Ga naar de inhoud

DETENTIE IN HET BUITENLAND

Home Forums Familie van gedetineerden DETENTIE IN HET BUITENLAND

  • Auteur
    Berichten
  • #597
    SANDRA
    Deelnemer

      hoi lis
      bedankt voor je berichtje toevallig of niet maar mijn man die zit in dezelfde gevangenis in rebibia. het is zeker fijn om af en toe met iemand erover te praten. hopelijk reageer je op mijn mailtje. ik weet niet hoelang je vriend daar al zit? en ben je zelf daar al eens naartoe geweest?
      groetjes sandra

      #599
      Liselotte
      Deelnemer

        Hoi sandra

        Mijn vriend zit vast sinds 18 april, en het is nog niet helemaal bekend wanneer hij vrij zal komen. Ik ben helaas nog nooit naar de gevangenis geweest. Dit omdat wij niet getrouwd zijn. Ik kan hem daarom niet bezoeken omdat ik geen familie ben. Het is echt verschrikkelijk. We schrijven wel heel veel gelukkig.
        Het is zeker erg toevallig dat jouw man ook in dezelfde gevangenis zit.
        Jullie zijn al wel op bezoek geweest? Hoe is jouw ervaring daar mee?
        En jouw man hoe ervaart hij het daar. De omstandigheden?
        Mijn vriend zit met 5 man op een cel. Maar verder weet ik niet over de gevangenis en het leven daar.
        Hoop dat je het niet erg vind dat ik je wat vragen stel.

        Veel groeten Lis

        #600
        SANDRA
        Deelnemer

          hoi lis
          leuk dat je reageert, dan is het pas sinds kort dat hij vast zit. mijn man zit al vanaf 10 oktober 2007 vast wel is hij een paar keer overgeplaatst voor de veiligheid zeggen ze dan. ik kan je wel zeggen dat de omstandigheden in rebibia wel beter zijn dan in andere gevangenissen volgens mijn man. misschien is dat wel een geruststelling. heb je eigenlijk al contact gehad met de ambassade misschien dat die kunnen bemiddelen zodat je bij hem op bezoek kan. het is wel een hele traject om even op bezoek te gaan. lang wachten zelf had ik zoiets van mij hoeft het allemaal niet meer al dat gewacht. ik weet ook niet hoe hij er zelf financieel voorstaat want dat is toch wel erg belangrijk want zonder geld wordt het echt veel moeilijker. momenteel gaat mijn man nu naar school en volgt hij een opleiding. ik weet ook niet ofdat jullie samen kinderen hebben? als ik je goed begrijp dan wacht hij nog op zijn rechtzaak ik kan je wel vertellen dan ze daar heel veel uitstellen en uitstellen totdat je er hellemaal gek van wordt. spreekt je vriend eigenlijk wel italiaans? want dat heeft hij ook wel heel hard nodig.
          ik vind het zeker niet erg om je vragen te beantwoorden.
          groetjes sandra

          #601
          Liselotte
          Deelnemer

            Hey Sandra,

            Dank je wel dat je mijn vragen wilt beantwoorden.
            Mijn vriend is zelf italiaans dus wat dat betreft is het voor hem allemaal makkelijk qua taal. Daarom hoef ik ook niet bij de nederlandse ambassade te zijn denk ik, omdat hij geen nederlander is. Kan jouw man jou eigenlijk bellen? Mijn vriend kan mij niet bellen omdat ik dus geen echte familie ben. Hij mag alleen bellen naar zijn familie in Italie. 1 keer per week.
            Wij schrijven dus erg veel. Maar soms is het lastig om te praten over de situatie daar. Dit omdat het per brief is, en dan ook nog in een andere taal. Wij schrijven namelijk in het italiaans met elkaar. Ik weet zelf heel erg weinig over de gevangenis in italie. En ik hoor veel van hem natuurlijk. Maar ik vind het ook wel fijn als ik wat andere ervaringen kan horen. Vooral omdat jou man in dezelfde gevangenis zit. Ik maak me namelijk wel vaak zorgen. Omdat ik soms vervelende dingen lees over het leven in de gevangenis in italie. Mijn vriend zit met 5 man op 1 cel.
            Hoe vaak kun jij jouw man eigenlijk bezoeken?

            Als je misschien denkt “raar verhaal”, Ik ben zelf gewoon nederlands maar heb 5 jaar in Spanje gewoont. Daar heb ik mijn vriend leren kennen. Wij zijn nu 2 en half jaar samen. Hij is toen in italie opgepakt. En ik ben terug gegaan naar nederland. ( bij mijn familie )
            Ik weet dat dit forum misschien eigenlijk bedoeld is voor nederlanders die vastzitten in het buitenland. Maar ja ik dacht maar zo, overal waar ik wat informatie kan krijgen. heel graag.
            En uiteindelijk zitten we toch allemaal met hetzelfde probleem.

            Veel groeten lis

            #602
            SANDRA
            Deelnemer

              hey Lis

              Geen dank voor het beantwoorden van je vragen, ik weet immers hoe dat het is al dat wachten op je antwoorden. Je hebt inderdaad gelijk ik denk niet dat de nl ambassade je kan helpen in dit geval. Dan word het al wat moeilijker. Mijn man is ook italiaans maar heeft ook een nederlands paspoort. Gelukkig schrijven jullie wel erg veel met elkaar. En ook wel fijn dat hij daar in italie famillie heeft zitten die hem zo nu en dan kan opzoeken. Maar om even je vraag te beantwoorden mijn man heeft recht op 6 uur per maand recht op bezoek. Dat is niet veel de laatste keer dat we zijn geweest was dit dan ook snel voorbij. Het eerste bezoek was in een kamertje speciaal ingericht voor kinderen dat was een bezoek van 2 uur waar aan de andere kant van de kamer een ander gezin zat, opzicht was dat wel fijn. De tweede keer was op een zaterdag het was echt superdruk zo druk dat ik gewoon weg wilde, er zaten aan de ene kant van de tafel ongeveer 6 medegedetineerde en aan de andere kant hun bezoekers dit kon maar een uur omdat het zo druk was. En de derde keer was het toch wel wat relaxter ik had de buitenplaats uitgekozen daar konden de kinderen dan ook rennen en spelen met hun papa. Zo weet je een beetje hoe dat het bezoek daar gaat. Familieleden moeten echt geduld hebben als ze daar op bezoek gaan. Dat zegt mijn man dan ook. Wie staat er nou graag uren te wachten om even iemand te bezoeken? Niet veel mensen hebben er dat voor over.
              Trouwens je verhaal is niet raar hoor! En je hebt wel degelijk gelijk uiteindelijk zitten we toch met hetzelfde probleem.
              Groetjes Sandra

              #603
              Liselotte
              Deelnemer

                Hey sandra,

                Bedankt voor je reactie. 6 uur per maand is niet veel. En dan moet je daarvoor ook nog eens naar Italie reizen. Maar ook al moet je lang wachten, Ik zou er wel een moord voor willen doen om hem te bezoeken haha. Je bent dus bij de gevangenis geweest. Ik zou er graag naartoe willen gaan. Maar ja ik weet nu al dat ik dan voor niets ga. Zou je me misschien nog iets meer kunnen vertellen over hoe het leven daar een beetje is. Mijn vriend zegt wel dat hij sport, veel voetballen enz. Hij kookt zelf. Maar verder weet ik niet zo veel. Weet jij misschien wat meer. Kunnen ze veel buiten zijn, recreatie, of werken of wat dan ook. Ik had een documentaire gezien op televisie. Ook over gevangenis in rome. En daar werd ik niet veel vrolijker van. Maar ja is misschien weer het uiterste voorbeeld.

                Groeten Liselotte

                #604
                SANDRA
                Deelnemer

                  Hey Lis
                  6 uur per maand is zeker niet veel en al wat je schrijft zeker niet wanneer je daar hellemaal naartoe moet reizen maar ik begrijp je zeker haha. Mijn man die volgt nu een curcus engels en staat op de wachtlijst voor Yoga nou moest ik daarzelf al om lachen, dat was niet iets wat ik van mijn man verwachte. Ook hij kookt zelf of met andere mensen dat was wel aan hem te zien ook! Maar wat ik van hem begrijp is dat het echt veel beter is dan in andere gevangenissen daar is het echt veel erger daar vertelde hij mij dat hij snachts mensen hoorde huilen. En dat ze aan hem gingen plukken maar het is ook zijn advocaat die de aanvraag voor Rebibbia heeft gedaan volgens hem zouden de omstandigheden daar het beste zijn. Werken kan pas na maanden daar moet je ook voor ingeschreven staan. Ikzelf ben nu bezig met de aanvraag zodat hij kan bellen. Ikzelf woonde met mijn kinderen en man vanaf 2006 in belgie ik ben sinds september 09 terug in Nl. Het blijkt hier wel moeilijker te zijn met de aanvraag om telefonisch contact. Maar goed we houden moed en geven niet op. Weet je eigenlijk al wanneer de rechtzaak is?
                  Groetjes sandra

                  #633

                  Mijn vader zit in Frankrijk – mogen er amper bij – is altijd op afspraak max.45 min. , geen eten mee te brengen , hij mag niet bellen….

                  #634
                  Chantal
                  Deelnemer

                    weet iemand hoe het zit met marokko zijn het daar strenge straffe hoe zijn de gevangenissen enzo

                    #635
                    Liselotte
                    Deelnemer

                      Hey Sandra,

                      allereerst De beste wensen voor het nieuwe jaar. Ik ben lang niet online geweest vanwege december enz. Ben je nog naar Italie geweest? En kan je man al bellen? Mijn vriend zijn advocaat doet deze maand een aanvraag. Zodat hij misschien over een paar maanden vrij kan komen. Hij moet dan wel in rome blijven, met een soort van huisarrest. ( Arresto domiciliario ) Ik hoop echt dat het door gaat, want dan kan ik ook naar italie gaan. Maar ja het is gewoon afwachten. En er word veel uitgesteld volgens mij daar in italie. Hij heeft namelijk last van zijn gezondheid, en daarom zou hij daar voor in aanraking kunnen komen. Zelf vraag ik me af of dat wel zou kunnen. Omdat ze over het algemeen erg streng zijn in Italie. Als het doorgaat wat hij zegt, dan zou hij vrij kunnen komen met huisarrest, rond mei juni. Dat zou heel fijn zijn natuurlijk.
                      Hoe heeft jouw man de kerstdagen en nieuwjaar ervaren? Mijn vriend heeft gekookt met zijn celgenoten. Heb je nog plannen om naar Italie te gaan?

                      Groetjes Lis

                      #636
                      SANDRA
                      Deelnemer

                        hey lis
                        jij ook nog de beste wensen voor het nieuwe jaar en ik hoop dat het een jaar mag zijn met goed nieuws. Ik ben afgelopen december ook naar rome geweest het ging goed met mijn man hij was verast ons te zien, had het zelf niet gepland heb de auto genomen en ben gewoon vertrokken een kerstcadeau. Nou ik kan je dit vertellen mijn schoonbroer zit ook vast voor hetzelfde delict als mijn man op dit moment heeft hij wel huisarest dit ook vanwege zijn gezondheid. ik kan je vertellen dat de aanvraag voor huisarrest bij hem heel snel is verlopen maar dit komt ook omdat zijn vrouw een advocate is. verder alles is uitstellen uitstellen in italie totdat je er gek van word. Met kerst heb ik nog voor hem zodat hij met zijn celgenoten/vrienden kon gaan koken. Ik heb samen met de kinderen geboekt om eind februari weer een bezoek te brengen naar mijn man. Hopelijk kan je je man snel weer zien ik hoop echt dat hij huisarrest krijgt ik denk het wel maar ik wil je geen valse hoop geven. ook omdat ze daar een cellen te kort hebben dat speelt ook een rol.

                        groetjes sandra

                        #637
                        Liselotte
                        Deelnemer

                          Hey Sandra,

                          Wat fijn voor je dat je je man hebt gezien in december. Wel een eindje rijden met de auto! Maar leuk hoor. Wat een positief nieuws heb je me gebracht trouwens, met het verhaal over je schoonbroer. Mag ik je nog iets vragen hierover. ( als je het niet vervelend vind) Is je schoonbroer ook italiaans, of nederlands. En zijn vrouw is advocate zei je, in italie of hier? Had hij een lange straf die hij uit moest zitten. En hoelang zat hij al vast voordat hij huisarrest kreeg?
                          Mijn vriend zit nu 9 maanden vast. En zijn straf zou rond de 3 en half jaar zijn. Dus hij heeft nog ruim 2 jaar te gaan. Het zou geweldig zijn als hij huisarrest krijgt. Hoe ervaart jou schoonbroer dat? Wat houdt het eigenlijk in? Je moet gewoon hele dagen thuis zitten of wat? Het maakt mij niet uit, als ik hem maar kan zien. Zelf ziet hij het wel positief in. De aanvraag is als het goed is al gedaan, en hij verwacht zelf dat hij in mei waarschijnlijk naar buiten mag. Ik hoop het echt.
                          In februari ga je weer naar italie zeg je. Fijn hoor. Hopelijk heb je dan wel wat uren bezoek. En heeft jouw man nog kans op strafvermindering als hij in hoger beroep gaat?
                          Mijn vriend schreef mij pasgeleden nog dat hij op streng bewaakte afdeling zit, ik weet niet welke afdeling jouw man zit. Als ik een brief schrijf naar hem zet ik er altijd bij ( G12 ) misschien heeft dat er ook iets mee te maken. ( maar misschien ook niet hahah)
                          Ik hoop dat ik niet te persoonlijke vragen heb gesteld.

                          Groetjes Liselotte

                          #638
                          SANDRA
                          Deelnemer

                            Hey lisselotte,

                            Om te beginnen vind ik het hellemaal niet vervelend je vragen te beantwoorden. Mijn schoonbroer heeft de nederlandse nationaliteit. Zijn vrouw is advocate in italie. Hij had zeker een lange straf in het vooruitzicht een straf van 13 jaar. Hij had voordat hij met huisarrest mocht ongeveer 2jaar vast gezeten. Hij ervaart het op dit moment heel negatief maar dat heeft meer met zijn huwlijk te maken. Hij vind het ook vervelend dat hij van iedereen nu afhankelijk is hij mag niet eens post gaan halen op zijn eigen voortuin. als hij ziek is en hij moet naar de dokter moet hij eerst de politie inlichten en toestemming vragen. Maar zijn huwlijk dat is op dit moment waarom hij het negatief ziet laat dat duidelijk zijn. In het begin moet je de hele dag binnen zitten maar als ik het goed heb begrepen dan kan je na een bepaalde tijd een aanvraag indienen en gaan werken. Trouwens in het geval van mijn schoonbroer word hij niet dagelijks in de gaten gehouden door agenten want er zijn ook gevallen waarbij je iedere dag agenten over de vloer krijgt die komt kijken ofdat je wel echt thuis bent, en dat is ook niet echt prettig voor de gedetineerde en zijn of haar familieleden.
                            Ik hoop echt dat hij in mei met huisarrest mag zodat jullie weer samen kunnen zijn. Mijn man heeft me nooit niet verteld dat hij in een zwaar bewaakte afdeling zit. maar geloof me als ik je zeg dat ze het in rebibia nog goed hebben echt waar. De andere gevangenissen waar mijn man heeft gezeten want in het begin werd hij telkens overgeplaatst die waren echt slecht. Als ik mijn man een brief schrijf, schrijf ik geen afdeling echt enkel en alleen naam adres en postcode. maar het zou kunnen.

                            groetjes sandra

                            #731
                            zaza
                            Deelnemer

                              mijn zoon zit ook in het buitenland,heb u ook zo moeilijk mee.ik heb al 17mnd niet gezien wel aan de telefoon,maar mijn hele leven sta op zijn kop.en niemand om mee te praten.hij zit in malta de rechtsyssteem is heel erg daar,hij is niet eens veroordeeld

                              #732
                              SANDRA
                              Deelnemer

                                Hoi ZAZA Ik geloof je wanneer je zegt dat het een moeilijke periode voor je is. Ik weet niet ofdat je zoon een advocaat heeft? en ofdat er al iemand van de ambassade bij hem langs is geweest? en ofdat je al contact hebt opgenomen met buitenlandse zaken? want na 17 maanden nog niet terechtstaan is wel lang. Hoop nog wat van je te horen groetjes sandra

                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.