Ga naar de inhoud

dringend enkele vraagjes over gevangenis brugge

Home Forums Familie van gedetineerden dringend enkele vraagjes over gevangenis brugge

  • Auteur
    Berichten
  • #1379
    Pierens Glenn
    Deelnemer

      beste …
      hierbij heb ik enkele vraagjes ivm : met bezoek in de gevangenis van brugge
      : versturen van post + postzegels
      : geld in gevangenis
      1 ik zou graag op bezoek gaan bij mijn beste vriend en weet dat ik een copie van mijn paspoort moet opsturen via de post
      deze ben ik onlangs verloren en heb nu zo een tijdelijk document incl pasfoto en stempel van politie kan ik deze gebruiken om bezoek aanvraag te regelen ?

      2. hoe gaat het bezoek in werking ? in groep of apart
      achter glas of niet ?

      3.als ik post verstuur naar mijn vriend mag ik dan postzegels bijsluiten of niet zoja hoeveel mag ik er dan bij steken

      4. als ik geld stort( via rekening nummer en gekend rollnummer ) hoe en wanneer kan mijn vriend dan aan dit geld om belwaarde enzo te kopen

      5. op welke uren kan mijn vriend mij opbellen

      met vriendelijke groeten pierens glenn

      #1380
      Pierens Glenn
      Deelnemer

        met vriendelijke groeten pierens glenn

        #1382
        fibi
        Deelnemer

          beste Glenn,,
          ik stel voor dat je eens contact opneemt met Maaike van de CAW , datis de buitendienst van de gevangenis . J

          #1383
          fibi
          Deelnemer

            SORRY ik geef je het telefoonnummer van deze dienst maar ; 050 31 01 07 zo ben je zeker dat alles wat je van haar zal vernemen ook zal kloppen en je voor geen onaangename verassingen zal komen te staan .

            #1386

            Beste Glenn,

            1 Ik vermoed dat dit tijdelijk document voldoende is om uw identiteit aan te tonen, daar deze ook bestempeld werd door de politie. U dient hiervan een kopie (voor- en achterkant)op te sturen naar de gedetineerde, die de bezoekaanvraag dient aan te vragen. Indien u echter op voorhand zekerheid wil over de ‘geldigheid’ van dit document, kan u steeds contact opnemen met de gevangenis op het nummer
            050/457 111.

            2 Afhankelijk van de beslissing van de directie heeft uw vriend al dan niet bezoek achter glas. Ook dit kan op voorhand nagevraagd worden op bovenstaand telefoonnummer.
            Voor een eerste bezoek dient u zich minstens 45 minuten op voorhand aan te melden. Daarna wacht u in de bezoekerswachtzaal tot uw naam (glasbezoek) of groep (tafelbezoek Mannen 1 of 2) wordt afgeroepen. Vervolgens begeeft u zich naar de bezoekzaal en gaat het bezoek van start. Bij glasbezoek zit u in een ruimte apart, bij tafelbezoek zit u in een ruimte met andere bezoekers/gedetineerden.

            3 Versturen van post is geen enkel probleem. Je dient je brief gewoon te richten naar het adres van de gevangenis en de naam van de gedetineerde te vermelden. Postzegels mogen bijgevoegd worden met een max. van 3.

            4 Het duurt gemiddeld een week vooraleer het geld gestort is op de rekening van de gedetineerde. Daarna staat het geld ter beschikking van de gedetineerde. Hij dient wel nog te tekenen voor ontvangst, maar dit is een formaliteit.

            5 Zelf kan je je vriend niet opbellen. Enkel hij kan jou opbellen op bepaalde tijdstippen (wordt afgesproken met zijn chef op zijn sectie).

            Indien je nog vragen hebt of nood hebt aan een ondersteunend gesprek, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

            Met vriendelijke groet,

            Bervoet Maaike
            CAW Regio Brugge – Justitieel Welzijnswerk Buitendienst
            Refugestraat 1
            8200 Sint-Andries
            050 31 01 07
            jww@cawregiobrugge.be

          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.