Ga naar de inhoud

Help! Graag wat informatie!

Home Forums Familie van gedetineerden Help! Graag wat informatie!

  • Auteur
    Berichten
  • #250
    Frank Vdb
    Deelnemer

      Door omstandigheden is mijn broer het rechte pad in zijn leven verloren. Hij is geen tiran, maar zelf het slachtoffer van jarenlang geweld door onze eigen moeder. Een jongen die als kind heel wat slaag heeft gekregen….ik ben een pak jonger, en gelukkig was papa toen wel geregeld thuis na zijn werk.
      Nu zit hij in het "klein gevang" in Leuven. Hij heeft me heel even gebeld…maar ik begreep er niks van…hij is zelf helemaal de kluts kwijt. Vele hier zullen het helemaal niet begrijpen, maar je kan je gewoon niet voorstellen in welke omstandigheden wij zijn groot gebracht…..
      Ik heb met hem te doen, want dit heeft hij niet verdient….
      Weet hier iemand wat er zoal mogelijk is in die gevangenis. Of iemand die wat meer info kan verschaffen? Op het net vind ik nergens iets (buiten een telefoonnummer). Ik zit met vele vragen nu…mag ik hem wat boeken ofzo meenemen? welke zijn de bezoekuren, waar moet ik binnen, heb ik een bewijs van goed gedrag en zede nodig (HEB IK! nodig voor mijn eigen werk)…is er mss een mogelijkheid om op bepaalde tijdstippen te chatten met gevangene? OF heeft deze gevangenis een eigen site? maar vooral…..zijn hier lotgenoten, die met mij willen praten daarover?
      het valt mij allemaal ontzettend zwaar…..

      #251
      maaikeee
      Deelnemer

        Ik heb met je te doen !!!!!

        #252
        maaikeee
        Deelnemer

          er bestaan vele moegelijkheden. Een ervan is dat je deelneemt aan het forum op deze site: zo kom je zeker in contact met lotgenoten

          maaike

          #253
          Anoniem

            Misschien wil je een specifiek onderwerp bespreken?????
            geef maar een idee: wij zoeken voor je dan een gesprekspartner….

            #254
            Frank Vdb
            Deelnemer

              Bedankt voor de reacties!
              Op welke manieren kan ik zoal contact houden met mijn broer?

              #255
              maatje
              Sleutelbeheerder

                Je kan in elk geval brieven schrijven. Deze zullen, omwille van de veiligheid, wel opengemaakt worden vooraleer je broer ze krijgt.
                Je kan hem bezoeken maar daarvoor moet je op zijn bezoekerslijst staan. Hijzelf zal dat in de gevangenis moeten aanvragen. Je zal inderdaad een bewijs van goed gedrag en zeden moeten voorleggen. Wanneer je op bezoek gaat mag je NIKS meenemen, je zal alles moeten afgeven.
                Jijzelf kan hem niet telefoneren, noch e-mailen of chatten. Mensen in de gevangenis hebben geen of beperkte toegang op het internet.

                Ik bewonder jou dat je het voor je broer opneemt. Het zal voor hem zeer belangrijk zijn dat hij contact kan blijven houden met mensen buiten de gevangenis!
                Veel geluk!

                #256
                tonny cornoedus
                Deelnemer

                  wat dat bewijs van goed gedrag betreft: dat heb je niet nodig voor je broer: alleen niet familieleden hebben zo’n bewijs nodig. Dus ga er zomaar naar toe… met je I.K.natuurlijk

                  #259
                  keptijn
                  Deelnemer

                    Een heel deel van je vragen hebben al een antwoord gekregen.
                    De belanrijkste tip die ik heb gelezen is dat je broer een gelukzak is dat je hem niet laat vallen. En dat is heel zeker waar. Want tijdens zijn detentie zal je broer het (met momenten) zwaar te verduren hebben. Er zal hem gevraagd worden om zijn levensverhaal neer te schrijven. Vanuit je post, leid ik af dat dit bij je broer heel wat oude wondes zal openmaken. Dit zal gepaard gaan met veel vragen en verdriet. Ik denk dat je broer op die momenten nog veel aan jou kan hebben. Maar ook na zijn gevangenisstraf, zal je broer je steun kunnen gebruiken om zichzelf weer bijeen te pakken om nog iets van zijn leven te maken.

                    Voor vragen mbt de gevangenis van Leuven kan je hier terecht:
                    http://www.cawleuven.be/Osnaanbod/Justitieelwelzijnswerk/tabid/1299/Default.aspx
                    je moet je echt niet inhouden om met hen contact op te nemen.
                    Zij zullen je met plezier helpen.

                    #260
                    zwaanzer
                    Deelnemer

                      Beste,

                      Fijn dat je je broer zo blijft ondersteunen. Dat is wel belangrijk voor hem, opdat hij zich niet afgeschreven voelt. Meetellen in deze maatschappij is is toch wel heel belangrijk.
                      Chatten met een gedetineerde is niet mogelijk !
                      De bezoekuren kan je te weten komen door even te bellen met de gevangenis Leuven-Hulp op het nummer
                      016.28.47.11.
                      Als broer heb je geen attest van goed gedrag mee te brengen. Aan de hand van je I.K. (pas) zal je wellicht kunnen aantonen dat je een broer bent.
                      Hou de moed er in, en geef een stukje van je eigen moed maar door aan je broer.
                      Succes.

                      #267
                      Ronny
                      Deelnemer

                        Beste Frank,

                        hou er vooral de moed in.
                        Laat je broer zeker niet los.
                        Succes.

                        #268

                        Hallo,

                        momenteel loop ik stage in een strafinrichting bij de dienst JWW.
                        Justitieel welzijnswerk biedt ondersteuning aan gedetineerden en hun familieleden.
                        Misschien kan uw broer eens informeren of er een JWW dienst aanwezig is.

                        Sterkte

                        #270
                        zwaanzer
                        Deelnemer

                          Misschien kan je even contact opnemen met de aalmoezenier, Jef Wauters.

                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.