Ga naar de inhoud

een vraagje ivm BEZOEKERSLIJST

Home Forums Familie van gedetineerden een vraagje ivm BEZOEKERSLIJST

  • Auteur
    Berichten
  • #1699
    nele
    Deelnemer

      Kan iemand mij duidelijk maken hoe het systeem in elkaar zit ivm aanvraag voor bezoeksrecht, en voor wie ht bezoekerslijst toegankelijk is, nl wie er zicht op heeft ?

      #1702

      Beste Nele,

      De info die je vraagt is nogal redelijk uitgebreid. De gedetineerde kan bezoek van ieder persoon aanvragen, maar deze wordt al dan niet goedgekeurd door de directie. Voor bloed- en aanverwanten tot de 3e graad is er geen voorafgaandelijke toestemming van de directie vereist. Je moet enkel je verwantschap kunnen laten blijken, vb. via je identiteitskaart.

      De samenwonende partner (zelfde adres), de opgegeven persoon als partner tijdens het onthaalgesprek met de directie, de persoon waarmee de relatie bekend gemaakt wordt aan de directie en de voogd valt onder bezoek familie.

      Derden, zoals schoon- en stiefouders, schoonbroers en –zussen, neven en nichten, vrienden dienen eerst toestemming te krijgen van de directie. U dient een fotokopie van uw identiteitskaart (voor- en achterkant) op te sturen naar de gedetineerde die u wenst te bezoeken. De gedetineerde heeft deze kopie nodig om een bezoekaanvraag in te dienen. Het kan tot ruim twee weken duren na het versturen van de fotokopie vooraleer de bezoektoelating in orde is.

      Als het gaat om minderjarigen, geldt er nog een andere regeling.

      Enkel de gedetineerde en de gevangenis hebben zicht op de bezoekerslijst van de gedetineerde. Derden kunnen deze informatie enkel vernemen via de gedetineerde zelf en hebben hier dus geen zicht op.

      Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact met me op te nemen.

      Met vriendelijke groet,

      Maaike Bervoet
      Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
      Refugestraat 1
      8200 Brugge – Sint-Andries
      Tel. 050 31 01 07
      Fax. 050 31 76 89
      maaikebervoet@cawregiobrugge.be

      #1703
      nele
      Deelnemer

        Maaike je bent hartelijk bedankt!

        #1717
        lynn
        Deelnemer

          hallo,
          hoe zit dat met minderjarigen die op bezoek willen bij een gedetineerde
          namelijk ik ben nog maar 16 jaar en mijn beste vriend zit vast in de gevangenis van brugge
          wat moet ik doen om op de lijst te komen?

          #1719

          Beste Lynntje,

          Minderjarigen (16j-18j) mogen alleen op bezoek komen bij een gedetineerde ouder.

          Minderjarigen (16j-18j), die wensen op bezoek te komen voor een andere persoon dan een gedetineerde ouder, worden toegelaten mits er voorafgaand een akkoord op papier van één van de ouders, vergezeld van een fotokopie van de identiteitskaart van één van de ouders, bezorgd werd aan de directie. Deze minderjarigen dienen niet vergezeld te worden door een volwassene.

          Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact met me op te nemen.

          Met vriendelijke groet,

          Maaike Bervoet
          Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
          Refugestraat 1
          8200 Brugge – Sint-Andries
          Tel. 050 31 01 07
          Fax. 050 31 76 89

        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.