Ga naar de inhoud

geïnterneerd

Home Forums Familie van gedetineerden geïnterneerd

  • Auteur
    Berichten
  • #1878
    Nicole Hameleers
    Deelnemer

      Mijn vriend is al 18 jaar geïnterneerd. Hij heeft een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis, maar is in 1994 door zijn vrouw beschuldigd voor verkrachting. Het is nooit bewezen of hij schuldig was, er is nooit een DNA-staal genomen. Hij was opgepakt wegens drugsfeiten en zij kwam met die klacht 4 maanden daarna op de proppen.
      Nu is hij begin dit jaar voor de Commissie verschenen en hij krijgt vrijlating op proef indien hij aan drie voorwaarden voldoet: werk en/of opleidng, woonst en prestatieverbintenis.
      Het grote probleem: geen één CGG in Vlaanderen wil hem begeleiden. Een psychiater heeft hij wel gevonden, maar die mag niet alleen handelen voor die prestatieverbintenis. Daar is een CGG voor nodig.
      Vandaag (20 november) is mijn vriend terug voor de Commissie verschenen in de hoop dat die de internering van 1994 zouden opheffen, maar dat is tegen de Wet. Hij is verplicht om een CGG te zoeken en dit terwijl hij helemaal niet voor die feiten moet behandeld worden, enkel voor zijn anti-sociale persoonlijkheidsstoornis.

      Mijn vraag: kent er iemand een goede advocaat, die pro-deo werkt en die hem kan helpen om een CGG te vinden voor die prestatieverbintenis?

      Bedankt.

      #1893
      carina
      Deelnemer

        Cgg is heel goed ik ga al jaren naar een pschiater om te praten en dat helpt dat is het enige wat ik nog heb om het verwerken van men jeugd en verkrachting
        wat je vriend betreft wel dan had hij zijn vrouw maar niet moeten verkrachten ze worden niet genoeg gestraft slachtoffers worden aan hun lot overgelaten dus wat bezielt jou om medelijden te hebben van iemand die een vrouw verkrachte??????? misschien moet je is denken wat een hel die vrouw nu ondergaat

        #1895
        warriormom
        Deelnemer

          Die reaktie is totaal misplaatst. Heb je misschien die zin overgeslagen waarin staat dat zijn schuld niet eens bewezen werd? Al een keertje nagedacht over de hel om onschuldig in de gevangenis te zitten?
          Je kan deze persoon niet straffen om wat anderen jou hebben aangedaan.

          #1896
          carina
          Deelnemer

            vind het niet mis^plaatst en geef anderen zeker niet de schuld wat men vader me aanrichte
            maar denk je nu echt dat hioj gaat toegeven dat hij die vrouw heeft verkracht
            noch deze man nog men vader zoals duizenden anderen zullen het nooit toegeven

            #1899
            Nicole Hameleers
            Deelnemer

              Hij heeft het echt niet gedaan, bewezen is het niet, maar hij is onderzocht door verschillende psychiaters en die zeggen allemaal dat hij geen profiel heeft om als “verkrachter” te worden beschouwd. Zelfs de PSD in de gevangenis zegt dat. Maar ja, het staat op papier. Zelfs het slachtoffer (zijn ex-vrouw) heeft geprobeerd de klacht in te trekken, maar het staat op papier en het geraakt er niet af.

              De wet verplicht om een prestatieverbintenis te laten doen door een CGG, maar die vinden ook dat hij geen verkrachter is en aldus geen behandeling moet krijgen. Maar die wet is er en ze kunnen daar niet buiten. Hij heeft nu een andere advocaat gevonden, die gaat proberen om een CGG te verplichten hem te helpen. We zien nu wel verder.

            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.