Ga naar de inhoud

eerste kennismaking

Home Forums Familie van gedetineerden eerste kennismaking

  • Auteur
    Berichten
  • #419
    norva
    Deelnemer

      Gisteren ontdekte ik via het foldertje in de wachtzaal in Brugge ‘thuisfront.be’.
      Ik vind dit een prachtig initiatief. Ik heb voorlopig geen vragen, onze zoon is al 7 jaar in de gevangenis. het gaat goed met hem en ook met mijn man en mezelf. We hebben heel goed contact, we proberen er van beide kanten het beste van te maken. In het begin was dat niet zo eenvoudig, maar ik denk dat je de keuze hebt ofwel ga je in de slachtoffer rol ofwel neem je moedig het leven weer op. Wat gebeurt is kan je niet veranderen, je kan wel je kijk op die dingen veranderen.
      Ik leef NU, niet in het verleden, geen zorgen voor morgen, maar wat kan ik NU doen om mijn leven en dat van anderen zo goed mogelijk te maken. Ik was een grote piekeraar, erg begaan met wat de mensen wel niet van mij, van ons zouden zeggen, maar ik heb dat afgeleerd. Ik probeer zoveel mogelijk positief te denken en ook goed voor mezelf te zorgen, pas als ik mezelf goed voel kan ik ook voor andere goed zijn.

      Het is al een heel verhaal geworden, als ik reacties krijg zal ik er graag op antwoorden.
      Ik heb respect en voel mee met de diepe pijn en het grote verdriet van iedereen die een geliefde in gevangenschap heeft. Daarom stuur ik met dit bericht heel veel licht en liefde mee.
      Warme groet,
      Norva

      #420
      maatje
      Sleutelbeheerder

        Dag Norva,

        Jouw bericht heeft mij erg geraakt. Ik ben teldens verwonderd en ontroerd als ik hoor of lees hoe mensen in zeer moeilijke omstandigheden toch de kracht vinden om op een positieve manier daarmee om te gaan en zo ook voor anderen een ondersteuning kunnen zijn.
        Toevallig mocht ik gisteren mensen ontmoeten van de familiegroep van Leuven. (Op deze website kan je meer informatie vinden over deze groep)
        Het is schitterend om te horen en te zien hoe zij elkaar steunen en dragen. Ieder van hen heeft zijn eigen verhaal en ieder verhaal is anders, maar de pijn en het verdriet om een kind of een partner in de gevangenis hebben zij allemaal gemeen.

        Met het Thuisfront zouden wij graag ook in West-Vlaanderen zo’n groep samenbrengen. Je zal er wel nog over horen of lezen.

        Binnenkort, op Paaszaterdag, zet het Thuisfront weer zijn tent op aan de gevangenis in Brugge. Iedereen is welkom om voor of na het bezoek een kop koffie of een frisdrank te komen drinken.

        een zonnige zondagse groet
        maatje

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.