Ga naar de inhoud

Dringende vraag!

Home Forums Familie van gedetineerden Dringende vraag!

  • Auteur
    Berichten
  • #1540
    Sien
    Deelnemer

      Hey,

      ik heb een dringende vraag. Ik zou normaal morgen op bezoek gaan bij een vriend in de gevangenis. Maar ik moet op het onverwachts werken waardoor ik niet kan gaan. En ik voel me op de één of andere manier schuldig omdat ik weet dat hij gaat zitten wachten :-$
      Kan ik ergens naartoe bellen en vragen om hem ervan te verwittigen dat ik niet kan komen doordat ik moet werken?? Gaan ze dit dan zeggen tegen hem?

      pff..zo lastig op die momenten dat je ze niet kan bereiken…

      Sien 🙁

      #1541
      Ronny
      Deelnemer

        Je belt gewoon naar de gevangenis in de hoop dat ze het doorgeven.Op het zelfde ogenblik schrijf je ook een briefje dat je hem opstuurt en dat krijgt hij dan daags nadien.Succes.

        #1542
        Sien
        Deelnemer

          Dankjewel voor het antwoord!
          Ik heb deze ochtend al eens gebeld naar de psychosociale dienst van de gevangenis maar ze waren in vergadering. De griffie had me aangeraden om straks nog eens terug te bellen. Ik ga dit nu dus nog eens doen. Ik hoop echt dat ze het gaan doorgeven! Ik mag er niet aan denken dat hij geen bericht krijgt en daar dan een hele namiddag zit te wachten om dan nog eens teleurgesteld te worden. Ik ben namelijk de enigste van wie hij bezoek krijgt.

          Nogmaals bedankt!
          Ik ga nu eerst bellen. Op hoop van zegen..

          Sien :unsure:

          #1546
          sandra
          Deelnemer

            hey, een vriend van mij zit in hasselt in de gevangenis en zijn mama gaat elke dag op bezoek
            nu was ze de voorbije zaterdag ziek en ik heb gebeld naar de gevangenis en de eerste man die opnam die zei heel vriendelijk da hij mij ging doorverbinden bij de dienst waar ik daarvoor moest zijn, maar die 2de man als ik dat zei die antwoorde mij heel kort en brut da geven we ni door hij zal het wel zien als er geen bezoek komt.
            ik vond da wel erg 🙁

            #1549
            Achterblijver
            Deelnemer

              Ik kon gisteren pas op een later tijdstip op bezoek dan ik aan mijn man had gezegd.
              Ik heb de portier gebeld en gevraagd of zij dit door wilde geven, zodat mijn man zich niet ongerust zou maken omdat ik bijna 2 uur moet rijden om bij hem te komen.

              Ze hebben dit keurig doorgegeven en man was gerustgesteld.

              Het is dus maar net wie je op dat moment aan de telefoon hebt.

              #1550
              Sien
              Deelnemer

                Dag Sanneke en achterblijver,

                het hangt idd erg af van wie je aan de lijn hebt he. Zo erg hé dat ze dan zeggen dat hij het wel zal zien dat er geen bezoek komt. Ok, ze hebben mss dingen fout gedaan maar het blijven mensen! Het zal er zo al moeilijk genoeg zijn…

                Ik heb gisteren nog gebeld naar de psychosociale dienst van de gevangenis. Ze hebben me aan de telefoon gezegd dat ze hem een briefje gingen laten afgeven met de boodschap dat ik niet kon komen.

                Vandaag ga ik nu wel op bezoek. Ik ben eens benieuwd of hij de boodschap gaat gekregen hebben.

                Groetjes Sien

                #1551
                fibi
                Deelnemer

                  hallo sien

                  zoals je zegt het blijven mensen en ik hoop dat ze het hebben doorgegeven .

                  grtjs;

                  #1555
                  Meisje_80
                  Deelnemer

                    Hallo

                    Hasselt is echt een “moeilijke en vervelende” gevangenis als ik het zo mag zeggen!
                    Als je deze vergelijkt met Leuven, amai echt dag en nacht verschil!!! Zowel voor de gedetineerden als voor de bezoekers!

                    Ik weet niet of jullie de chat op 2BE kennen via teletext (deze begint op pagina 460)? Daar heb je verschillende rooms, geordend per provincie. Ik stuur via room Vlaams Brabant een berichtje per sms naar de chat (nr is 6690) als er ergens iets is of als het bezoek niet kan doorgaan. Mijn vriend kijkt daar heel geregeld op en leest dan mijn berichtje. Zo weet hij op elk moment van de dag hoe het met mij is, wanneer hij mij kan bellen, wanneer ik op bezoek kom of niet. Dat is echt heel handig, zij kunnen er natuurlijk niet op reageren. Maar in een noodgeval vind ik dat wel heel leuk! Dan komt hij niet voor verrassingen te staan! En er wordt echt wel veel gebruik van gemaakt!
                    Misschien een leuke tip voor jullie!!

                    Groetjes

                    #2006
                    joke
                    Deelnemer

                      je hebt er goede en slechte in. Dus eigenlijk is het zoals met een dobbelsteen gooien. Tis soms echt wel schandalig maar jammer genoeg kan je er niks aan doen.

                      #2009
                      pseudo
                      Deelnemer

                        in de meeste gevangenissen wordt gewoon je bezoek opgeschorst dus geanuleerd.
                        de gevangene zelf word daarvan op de hoogte gehouden.
                        daar blijf het bij, je moet gewoon een nieuwe aanvraag doen aan de gavangens zelf.
                        succes.

                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.