Ga naar de inhoud

detentie

  • Auteur
    Berichten
  • #1458
    Anoniem

      MIJN VRAAG IS DE VOLGENDE,; Mijn partner die gedetineerd is heeft verzet aangetekend, als het verzet aanvaard wordt en de straf vervalt en hij dan daardoor vrijkomt hoelang na de uitspraak duurt het dan voor hij naar echt naar huis mag? Is dat nog dezelfde dag of … Wie kan mij hierop een antwoord geven aub? De oorspronkelijke straf was 10 maanden en nu bij aanvaarding zou hij vrijkomen?:S

      #1460

      Beste PinckyPink,

      Ik vind je vraag nogal onduidelijk en verwarrend. Ik raad je aan om contact met ons op te nemen om je vraag verder uit te klaren en je zo een correct antwoord te kunnen bieden.

      Aarzel niet om contact met ons op te nemen, al dan niet telefonisch. Een gesprek op onze dienst is ook steeds mogelijk.

      Met vriendelijke groet,

      Bervoet Maaike
      CAW Regio Brugge – Justitieel Welzijnswerk Buitendienst
      Refugestraat 1
      8200 Sint-Andries
      050 31 01 07
      jww@cawregiobrugge.be

      #1462
      Anoniem

        het is dus zo dat hij een straf kreeg van 10maanden , hij zou dus effectief tot 15/12/11 moeten zitten maar hij tekende verzet aan, nu maandag a.s 31/10/11 wordt de beslissing v/d Rechtbank uitgesproken . Volgens de soc-dienst v/d gevangenis zou hij indien het verzet aanvaard wordt door de Rechter hij vrijkomen maar mijn eigenlijke vraag is wanneer dat het geval zou zijn en dus vrijkomt is dat dan op dezelfde dag dat de rechter het heeft uitgesproken of gaat daar meer tijd over voor hij werkelijk weg mag uit de gevangenis?:huh:

        #1465

        Beste,

        Kan het zijn dat het gaat om beroep en niet om verzet? Men spreekt namelijk over verzet, als een persoon is veroordeeld terwijl hij niet aanwezig was bij de zitting op rechtbank en deze beslissing wil aanvechten. Beroep tekent men aan, wanneer men niet akkoord gaat met de uitspraak van de rechtbank. Ik vermoed dat het dus gaat om beroep.

        Als zijn beroep voorkomt en hij mag vrijgelaten worden, dan gebeurt dat in principe nog op de dag zelf. Er rekening mee houdend, dat hij na de uitspraak zich eerst moet laten uitschrijven in de gevangenis en zijn spullen moet ophalen. Waarschijnlijk zal een vrijlating dan tegen de avond plaatsvinden.

        Nog vragen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

        Met vriendelijke groet,

        Bervoet Maaike
        CAW Regio Brugge – Justitieel Welzijnswerk Buitendienst
        Refugestraat 1
        8200 Sint-Andries
        050 31 01 07 jww@cawregiobrugge.be

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.