Ga naar de inhoud

hallookes

Home Forums Familie van gedetineerden hallookes

  • Auteur
    Berichten
  • #337
    t'seyen
    Deelnemer

      hey hallo, ik ben cindy vanuit antwerpen en mijn beste maatje die ik al 15 jaar ken zit in leuven centrale. Ik heb hem 8 jaar niet gezien en dankzij een andere kennis ben ik zo terrecht gekomen bij hem. Ondertussen ben ik hem al 3 maanden aan het bezoeken en het valt gelijk bij iedereen wel zwaar soms.Ik wou eens weten hoe dat werkt als men bij PSD komt en hoe je sneller aan ongestoord bezoek kunt geraken. Hoe kun je er het beste mee omgaan als je een leuk bezoekje hebt elke week en je moet hem daar achterlaten? Hij zit nu 8 jaar en binnen 2 jaar zou hij buiten mogen, maar hoe zit dat ineen om vervroegd verlof te kunnen aanvragen of weet iemand waar we inlichtingen kunnen opzoeken. Kunnen wij mensen van de buitenwereld wel een extra duwtje geven of gaat dat niet? Ik hoop in ieder geval voor iedereen die hier op de site zit dat alles in orde is en dat jullie vriend of zoon of man snel naar buiten mag. Sorry voor de lastige vragen maar dit is de 1ste keer en als ik kon helpen zou ik het ook doen.

      Met vriendelijke groetjes cindy

      #341
      simonna
      Deelnemer

        [i]Justitiëel Welzijn Leuven geeft je alle info of verwijst je door (je mag ook even je licht in Antwerpen opsteken aangezien je daar woont)

        Leuven :016 21 01 05
        Antwerpen : 03 238 59 33[/i]

        Apart bezoek is als je iemand minstens zes maand kent wat moet blijken uit bezoeken en correspondentie bijvoorbeeld. De gedetineerde moet het aanvragen.
        Maar als hij nog maar twee jaar moet doen dan neem ik aan dat hij geen recht gehad heeft op één derde dus van zijn straf? Daar moet hij dan wel de reden van kennen. Want juist die redne kan hem weer een grond van teleurstelling zijn en als hij zijn straf volledig uitzit hoe zwaar die laatste tijd ook zal vallen is hij totaal vrij want vervroegde invrijheidstelling vereist nogal wat voorwaarden waar sommigen moeilijk kunnen aan voldoen. Hij moet een werkplan opstellen wat hij zal gaan doen, hij moet werk hebben en hij moet een woonst hebben. Dat geneurt meestal als hij binnen een korte tijd vrijkomt, met regelmatig een dag penitentiair verlof. Uur van vertrek en terugkomst moeten stipt worden nageleefd of anders wordt de procedure verbroken en moet alles opneuw. De hele procedure kan een jaar duren, ik wil je er maar op voorbereiden. En ze wennen soms moeilijk onmiddellijk aan de “gewone” maatschappij na vele jaren binnen zitten. Dat kan wel eens voor wrijvingen zorgen, maar het is goed dat je dat weet.

        Veel succes, ik wens jullie allebei het beste,

        Simonna

        Groetjes

        Simonna

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.