Ga naar de inhoud

Hij zit vast, al een maand, wat nu?

Home Forums Familie van gedetineerden Hij zit vast, al een maand, wat nu?

  • Auteur
    Berichten
  • #1468

    1 oktober werd hij opgepakt, autodiefstal. dronken (alcoholverslaving)
    2 oktober naar gevangenis hasselt.
    4 oktober inzage dossier
    5 oktober, voorkomen voor raadkamer, maand verlengd.
    Ik ga hem wel bezoeken enzo maar hij weet zelf niet veel heb ik zo de indruk.
    vandaag (28ste is hij opnieuw moeten voorkomen, zijn advocaat zou gister gezegd hebben “jij bent morgen vrij, en anders teken maar onmiddelijk beroep aan.
    Ik weet nog niet wie zijn advocaat is, heb niks geslapen, verwachtte hem stiekem toch vandaag maar hoor niks. Financieel zit ie diep en hoe langer hij moet blijven hoe erger dat wordt en ik kan niet meer lang volhouden hem eruit te redden zolang er niks meer binnen komt kwa geld.
    Wanneer mag ie terug komen , wanneer kan ie werken en geld verdienen om heel de zooi afbetaald te krijgen. Hij pleegde eerder feiten als diefstal motorfiets, inbraak, en aantal keer bromfiets-rijden zonder verzekering en helm. (heeft heel lang op straat geleefd, nu had ie eindelijk net appartement, als ie nu daar blijven moet verliest hij appartement en alles en begint alles weer van 0 af aan, weer dakloos, weer op de dool.) wat kan ik doen, is er ergens een manier om hem te helpen, ok wat hij deed was heel erg fout en hij moet ervoor gestraft worden, geen probleem, maar na een maand vind ik het al lang goed geweest, ik ben zo moe, ik wordt NOG harder gestraft, ineens moet ik hier buiten alles rechthouden, hopend dat als ie buiten komt hij een begin heeft om op te kunnen bouwen, een plek om te starten en de dingen in z’n leven beter te maken ipv alleen maar erger. ik werk voltijds (we wonen niet samen dat wel niet) en buitenuit moet ik nog continu papieren regelen, continu rondbellen, van hot naar her lopen om alles gedaan te krijgen. hij kwam dus weer voor vandaag maar blijkbaar kwam hij niet vrij, hoelang kan dit duren dat je niet weet hoelang hij zal moeten blijven, elke keer het einde van de maand afwachten om dan te ontdekken of hij weer een maand extra kreeg of toch naar huis mag. Hij heeft hiervoor al 2x vastgezeten en al 2x enkelband gehad. Hoe groot is de kans dat ze hem nu weer een enkelband zullen geven. Hij zit er niet op z’n plek, da is geen echte “crimineel” die is gewoon zat en altijd bij iemand die wat doet of inbreken om ergens warm te liggen als ie buiten moest slapen, rondrijden zonder verzekering omdat die geen geld had da te betalen en te zat om te snappen dat da nie werkt, allemaal van die onnozel dingen, hij moet dringend geholpen worden. een opname kan die nu financieel niet aan, weer een enkelband en de verplichting zich geregeld bij aa of cad te melden zou ideaal zijn, zo heeft ie een overgang, mag niet te vaak buiten, is altijd te vinden, kan niks ongemerkt uitsteken, geeft hem tijd om in de echte wereld te zijn en toch te LEREN met de dingen om te gaan. Maar hoe krijg ik dat klaar van hier buiten. als hij daar nog 6 maand moet zijn weet ik dak zijn appartement beter kan opzeggen, dat is weer 3000 uitgespaard dan maar zolang die zo elke maand moet teruggaan om te horen of ze hem nu eens wel vrijlaten kan ik dat niet doen en moet er elke maand 500 huur liggen + 150 stroom/gas , waar haal ik dat geld als ie niet kan werken en geen recht heeft op enige inkomsten omdat ie daar zit.

    #1469
    Anoniem

      Omdat hij recividist is zou het kunnen dat men hem langer in voorhechtenis gaat houden. Reken op een 3 tot 5 maanden. Verwacht je niet aan een milde straf, ook ten gevolge van zijn alcoholverslaving.

      #1471

      ik snap dat niet, een straf hoort u toch iets te leren, al houden ze die 10 jaar dan BLIJFT die een recidive-gevaar eh, die moet hier zijn, verplicht gaan werken, verplichte consultaties bij aa/cad/psycholoog. zelfs als die buiten z’n uren nog werkstraf erbovenop krijgt + ne enkelband erbij, allemaal goed maar dan wordt die tenminste ook ECHT geholpen (en toch ook ergens gestraft). Die eerste maand heeft ie zoiezop verdiend, goed een maandje ontnuchteren, es wakkergeschud worden, heeft al veel liggen janken daar, es effe geconfronteerd worden met eigen fouten en de gevolgen ervan, die na een week al vrijlaten zou ook niet goed geweest zijn. Maar is het dan de bedoeling van kijk we gaan u hier hiouden tot uwe put buiten 10x dieper is en dan gooien we u erin en trekt ge uwe plan maar… en dan vinden ze het gek dat mensen feiten herhalen… en maar klagen dat er te weinig plaats is in de gevangenissen, als je zulke mensen eens echt HELPT ipv van simpelweg opsluit dan is er meer plaats voor echte criminelen. Verkrachters laten ze gewoon lopen…

      #1475
      Ronny
      Deelnemer

        Beste,
        het enige wat je moet hebben is geduld. Alles moet zijn tijd en verloop kennen. Met wat jij denkt of zijn onmiddellijke omgeveving, kan er jammer genoeg geen rekening gehouden worden. Enkel de feiten tellen en daar zal de rechtbank rekening mee houden. Het heeft dus geen enkele zin om te sakkeren of iemand anders de schuld te geven. Ik weet ook dat het voor de mensen die achterblijven, thuis dus, het heel heel moeilijk kan zijn. Het zou dus goed zijn om enkele goede vrienden of familie te hebben waar je mee kan praten en of die je steunen. Ik van mijn kant wens je in ieder geval heel veel moed toe om dit te kunnen dragen.

        #1476
        Anoniem

          “Hij pleegde eerder feiten als diefstal motorfiets, inbraak, …”

          Ja hij leert maar niet bij he. Wie zijn gat …..

          Niet verwonderd zijn dat ze hem even willen “bijwerken” he.

          #1477

          ja inderdaad, wie wat fout doet dient gestraft te worden, ben ik het mee eens, maar wat die straf inhoudt is voor elk individu anders, bij het een helpt dit, bij de ander helpt iets anders. Ik hoop niet erop dat hij NIET wordt gestraft, gewoon dat hij gestraft wordt, wakkergeschud EN bij kan leren.

          #1531
          Sien
          Deelnemer

            Hey,

            ik kan me zo herkennen in hetgeen jij voelt en meemaakt. Mijn inmiddels ex- vriend zit sinds deze week voor de 2de maal in de gevangenis. Hij doolde ook wat rond en bleef maar misdrijven plegen ondanks de hulp die ik hem bleef aanbieden, ook al was het uit tussen ons en heeft hij mijn leven er zeker ook niet gemakkelijker op gemaakt. Op zijn familie kan hij namelijk niet rekenen, dus wie moet er alles regelen en van hier naar daar crossen om alles te regelen…juist ja, ik de ex…

            Maar ik kan hem ook niet zomaar laten vallen! Als er hem niemand nog een beetje helpt waar gaat hij dan terecht komen?!

            Ik wil je een hart onder de riem steken en je laten weten dat je niet de enige bent met deze gevoelens! Ik begrijp je maar al te goed!
            Tracht, ondanks alles, je sterk te houden!

            Veel moed
            Groetjes Sien

          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.