Ga naar de inhoud

help

  • Auteur
    Berichten
  • #1513
    snoezepoezeke
    Deelnemer

      mijn ventje zit sinds september opgesloten en ik ben ten einde raad,het is een redelijk lang verhaal maar het komt hierop neer dat mn ventje onschuldig is,we hebben nl een schrijven van de persoon die hem aanklaagde^[ex-vrouw]dat ze de klacht intrekt,en volgens de advocaat is da niet voldoende,ik weet me geen raad meer,is er iemand die naar mn verhaal wil luisteren en ons kan helpen?

      #1517

      Beste Snoezepoezeke,

      Eerst en vooral wens ik je heel veel sterkte in deze moeilijke periode.

      Het klopt dat een klacht niet zomaar kan ingetrokken worden. Eens een klacht werd ingediend, dient de politie die klacht verder te onderzoeken. Achteraf een klacht intrekken heeft geen zin meer dan.

      In welke gevangenis verblijft je partner of waar woon jij? Ik zou je namelijk aanraden om eens contact op te nemen met de dienst Justitieel Welzijnswerk. Zelf werk ik in deze dienst in Brugge.

      Iedereen kan bij Justitieel Welzijnswerk (JWW) terecht wanneer je in aanraking komt met het strafrecht en met vragen zit die te maken hebben met een detentie. JWW geeft ook advies en bieden ondersteuning aan.

      Ook gedetineerden kunnen een beroep doen op de diensten van Justitieel Welzijnswerk. Zij dienen enkel een rapportbriefje te schrijven t.a.v. JWW, team Trajectbegeleiding. Dit team helpt de gedetineerden wegwijs in de gevangenis, administratie, …

      Als je kan doorgeven in welke regio je woont, kan ik je de juiste contactgegevens bezorgen. Intussentijd, aarzel niet om met ons contact op te nemen bij vragen en problemen.

      Met vriendelijke groet,

      Maaike Bervoet
      CAW Regio Brugge – Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst
      Refugestraat 1
      8200 Sint-Andries
      050 31 01 07
      jww@cawregiobrugge.be

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.