Ga naar de inhoud

gezocht

  • Auteur
    Berichten
  • #368
    xeena kevelaerts
    Deelnemer

      Beste

      Ik ben een leerling van het K.A.Aarschot en zit in mijn laatse jaar secundaire school in humane wetenschappen.
      Wij ( ik en nog twee klasgenootjes) moeten een onderzoekscompetentie maken. Dit wil zeggen dat we een onderwerp moeten kiezen en we krijgen een heel jaar de tijd om dit te onderzoeken . We moeten eerst informatie verzamelen uit boeken , tijdschriften , tv ,… en daarna moeten we mensen vinden die we mogen interviewen.
      Wij hebben gekozen voor ‘ familie van gedetineerden’ . We zouden graag te weten komen hoe het is als de inkomen van de man/ vrouw wegvalt , hoe men dit aan de kinderen verteld , of vrienden en collega’s worden ingelicht en zo ja hoe ze reageren , hoe het op emotioneel vlak er aantoe gaat , of men veel steun krijgt van buitenaf ( zoals CAW) , …
      Alle mensen die bereid zijn mee te willen werken mogen mij contacteren . Het probleem is echter dat we minstens 6 mensen moeten vinden en we nog niemand hebben gevonden . Het is ook zo dat we wel dergelijk mond tot mond moeten praten . We mogen geen interview via mail , brief of telefoon afnemen . En natuurlijk blijft alles anoniem doen wij dit niet dan mogen we niet verder doen met ons onderzoek . Het is dus een strikte regel waarvan ik jullie kan verzekeren dat we er ons aan houden .

      Met vriendelijke groeten ,
      Xeena

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.