Ga naar de inhoud

gevangenis brugge

Home Forums Familie van gedetineerden gevangenis brugge

  • Auteur
    Berichten
  • #1837
    tatiana
    Deelnemer

      hallo

      ik heb een heel dringende situatie.
      mijn man is sinds 8 september naar de gevangenis van brugge overgebracht.
      we hebben sinds 24 augustus een heel lief babytje,die ook samen met mij heel graag zijn papa zou willen bezoeken.
      mijn vriend is illegaal ,maar we kennen elkaar 2 jaar en half.
      wanneer kan ik hem bezoeken en hoe wordt dat geregeld,hij woont samen met ,mij en de baby,nog niet wettelijk of feitelijk.de baby is herkend door de papa ook.
      wat of met wie of waar neem ik best contact op?
      hopelijk is dit duidelijk genoeg omschreven deze situatie en kan iemand mij hierbij helpen.
      mvg.

      #1839
      maatje
      Sleutelbeheerder

        Dag Tatiana,

        Dit is het antwoord dat de buitendienst van Justitieel Welzijnswerk gaf op een eerdere vraag:

        [i]Normaal gezien is er een bezoek zonder bezoekaanvraag mogelijk voor wettelijk of feitelijk samenwonende koppels. Je moet echter wel kunnen bewijzen dat jullie daadwerkelijk samenwonen.(identiteitskaart, attest van gezinssamenstelling,…). In Brugge is het ook ok indien de gedetineerde je bij aankomst in de gevangenis opgeeft als “vaste vriendin”.

        Lukt het niet om op die manier binnen te komen, dan moet er toch een bezoekaanvraag gebeuren. De gedetineerde kan dit doen via een speciaal formulier dat hij kan krijgen op sectie. Dit dient hij af te geven aan de directie samen met een copie van jouw identiteitskaart. Deze copie kan je hem gewoon opsturen. Maar nogmaals, indien jullie kunnen bewijzen dat jullie wettelijk of feitelijk samenwoonden is er in feite geen voorafgaandelijke toestemming nodig. [/i]

        Indien je nog vragen hebt , dan zal deze dienst jou zeker verder helpen.
        Justitieel Welzijnswerk Brugge, Team Buitendienst
        CAW Regio Brugge
        Refugestraat 1, 8200 Sint-Andries Brugge
        Tel: 050/31 01 07 kurtvandenbroucke@cawregiobrugge.be

        #1840
        tatiana
        Deelnemer

          ja bedankt,
          en weet u hoelang mijn man in de gevangenis moet zijn voor hij recht heeft op bezoek

          #1841
          maatje
          Sleutelbeheerder

            Dag Tatiana,

            Jouw man heeft normaal gezien nu al recht op bezoek.
            Veel moed!

            hartelijk
            maatje

          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.