Ga naar de inhoud

Help! Aantal dringende vragen…

Home Forums Familie van gedetineerden Help! Aantal dringende vragen…

  • Auteur
    Berichten
  • #1534
    Sien
    Deelnemer

      Hey,

      hier ben ik weer. Ik heb een paar dagen geleden ook al een bericht geplaatst onder “Het is weer zo ver”.

      Mijn ex-vriend zijn aanhouding is verlengd voor een maand in de gevangenis van Dendermonde. Ik ben hem al een paar keer gaan opzoeken wat mij een aantal vragen heeft opgeleverd.

      – Kan/mag ik een soort infofolder vragen aan de onthaalbalie van het bezoek in de gevangenis van Dendermonde. Bestaat dat? Ik hoop daar namelijk wat info in terug te vinden over wat mag/wat niet mag, hoe het daar voor mijn ex-vriend verloopt.

      – Ik weet dat je een brief mag schrijven naar de gedetineerde. Maar mag je daar bijvoorbeeld postzegels bijvoegen, foto’s, geld (al denk ik al dat dit niet zal mogen), …

      – Wat mag je meebrengen voor de gevangene? Moet hij of ik dit aanvragen?

      – Waar kan ik het rekeningnummer van de gedetineerde te weten komen of moet hij dit zelf bevragen.

      – Mijn exvriend is in Juli ook opgenomen geweest op de intensieve afdeling neurologie. Hij had een zware herseninfectie waar hij nog steeds de gevolgen van vraagt. Onlangs (toen hij nog niet aangehouden was) vertelde hij dat zijn dokter had gezegd dat hij nog maar enkele maanden te leven had indien hij zich niet liet behandelen.
      Ik heb hem nu al bezocht en ik zie hem idd verder aftakelen, medisch dan. Hoe zit het met medische begeleiding in de gevangenis? Normaal moest hij binnenkort ook op controle in het ziekenhuis. Kan die controle doorgaan onder politie-begeleiding of niet? Moet hij wachten tot hij vrij is… Moet ik medische info trachten op te sturen? Zoja, naar wie? Gaan ze daar zorgen voor medicatie?

      Ik maak me nu vooral zorgen om zijn medische toestand. Ik heb hem in Juli binnengebracht in het ziekenhuis omdat hij bijna niet meer kon praten en stappen. Ik vrees dat het nu weer zover is en vraag me dus af hoe men daar in de gevangenis op reageert.

      Ik hoop echt dat er mij iemand een beetje op weg kan helpen met deze vragen.

      Groetjes Sien (vol van vragen) :S

      #1535
      fibi
      Deelnemer

        hallo Sien,
        Een infofolder zal je wel daar kunnen bekomen normaal, en raad je aan eens contact op te nemen met de caw van de gevangenis daar in Dendermonde , deze mensen zullen u beter kunnen inlichten over alles wat mag en niet mag ,zo kom je voor geen onvoorziene moeilijkheden te staan.ik raad je wel aan om van zijn medisch dossier een copy te maken en dit door te sturen of vraag daar eens inlichtingen over aan zijn advocaat, maar een copy zou ik in ieder geval maken hoor .
        grtjs, en sterkte.

        #1536
        Achterblijver
        Deelnemer

          Sien schrijft:

          Hey,

          hier ben ik weer. Ik heb een paar dagen geleden ook al een bericht geplaatst onder “Het is weer zo ver”.

          Mijn ex-vriend zijn aanhouding is verlengd voor een maand in de gevangenis van Dendermonde. Ik ben hem al een paar keer gaan opzoeken wat mij een aantal vragen heeft opgeleverd.

          – Kan/mag ik een soort infofolder vragen aan de onthaalbalie van het bezoek in de gevangenis van Dendermonde. Bestaat dat? Ik hoop daar namelijk wat info in terug te vinden over wat mag/wat niet mag, hoe het daar voor mijn ex-vriend verloopt. Bij de portier kun je een ‘brochure’ krijgen waarin precies staat wanneer de bezoektijden zijn en andere informatie.

          – Ik weet dat je een brief mag schrijven naar de gedetineerde. Maar mag je daar bijvoorbeeld postzegels bijvoegen, foto’s, geld (al denk ik al dat dit niet zal mogen), … Je kunt inderdaad een brief schrijven en je mag daar postzegels bijvoegen en foto’s. Geld niet, dit kun je overmaken op de gevangenisrekening met vermelding van de naam van de persoon voor wie het bestemd is.

          – Wat mag je meebrengen voor de gevangene? Moet hij of ik dit aanvragen? Alles wat je mee wilt brengen moet hij aanvragen en moet goedgekeurd worden voordat je het kunt afgeven.

          – Waar kan ik het rekeningnummer van de gedetineerde te weten komen of moet hij dit zelf bevragen. FDit staat in de brochure die je bij de portier kunt halen. Rekeningnr van gevangenis Dendermonde is: 679.2005530.55. Vergeet er niet de naam van de gedetineerde bij te zetten en het mag volgens mij maximaal 120 euro per week zijn.

          – Mijn exvriend is in Juli ook opgenomen geweest op de intensieve afdeling neurologie. Hij had een zware herseninfectie waar hij nog steeds de gevolgen van vraagt. Onlangs (toen hij nog niet aangehouden was) vertelde hij dat zijn dokter had gezegd dat hij nog maar enkele maanden te leven had indien hij zich niet liet behandelen.
          Ik heb hem nu al bezocht en ik zie hem idd verder aftakelen, medisch dan. Hoe zit het met medische begeleiding in de gevangenis? Normaal moest hij binnenkort ook op controle in het ziekenhuis. Kan die controle doorgaan onder politie-begeleiding of niet? Moet hij wachten tot hij vrij is… Moet ik medische info trachten op te sturen? Zoja, naar wie? Gaan ze daar zorgen voor medicatie?

          Ik maak me nu vooral zorgen om zijn medische toestand. Ik heb hem in Juli binnengebracht in het ziekenhuis omdat hij bijna niet meer kon praten en stappen. Ik vrees dat het nu weer zover is en vraag me dus af hoe men daar in de gevangenis op reageert.

          Zoals in eerdere reactie zou ik inderdaad ook z’n medische dossier of een schrijven van zijn arts aan de advocaat geven. Overigens heeft hij in de gevangenis ook de beschikking over een dokter waar hij zijn medische achtergrond mee kan bespreken.

          Ik hoop echt dat er mij iemand een beetje op weg kan helpen met deze vragen.

          Groetjes Sien (vol van vragen) :S

          Sterkte… en ik hoop dat je wat aan de antwoorden hebt.

          #1538
          Sien
          Deelnemer

            Hey,

            bedankt voor jullie reactie. Ik ga bij mijn eerstvolgend bezoek zeker en vast eens informeren aan het onthaal voor een brochure. En ik denk er aan om eens langs te gaan in het CAW.

            Dan kan ik daar al mijn vragen eens afstoken en word ik hopelijk wat wijzer.

            Ik ben blij dat ik hier al iets meer te weten gekomen ben!

            Dankjewel!

            😉

          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.