk zijn voor jullie, je zoon zit vast en je mag je kleinzoon niet zien. maar is er geen hoger beroep aangetekend?
                        mijn man die heeft vorig jaar 13 jaar tegen zich horen eisen. volgens de advocaten ook veel te hoog maar dat kwam omdat de rechter toevallig een officier van justitie was vroeger. hij is nu bezig met het hoger beroep we hopen dan ook echt snel iets daarover te horen want het wordt iedere keer maar uitgesteld. verder zijn mijn kinderen 6 en 7 jaar ze zijn afgelopen mei nog naar italie geweest om papa te bezoeken, hoewel je het beter langs piepen kunt noemen. steun heb je niet echt want de mens ziet alleen maar het slechte en vergeet hellaas ook goede tijden.
                        je mag me zeker schrijven ik vind het wel leuk om ervaringen van lotgenoten te delen.

                        groetjes sandra

                        #559
                        will
                        Deelnemer

                          Sandra,

                          het is allemaal heel heftig. 13 jaar is niet niks.ik wil graag gewoon met je chatten zonder al die ogen die op ons gericht zijn. maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik dit aan moet pakken.jij wel?
                          ik wacht heel even af. lukt het niet , dan gewoon op de oude voet.
                          mag ik mijn e-mail adres eigenlijk geven

                          #563

                          Hey

                          Mijn papa word sinds 9 november vasteghouden in Parijs. Ze hadden hem gezegd dat hij nr het politiekantoor moest komen voor een verhoor en dat hij zeker moest opdagen want ze hadden zijn vriendin en zoontje vast in Belgie. Hij is direct gegaan, met het gevolg dat we sindsdien van hem enkel weten dat hij in voorlopige hechtenis zit.
                          Sinds gisteren werd pas een advocaat toegewezen, voordien werd hij gewoon vastgehouden zonder enige vorm van verdediging. Als familie mogen we hem nog steeds niet bezoeken want de onderzoeksrechter is 3 weken op verlof en kan geen toestemming geven. Alsook zijn onze idendtiteitsdoc allemaal in het nederlands hetgeen ze willen dat we vertalen ?

                          Als dit Europa is, wel dan noem ik het de jungle. We weten geen aanklacht, enkel dat hij vast zit.

                          Ik ben wanhopig !! Ik weet niet meer wat te doen.Wie heeft ervaring in Frankrijk ?

                          #567
                          SANDRA
                          Deelnemer

                            hey

                            wat erg dat je dit allemaal moet mee maken. ik heb geen ervaring met frankrijk. zeg maar heb je al contact opgenomen met de ambassade? want die geeft immers alles door aan het ministerie van justitie afhankelijk van welke nationaliteit denk ik. maar wat ik hellemaal het toppunt vind is het dat ze zeggen ja de onderzoeksrechter is 3 weken op verlof wact maar er zl vast en zeker wel iemand zijn zaken . wat ik wel weet is dat in de meeste landen je pas bezoek mag ontvangen als het onderzoek is afgerond dit vanwege het onderzoek.

                            ik raad je zeker aan neem contact op met de ambassade van die moeten eigenlijk meteen contact met jullie opnemen zodra hij is aangehouden.
                            verder wens ik je veel sterke in deze moeilijke tijden.

                            groetjes sandra

                            #568
                            maatje
                            Sleutelbeheerder

                              [color=#000080]Dag,

                              Op de Nederlandse Evangelische Omroep is er een reeks uitzendingen met als titel ‘Vreemde tralies’. Hierin worden gedetineerden geïnterviewd die in andere landen (over de wereld verspreid) opgesloten zitten. Meestal worden ook mensen uit hun netwerk geïnterviewd.
                              Deze reeks liep een eerste keer in 2007 en dit jaar worden een aantal van die mensen opnieuw opgezocht om te zien hoe het hen verder gaat.
                              Ik geef hierbij twee links naar het verhaal van een man die in Italië vastzit.

                              http://player.omroep.nl/?aflID=5873812&start=00:00:00
                              http://player.omroep.nl/?aflID=9774703&start=00:00:00

                              Andere aangrijpende verhalen kan je bekijken wanneer je klikt op ‘Meer afleveringen’.
                              Daarin wordt geregeld verwezen naar de hulp van de ambassade in dat land.

                              Veel moed voor jullie allen!

                              [/color]

                              #596
                              Liselotte
                              Deelnemer

                                Hallo Sandra en Will,

                                Ik ben Lis en mijn vriend zit vast sinds april. Hij zit in de gevangenis in rome. Circondariale di rebibbia. Via Raffaele majetti 70.
                                Misschien is dit dezelfde gevangenis als waar jou man vastzit.
                                Ik ken ook niemand die in dezelfde situatie zit als ik. Opeens vond ik deze site. Het is soms toch wel fijn om met iemand woorden uit te wisselen, met mensen die weten waar je over praat.
                                Hopelijk hoor ik iets van jullie.

                                Groeten Lis.

                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.