Ga naar de inhoud

DETENTIE IN HET BUITENLAND

Home Forums Familie van gedetineerden DETENTIE IN HET BUITENLAND

  • Auteur
    Berichten
  • #735

    hey

    mijn vader heb ik na een gigantische borg kunnen ophalen in Parijs. Ik heb ook in het begin buitenlandse zaken verwittigd, zij waken erover dat er op zijn minst een verdediging is voor je zoon. Ook staan zij in voor het contact tussen familie . Zij kunnen ervoor zorgen dat eventuele pakjes vanuit belgie aan hem kunnen bezorgd worden.

    Het is een mallemolen voor de mensen die op het thuisfront zitten, veel sterkte . Onverwachte hulp komt , bevraag je overal. Op de website van buitenlandse zaken kan je contacten vinden. Mocht het niet lukken dan zoek ik die site nog eens op voor jou.

    Sterkte !!

    #788
    petra
    Deelnemer

      hallo

      een hele oede vriend van mij is gearresteerd in italie, regina coeli.
      Ik heb mijn eerste brief ruim 2 weken geleden gestuurd,inmiddels zijn er al 8 de deur uit maar ik heb nog geen enkele reactie.
      Nou is mijn vraag; is dit normaal dat dat zo lang duurt? Hij zit nu bijna 1 maand vast.

      hoop dat iemand mij een antwoord hierop kan geven.

      groetjes petra

      #789
      SANDRA
      Deelnemer

        Hey petra,
        Ik heb je mailtje gelezen en het zou kunnen dat ze nog bezig zijn met het onderzoek en dat hij dan beperkingen heeft gekregen. Ik weet dan ook niet hoe lang geleden dat het is dat hij opgepakt is. Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Heb je nog vragen kan je ze altijdt stellen. blijf hem vooral brieven schrijven dat zal hij hard nodig hebben daar. Regina coeli is niet een fijne gevangenis. (geen enkele gevangenis trouwens). Veel succes Petra groetjes sandra

        #790
        petra
        Deelnemer

          hoi sandra dank je wel voor je reactie, nee regina coeli is geen fijne gevangenis, dat heb ik al op internet opgezocht..vreselijk daar!!!
          Hij is 7 april opgepakt.
          Erg moeilijke tijd,,,,
          nog maals hartelijk bedankt voor je reactie

          groetjes petra

          #791
          petra
          Deelnemer

            hoi sandra,

            Weet jij hoe ik hem geld kan sturen?
            Ik heb contakt gehad met de duitse ambassade in Italie (omdat hij een duitser is) en die zeiden dat dat in elk gevangenis anders geregeld is, en dat ze zouden informeren,,,Maar dat is nu ook al een tijd geleden, en niks meer gehoord van hun. Misschien dat jij iets weet?

            En weet jij ook hoelang het daar duurt voor dat ze voor moeten komen?
            groetjes petra

            #793
            SANDRA
            Deelnemer

              Hi petra
              Als het goed is dan moet de ambassade een rekeningnummer hebben. In Nederland is dit wil het geval je moet dan wel eerst 50euro zogenaamde administratiekosten betalen en dan kan je zoveel geld versturen als je wil. Ik weet dan ook niet ofdat dit mogelijk is in Duitsland maar zeer waarschijnlijk wel. Als ik jouw was dan zou ik weer contact opnemen met de ambassade want ik denk wel dat hij het heel erg hard gaat nodig hebben. Ik weet niet of je iemand kent in italie anders zou die het eventueel voor je kunnen brengen dan stuur je het eerst daarnaartoe via western union bijvoorbeeld. Sorry dat ik geen beter nieuws voor je heb. veel sterkte groetjes Sandra. Mocht je nog wat willen weten dan hoor ik het wel.

              #794
              petra
              Deelnemer

                hoi sandra,

                dank je wel dat je al mijn vragen wilt beantwoorden, ben dan ook blij dat ik je gevonden heb:kiss:
                En nee jammer genoeg kan ik niemand in Italie, Ik zal morgen nog eens een mail sturen naar de duitse ambassade.
                En je schreef eerder dat hij er veel aan heeft, om brieven te ontvangen,,, nou brief nummer 9 ligt al weer klaar voor te versturen.
                nogmaals thankssss!!!!!

                lieve groetjes petra

                #795
                Liselotte
                Deelnemer

                  hey Sandra,

                  Hoe gaat het met je? Lang geleden dat ik online ben geweest. Ben je nog naar Italie geweest? En hoe gaat het met jou man? Zit er eigenlijk een kans in dat hij overgeplaatst wordt naar nederland. of is dit onmogelijk?
                  14 Mei krijgt mijn vriend te horen of hij met huisarrest vrijgelaten zal worden of niet. Ik ben zo zenuwachtig voor die dag. Misschien mag hij me dan ook eindelijk bellen. Ik kan niet wachten. Ik bereid me voor op het ergste, maar hoop toch zo erg dat hij vrijgelaten zal worden.
                  Het is gewoon afwachten. Ik wilde het gewoon even vertellen. Heb hier in mijn naaste omgeving niet veel mensen die er in geinteresseert zijn of die begrijpen hoe moeilijk het is voor me dat ik op hem wacht. De meeste mensen denken dat ik hem allang vergeten zou moeten zijn.
                  Ik hoor van je. ( ik heb al gekeken voor tickets naar rome en ze zijn rond 15 16 en 17 mei maar 20euro 🙂 Dus hij moet gewoon vrijkomen….

                  Liefs liselotte

                  #796
                  SANDRA
                  Deelnemer

                    Hey Liselotte,
                    Met mij gaat het goed dank je! Nou ik zal echt voor je duimen dat je vriend vrijgelaten word. Kan je eigenlijk nog wel slapen? spannend hoor!!!! Ik kan me zeker wel voorstellen dat je zenuwachtig bent. Ik ben in december en in februari naar italie geweest. In december met de auto en afgelopen februari met het vliegtuig. Mijn man is op dit moment aan het wachten op zijn defenitief zodat hij de wots aanvraag kan doen. Maar dat kan nog 2jaar duren. Wel is er mogelijk een wet in de maak die positief zal uitpakken voor gedetineerde. Ik weet niet precies hoe of wat maar we zullen zien. Ik hoop zo dat je man eindelijk gaat thuiskomen. Het is zeker niet makkelijk met een partner in detentie. Ik had graag gezien dat er meer begrip voor was maar, hellaas krijgen de achterblijvers vaak ook nog een stempel en moeten we het doen met 2gezichten. Je man zal blij zijn dat je hem nog altijd steunt en dat je achter hem staat en dat is pas echte liefde!!! Ik hoop nog van je te horen hoe het is gegaan!! veel sterke en geluk!! Hugs Sandra

                    #797
                    petra
                    Deelnemer

                      hoi hoi,

                      Ik heb gisteren de eerste brief van hem ontvangen,In zijn brief vraagt hij me ook of ik hem een pakket wil sturen.met oa deo after shave tandpasta enz,,,puzzelboekje en zo, nou vroeg ik me af of iemand weet wat ik wel en absoluut niet mag sturen.

                      groetjes petra

                      #798
                      SANDRA
                      Deelnemer

                        Hey petra,

                        Nou ben blij dat je eindelijk een brief hebt ontvangen. Hoe is het nu eigenlijk met hem? Ik weet je echt niet te vertellen wat dat je wel of niet kan opsturen want dat is namelijk van gevangenis tot gevangenis verschillend. Sterker nog bij sommige gevangenissen lukt het niet eens om een pakket te versturen zoals nu het geval is bij mij man in Rebibbia. Ik had tevergeefs geprobeerd om een pakket op te sturen maar kreeg dit telkens terug van hen. Maar ik adviseer je zeker om het gewoon te proberen mocht het niet lukken dan zal je het wel weer terug ontvangen. Ik hoop dat je nu wat meer info hebt. Veel succes!

                        Groetjes Sandra

                        #799
                        petra
                        Deelnemer

                          hoi Sandra

                          dank je voor je reactie,Nou hoe gaat het met hem!!!!Zoals ik begrepen heb heeft hij het de eerste weken moeilijk gehad. Hij zat met 5 andere in een cel
                          Nu (zoals ik het begrijp) zit hij alleen en heeft toegang tot andere cellen,en kan op de gang lopen.
                          Hij schrijft ook dat hij tv heeft.
                          Hij schrijft ook dat het er goed uit ziet voor hem,maar ja dat is nog maar afwachten!!!!!
                          Hij vroeg mij om een pakket te sturen met deodorant,after shave,enz dus toilletartikelen. ook vroeg hij om sigaretten en hoofdpijn tabletten.
                          Ik heb de duitse ambassade in italie een mail gestuurd ,of ik een pakket mocht sturen en wat daar dan wel of niet in mocht.
                          Ik kreeg net een mail terug ,dat toilletartikelen niet mogen sigaretten en hoofdpijn tabletten ook niet, ik mocht naar hun zeggen wel puzzelboekjes en leesboeken , schrijfpapier en enveloppen sturen
                          Tja nou weet ik het niet ,,Heb toch wat toilletartikelen erin gedaan.Als ze het eruit nemen hebben we pech gehad.
                          Hij kreeg in 1 keer 5 brieven van mij, dus ze hebben de post eerst vast gehouden.

                          Ik ga ff snel naar postkantoor om het te versturen:laugh:
                          nogmaals fijn dat je zo snel reageerd
                          liefs petra

                          #800
                          SANDRA
                          Deelnemer

                            Hey petra,
                            Ten eerste graag gedaan! Ik ben blij voor hem dat hij nu alleen zit zal heel wat fijner zijn voor hem. Ik zou het als volgt aanpakken, vraag hem of hij al mensen heeft leren kennen die te vertrouwen zijn en probeer via deze mensen geld naar hun familieleden op te sturen die het vervolgens op zijn rekening kunnen versturen zodat hij bijv sigaretten zelf kan kopen daar en ook zijn medicatie probeer het in eerste instantie wel met een klein bedrag via western union of zo iets dergelijks.

                            #801
                            SANDRA
                            Deelnemer

                              Sorry maar had eigenlijk nog een vraag aan je? Spreekt je vriend eigenlijk italiaans?
                              Groetjes Sandra

                              #802
                              petra
                              Deelnemer

                                hoi sandra,,

                                nee hij spreekt geen italiaans, alleen duits,,, ik weet dat is een nadeel.
                                En ik heb hem vanmorgen met de post een klein bedrag gestuurd, nu afwachten of hij het krijgt,,,dan kan ik hem vaker een klein bedrag sturen,,,De ambasade gaf mij die tip,,,
                                Hij schreef ook dat hij mijn post ongeopend kreeg,,dus dan maar hopen dat dat met deze brief ook zo is;)

                                groetjes petra

                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.