Ga naar de inhoud

gevangenis leuven centraal

Home Forums Familie van gedetineerden gevangenis leuven centraal

  • Auteur
    Berichten
  • #1424
    Meisje_80
    Deelnemer

      Hallo

      Graag had ik een maat van mij willen bezoeken, nu vraag ik mij af wat ik hem moet opsturen zodat hij mijn bezoekaanvraag in orde kan maken.
      Moet ik hem mijn papier van goed gedrag en zeden opsturen alsook een kopie van mijn paspoort?

      alvast bedankt voor uw antwoord!

      Mvg

      #1425
      rememberme
      Deelnemer

        klopt
        kopie van voor en achterzijde van je identiteitskaart en bewijs van goed gedrag en zeden
        eens hij dat heeft, kan hij de aanvraag indienen

        #1426
        Meisje_80
        Deelnemer

          bedankt voor je antwoord!

          weet je ook toevallig hoe het eraan toe gaat, eens je je hebt aangemeld?

          alvast bedankt!

          #1427
          rememberme
          Deelnemer

            goh , daar ben ik nog niet geweest, in grote lijnen zal het wel hetzelfde zijn als bij andere gevangenissen vermoed ik
            eens het is goedgekeurd kan je op bezoek gaan
            je zal je voor het bezoekuur moeten melden bij de portier, met je indentiteitskaart
            misschien moet je er al enige tijd op voorhand zijn, dat kan je wel nahoren bij de gevangenis zelf, even bellen best
            je zal een pasje krijgen dat je tijdens het bezoek bij je moet houden
            behalve wat klein geld of jetons (naargelang de gevangenis) mag je verder niets mee binnen nemen, meestal zijn er wel lockertjes voorzien om je spullen in te op te bergen
            zal je bezoek hebben aan tafel of achter glas?
            als je nog specifiekere vragen hebt, stel ze gerust

            #1428
            Meisje_80
            Deelnemer

              Hey

              Ben al in de gevangenis van Hasselt geweest, een tijdje geleden, daar ken ik de werking dus wel.
              Ga wel zenuwachtig zijn de eerste keer dat ik in Leuven binnen ga moeten gaan 🙁 als die 1e keer nu maar al voorbij was he 🙂

              ‘t Gaat ook heel raar zijn als ik hem ga terug zien. Heb hem nu enkele maanden al niet meer gezien en gehoord. Heb hem vorige week een klein kaartje geschreven, dat ik hem niet vergeet en hierop heeft hij wel gereageerd met een kort briefje. Heb hem dan ook maar gewoon mijn papieren van goed gedrag en zeden opgestuurd, zonder dat hij er eigenlijk achter heeft gevraagd. Hij gaat verwonderd zijn als hij dit papier gaat zien, omdat hij altijd heeft gedacht dat ik hem niet wilde komen bezoeken.
              In t ergste geval kan hij toch maar gewoon zeggen, dat ik niet moet langskomen, begrijp hem dan ook wel! Nog een paar dagen en dan weet ik wat zijn reactie is! 🙂

              Groetjes

              #1429
              rememberme
              Deelnemer

                ooooh, je bent al eens in een gevangenis geweest , dan is het je niet helemaal onbekend. Dat gaat dan wel meevallen!
                Wel spannend wat zijn reactie zal zijn. Hij zal zich wss wel afvragen waarom je van gedacht bent veranderd. Maar t belangrijkste is dat je er wilt zijn voor hem en hem niet vergeet. Dat zal hem wel een goed gevoel geven!
                Houd me op de hoogte 🙂

                #1437
                Meisje_80
                Deelnemer

                  hey

                  heb vandaag een briefje terug gekregen en hij heeft de bezoekaanvraag toch gedaan 🙂 was al blij! normaal zou deze vandaag of tenlaatste morgen in orde moeten zijn. Zal morgenavond eens naar de gevangenis bellen en dan weet ik het.
                  En als deze inorde is ga ik dinsdag of woensdag naar daar gaan. t Gaat heel raar zijn de eerste keer hem terug te zien. Heb hem het ook geschreven dat ik niet weet hoe ik ga reageren als ik hem terug ga zien. Hopelijk vallen de cipiers daar een beetje mee en maken ze me wegwijs hoe ik in de bezoekzaal geraak.
                  Weet je toevallig of je je op voorhand moet aanmelden of gewoon kan binnenwandelen en je dan kan aanmelden? In Hasselt is dat zo, maar het is niet overal hetzelfde. Ook de bezoekuren liggen heel anders.

                  groetjes

                  #1439
                  rememberme
                  Deelnemer

                    oooh das leuk!
                    ale weer iets om naar uit te kijken 🙂
                    zal wel spannend zijn, maar dat loopt wel los he, je zal mekaar wel wat te vertellen hebben na zo’n tijd elkaar niet te zien
                    tjah ivm de cipiers, dat valt af te wachten eh, en t is vnl de portiers die ge ih begin nodig hebt eh om u wat wegwijs te maken
                    meestal kan je de stroom van het volk wel volgen en een beetje verdwijnen in de massa :p
                    geen idee of je je op voorhand moet aanmelden, vraag het meteen als je dan toch belt om te horen of het in orde is voor t bezoek
                    geniet er in ieder geval van!

                    #1448
                    Meisje_80
                    Deelnemer

                      Hey

                      Ben op bezoek geweest gisteren! Het was wel even raar, eerst mij aanmelden, foto laten maken, en dergelijke. Niemand heeft mij gezegd hoe ik moest lopen of dergelijke. Maar ben uiteindelijk toch in de bezoekzaal terecht gekomen!
                      Is me dat wat anders dan in Hasselt amai!! er zit maar 1 cipier en er hangen geen camera’s. gedetineerden mogen rondlopen om eten of drinken te halen. ze mogen zelfs de zaal verlaten om naar toilet te gaan! Hoe streng is Hasselt dan wel niet!
                      Ook hebben de gedetineerden veel meer activiteiten en de cellen zijn er open. Echt chapeau hoe ze het daar zo goed kunnen regelen.
                      Mijne kameraad was dan ook zeer tevreden dat ik ben gekomen. We hadden 2 uur bezoektijd. Maar die zijn echt omgevlogen! Het was heel leuk geweest! Ben content dak hem toch ben gaan bezoeken!
                      Volgende week ga ik normaal terug!

                      groetjes

                      #1449
                      rememberme
                      Deelnemer

                        voila en vanaf nu word je het alleen maar ‘gewoon’
                        gelukkig dat je de weg hebt gevonden naar de bezoekersruimte … ik moet zeggen in Brugge, hebben ze dat wel deftig uitgelegd… om dan ook maar iets possitiefs van Brugge te zeggen
                        het valt daar inderdaad nog redelijk goed mee, als ik dat zo lees, des te beter voor je vriend!
                        Is het daar steeds 2h bezoek? heerlijk! want inderdaad, die vliegen ook voorbij
                        fijn te horen dat jullie een leuke tijd hadden!

                        #1450
                        Meisje_80
                        Deelnemer

                          Het bezoek is daar alleen maar voormiddags, behalve op woensdag en zaterdag dan is er ook ‘s namiddags bezoek en dat is dan telkens een blok van 2 uur. Dus dat is wel leuk. Op vrijdag is er geen bezoek mogelijk. ‘t Is spijtig dat er alleen maar op woensdag en zaterdagnamiddag bezoek is, want voor mij is het makkelijker om ‘s namiddags op bezoek te gaan dan in de voormiddag, dan moet ik altijd werken, dus kan hem maar 1 keer per week bezoeken. De dagen dat het alleen maar voormiddag bezoek is, mag je wel 2 keer 1 uur na mekaar op bezoek gaan, indien mogelijk en indien de bezoekzaak het volgend uur niet vol zit.

                          In Hasselt kan je elke dag langsgaan, zowel voor- als namiddag, maar de gedetineerden daar mogen maar 3 keer per week bezoek ontvangen. En, dit is nieuw vanaf september, de gedetineerden die nog niet veroordeeld zijn, mogen nu ook elke dag bezoek hebben. Vind dat heel oneerlijk tegenover degene die wel veroordeeld zijn!

                          Ja een groot verschil tussen Leuven en Hasselt. Geef me dan toch maar Leuven 🙂

                          groetjes

                          #1451
                          rememberme
                          Deelnemer

                            Dat is al hetzelfde als in Brugge, niet veroordeelden kunnen wel bezoek krijgen op zondag, de anderen niet … Ik zie niet echt de logica daarin…maar goed…
                            Anders ‘moet’ je mij eens mailen, als je wilt 😉 … mijn mailadres staat normaal bij mijn profiel bij msnadres.. Ik heb nog wat vraagjes voor jou… maar ze zijn misschien wat weinig relevant om ze hier op het forum te zetten.
                            groetjes

                            #1452
                            Anoniem

                              Verdachten mogen volgens het algemeen reglement op de strafinrichtingen elke dag bezoek ontvangen, veroordeelden maar ÊÊn keer per week!

                              #1453
                              rememberme
                              Deelnemer

                                dat is dan als minimum vastgesteld? want er zijn ook gevangenissen waar er wel elke dag bezoek is.
                                en zo leert ne mens weer bij 🙂

                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.