Ga naar de inhoud

Gevangenis Brugge voor moeder met kinderen

Home Forums Familie van gedetineerden Gevangenis Brugge voor moeder met kinderen

  • Auteur
    Berichten
  • #2340
    Jill Goovaerts
    Deelnemer

      Help! :s Alvast sorry voor de langere tekst
      Hoi, ik ben recentelijk veroordeeld bij rechtbank Gent tot 14 maanden gevangenisstraf. Hier heb ik echter verzet voor aangetekend en dit zal 12 Mei voorkomen. Ik wil echter voorbereid zijn op alles daarom dat ik nu al de nodige vragen stel en informatie opvraag.
      Ik heb een dochtertje van 1 jaar bovenop dit ben ik nog eens 8,5 maand zwanger. (Uitgerekend voor 31 Mei 2016)
      Het is namelijk zo dat mijn oudste dochter Dakota- en ik onafscheidelijk zijn. Zij huilt, krijst, panikeert etc… na 1 uur zonder mij. Dit effect is ook bij mij. Ik ben in grootse doodsangsten wanneer zij niet bij mij is. Omdat ik niet weet wat het verzet gaat uitwijzen en er toch een mogelijke gevangenisstraf boven mijn hoofd hangt ben ik op zoek naar informatie en oplossingen.
      Hierdoor kwam ik op de website van gevangenis Brugge waarop vermeld stond;

      “De moeders die hier verblijven kunnen hun kind tot de leeftijd van drie jaar bij zich houden. Zwangere gedetineerden verblijven in de gevangenis van Brugge waar een medisch centrum is. Voor de bevalling zelf worden zij naar een ziekenhuis buiten de gevangenis overgebracht.
      In de gevangenissen van Brugge, Hasselt, Lantin en Vorst kunnen moeders hun kinderen van maximum drie jaar oud bij zich houden. Zij verblijven in een aangepaste cel en krijgen speciale begeleiding”

      Weet iemand info hierover? Hoe dit juist in zijn werk gaan? Wat moet ik hiervoor doen?
      MVG

      #2341

      Beste Jill,

      Ik merk dat je met heel wat vragen zit, onder andere over de afdeling moeder-kind in Brugge.
      Zelf ben ik hulpverlener bij Justitieel Welzijnswerk Brugge. Ik vermoed dus dat ik je wel kan helpen met een antwoord op een deel van je vragen.
      Ik zou dan ook willen voorstellen om mij te contacteren op het nummer: 050/31 01 07. Je mag vragen naar Kurt. Een andere mogelijkheid is dat je een mailtje stuurt naar kurt.vandenbroucke@cawnoordwestvlaanderen.be

      Vriendelijke groeten,

      Kurt Vandenbroucke
      Justitieel Welzijnswerk Brugge – Buitendienst

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.