Ga naar de inhoud

detentie zoon

Home Forums Familie van gedetineerden detentie zoon

  • Auteur
    Berichten
  • #1005
    G Lei v.d Meulen
    Deelnemer

      Hallo allemaal,

      Eindelijk een site gevonden die gelijk gestemd zijn. Als moeder van een gedetineerde voel je je erg in de kou staan. Als je voor de eerste keer naar de gevangenis gaat voel je je zelf ook haast gecriminaliseerd. Het is maar goed dat alles went. Ik weet ook dat het erg door mijn zoon op prijs wordt gesteld dat ik elke week kom.(als enige in 5 jaar tijd) Hij weet niet hoe moeilijk het is om contact te krijgen met de bezoeksplanning (0800 nummer) met volgens mij maar 1 telefonist en een bandje. Maar goed uiteindelijk lukt het. Ook de tijden en dagen vind ik heel vervelend.(ma./do. niet in weekend) Maar ja daar weet iedereen van af:angry: Als het goed gaat komt hij in juni vrij. Maar ik ben bang dat hij dan dakloos is. Mijn zoon is zwakbegaafd, kan amper lezen en schrijven. Hij weet niet waar hij hulp moet krijgen.Nu lees je in de krant dat ze intern zoveel doet om residive te voor komen en ze aan een woning en werk (inkomen) en hulp bij schuld sanereng te geven. Als ik hem daar naar vraag lacht hij me uit. Volgens hem is dat er niet. Kunnen jullie mij tips geven???????????? Ik hoop het.

      #1011
      bernie
      Deelnemer

        Hallo,

        Ik ken het gevoel van je gecriminaliseerd te voelen.
        Ik had soms het gevoel dat ik er niet helemaal thuishoorde. Maar ik heb volgehouden voor mijn vriend en eigenlijk, heb ik er ook enkele vrienden aan overgehouden (lotgenoten begrijpen elkaar…)
        De bewakers in zo’n gevangenis zijn soms ook gewoon brutaal. Ik zat vaak te studeren voor mijn examens toen ik op bezoek ging bij mijn vriend en dan kreeg ik de opmerking “zoek toch iemand anders, je kan toch beter krijgen” of soms zelfs mannelijke bewakers die mij probeerden te versieren (maar ik had alleen maar oog voor mijn vriend..hij is misschien niet de braafste of de beste jongen, maar hij is degene die bij mij hoort). En dat vond ik allemaal heel erg kwetsend. Je zit in een kwetsbare situatie, je hebt wel je twijfels, maar mensen die neutraal horen te zijn, durven daar luidop en brutaal tegen u hun mening te verkondigen over uw relatie en over uw vriend.

        En misschien kan je met je vragen terecht bij instanties die helpen met juridisch advies etc?

        :blush: het was een beetje naast de kwestie, maar ik moest het toch even kwijt…
        veel sterkte!

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.