Ga naar de inhoud

hoe kan ik weten dat mijn vriend wel echt is opgep

Home Forums Familie van gedetineerden hoe kan ik weten dat mijn vriend wel echt is opgep

  • Auteur
    Berichten
  • #2227
    ANONIEM
    Deelnemer

      geachte lezers ik heb een vriend die zondag vertrokken is naar antwerpen en heb niks meer gehoord sedert die dag van hem intussen nu al 4 dagen en ik ben er 100procent zeker van dat hij in contact zou willen komen met mij !! maar ook waarschijnlijk mijn gsm nummer niet uit het hoofd kan !!
      ik heb vernomen dat die zou opgepakt geweest zijn met drugbezit van een ander vriend maar ik weet niet als ik die gast kan vertrouwen want in dit milieu weet je nooit nu had ik ook graag geweten hoe ik er achter kan komen heb al de blauwe lijn gebeld in antwerpen en die wisten mij te zeggen dat ik moest naar het kantoor van mijn stad met mlijn pasport heb ik gedaan maar die weigerden ik kreeg als antw die vent doe en sta waar hij wil helemaal mee eens maar ik ben er echt van overtuigd dat hij mij zou willen contacteren iets dat hij mij zelf ook altijd beloofd heeft !!ik vraag mij echt af hoe en wat ik nog meer kan doen opgeven als vermist is ook moeilijk want hij had geen vaste domicilie en geen pasport dus ben zo bang dat er hem iets is over komen dat ze hem ergens hebben gedumpt !! bel aan de gevangenis antwerpen die zijden mij dat ze geen info mogen vrij geven via de telefoon ik weet niks wie kan mij aub helpen ben ten einde raad

      #2228
      ANONIEM
      Deelnemer

        aub wil er iemand antw

        #2232
        kw
        Deelnemer

          Hey, begrijp uw ongerustheid wel.

          Heeft hij een adres van zijn ouders waar nog een huistelefoon is of wonen jullie zelf ergens samen ofzo?
          Normaal zouden ze aan de hand van iemands adres ook de huistelefoonnr kunnen opzoeken om die mensen dan te contacteren of als hij jouw gsm nr in zijn gsm staan heeft dan mag hij jouw gsm nr daar uit opschrijven zodat iemand jou kan verwittigen normaal. Of als hij een advocaat heeft genomen dan zou die jou ook normaal wel contacteren maar de politie zelf zou jouw nr wel hebben als hij jouw nr in zijn gsm heeft staan en die mee heeft. Als je hier iets aan hebt laat maar iets weten en zo niet dan wil ik nog wel wat dingen opzoeken die je misschien kunen helpen.

          #2233
          kw
          Deelnemer

            Hoi ik heb juist ook gestuurd ma omda ik al snel iets wou schrijven had ik nog ni tegoei kunnen denken en was nog even aan het denken nu juist en hoewel ik hoop dat het ondertussen in orde is of dat je alleszins toch al meer weet of zekerheid hebt, hieronder heb ik nog dingen geschreven die misschien kunnen helpen als je ni meer weet wa ge moet doen ofzo. Maar ik hoop da je het ni nodig hebt en dat alles in orde is!

            Toen je naar die blauwe lijn belde heb je toen gezegd dat een vriend heeft gezegd tegen jou dat jouw vriend (en dan noem je zijn naam) zou opgepakt zijn door jullie.
            En dan kon je vragen of ze dit kunnen bevestigen of hij bij hen is binnengekomen omdat je al 4 dagen niets meer van hem gehoord hebt terwijl jullie hadden afgesproken dat hij sowieso dinsdag ten laatste iets ging laten weten maar dat dit niet gebeurd is en dat ge u vreselijk ongerust maakt omdat ge ni weet of het effectief zo is of als er iets anders scheelt.
            En normaal zouden ze dan toch iets zeggen of het zo is of ni, de reden gaan ze u waarschijnlijk sowieso ni zeggen.

            En uit ervaring weet ik dat je niet moet opgeven omdat je al eens gebeld hebt want vaak is het zo als je nog eens later opnieuw belt dat het kan zijn dat je dan iemand anders aan de lijn hebt die dan weer wel de moeite wil doen om voor jou eventjes op te zoeken of jouw vriend al dan niet is binnengebracht.

            En ik zou aan die vriend die jou dat wist te vertellen ook doorvragen wat hij juist weet, wanneer, waar en/of van wie hij dat gehoord heeft aangezien hij wel iets meer weet. En door welke politiezone misschien kan ook nuttig zijn want dan weet je ook beter naar welk kantoor hij gebracht werd en waar ze misschien meer info zouden kunnen hebben ten opzichte van andere kantoren.

            En heeft hij zelf een gsm eigenlijk en had hij die mee?
            Wanneer heb je het laatst nog een sms je gehad en/of wanneer heb jij hem het laatst iets gestuurd en was dat toen ook meteen afgeleverd? Dan weet je ongeveer wanneer dat alles normaal nog in orde was.

            En als je die vriend niet echt vertrouwt da zou ik hem ook die vragen stellen die ik hierboven vermeld heb maar je mag zelf geen info vertellen aan hem zoals bv wanneer jij je vriend het laatst hebt gehoord enz. Die dingen hou je gewoon voor jezelf gewoon uit veiligheid en om te vermijden dat hij misschien datums en tijden onbewust gaat omwisselen met datums of tijden die jij hebt gezegd want dan is de info die ge hebt verzameld iets minder betrouwbaarder om op af te gaan en het is al die info, die stukjes die de puzzel in elkaar doen passen en waardoor jij ook geruster en geruster kunt zijn.

            Als hij een gsm heeft en dat is zo een smartphone of wat is het allemaal, bij die gsm’s tegenwoordig kunt ge de locatie bepalen enzo via de site ofzo waarbij ge u misschien hebt aangemeld ofzo da zou ge ook kunnen doen en als ge het ni weet zoek dan die mogelijkheden via google tikt ge de typegsm van u vriend in en tikt daarachter lokaliseren of is gestolen hoe terug te vinden en dan komt ge wel info tegen die ge moet doornemen en nuttig kan zijn.

            Dees zijn allemaal stuk voor stuk dingen die ikzelf ook zou doen en alles opschrijven voor een overzicht te hebben van de dingen die je al weet want dan kunt ge het al denkend overlopen terwijl ge leest en dan kunt ge makkelijker de stukken in elkaar passen enzo.

            Zo da ist hoop da ge er iets aan hebt als het nodig moest zijn en hoop da je misschien toch eventjes iets kan laten weten of/als alles in orde is ofzo.

            Groetjes, Karen.

            #2235

            Beste Sandy,

            Mijn naam is Maaike Bervoet en ik werk binnen de dienst Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst in Brugge. Wij bieden informatie, advies en ondersteunende gesprekken aan tav de omgeving van gedetineerden die in de gevangenis van Brugge en Ruiselede verblijven.

            Ik begrijp je bezorgdheid. Het is heel vervelend als je nergens antwoorden krijgt. Jammer genoeg zitten diensten met een beroepsgeheim en mogen ze niet zomaar informatie delen met derden. Iedereen kan via de telefoon info vragen, maar niet iedereen heeft goeie bedoelingen.

            Ik zie dat Karen je al heel wat tips gegeven heeft… Het enige wat ik nog zou kunnen aanvullen, is dat je een brief schrijft naar de gevangenis (vermoedelijk Antwerpen?), de naam van je vriend en zijn geboortedatum er duidelijk op vermeldt. Indien hij in de gevangenis verblijft, kan hij, indien hij dit wenst, je terugschrijven. Bellen naar je, is niet steeds een optie, daar je hiervoor belwaarde moet kunnen aankopen.

            Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om verder contact met me op te nemen.

            Met vriendelijke groet,

            Maaike Bervoet
            Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Noord-West-Vlaanderen
            Refugestraat 1
            8200 Brugge – Sint-Andries
            Tel. 050 31 01 07
            buitendienst.jww@cawnoordwestvlaanderen.be

            #2236
            ANONIEM
            Deelnemer

              HALLLO ,

              bedankt allemaal voor jullie tips heb onder tussen weer maar gebeld naar de blauwe lijn en ze lossen helemaal niks e ……buiten dat ik anders met mijn identiteitkaart naar de politsie moet gaan en vragen of die hun kunnen mij zeggen waar hij die ze bevind !! heb natuurlijk gedaan meer willen ook niet ze hebben dat recht niet zeggen ze omdat hij gaat en staat waar hij wilt …. heb zijn vriend intussen gevonden die mee was naar antwerpen en die zij mij dat hij opgepakt is !! omdat hij 10000é bij hem had die hij niet kon verklaren en een gsm toestel van het type nokia van die goedkoop van amper 20e en geen pasport enzo bij hem had !! die vriend vroeg hem naar de anonieme agenten wat ze van plan waren en ze hebben hem mee genomen in een zwarte auto zij hij ze hebben hem tussen hun in het midden geplaats en ze zijden we kunnen u vriend maximun voor 12 dagen al vast houden ofzo anders moet je maar contakt op nemen met de recherche in antwerpen de narcotica of zo heb mij al dood gezocht en vind nergens die telefoon nr ken er iemand die rechreche of zo ???? heb dan gisteren een aangetekende zending gestuurd naar het begijnehof gevangenis in antwerepen met de vraag of ze mijn nr en adres naar hem kunnen bezorgen heb het ook op zijn naam gezet met geboorte datum enzo ….. als hij er niet is gaan ze mij die brief wel zeker terug sturen of doen ze dat niet en hoop dat ze dan mijn gegevens hem ook bezorgen …. ik ga nu vanavond anders nog eens naar de politsie en er nog eens op aan dringen e !!!

              #2237
              kw
              Deelnemer

                Hey Sandy,

                En ondertussen nog niets gehoord van uw vriend?
                Vind het allemaal zo vreemd aanvoelen precies die hele situatie. Ik begrijp ni da als iemand (zoals jij nu) doodgewoon heel graag zou willen weten of een bepaalde persoon (zoals hier uw vriend) eventueel op één van de voorbije dagen bij hen op kantoor is geweest.
                Das nu toch geen vraag waarmee je iemand zijn privacy zou kunnen schenden he want dan zou ik toch al denken da zijn privacy al geschonden is want jullie vriend wist jou al te vertellen dat hij daar zou hene gebracht zijn dus dat is al geen geheim meer dus vind toch dat ze dat dan op zijn minst zouden moeten kunnen beantwoorden met ja of nee.
                Want is toch zo dat er ongeacht hun antwoord toch al word uitgegaan van het feit dat jouw vriend daar zou naartoe gebracht zijn. Plus als je vermeld dat je al sinds zondag (dat is sewes al 7 dagen geleden) niets meer van jouw vriend gehoord hebt terwijl jullie voor zijn vertrek hadden afgesproken om toch ten laatste dinsdag ofzo zeker iets te laten weten en het feit dat dit niet gebeurd is zou toch licht alarmerend moeten zijn en dat zouden die agenten toch moeten beseffen als ze zo’n verhaal/vraag horen van de persoon die hen belt om raad.

                En ik begin mij nu ook wel af te vragen eigenlijk waarom dat jij dan op zijn minst nog niet een telefoontje hebt mogen ontvangen al waren het maar een paar seconden maar dat ze hem of zij zelf jou toch even op de hoogte zouden brengen van het waarom dat uw vriend niet thuis komt opdagen omdat hij vast/cel/gevangenis zit.
                Of als hij een advocaat heeft gevraagd dan heeft hij daar sowieso al minstens telefonisch contact mee gehad en dan had die u eventueel toch ook al wel kort gebeld op aanvraag van uw vriend dan toch.

                Ah en nog iets…want nu je nog altijd niet weet of alles ok is vind ik de vragen die ik hieronder heb vermeld nog belangrijker geworden om die vragen op een rijtje te zetten en te zorgen dat je daar het antwoord al op hebt ook allemaal en dat antwoord zou je al gehad kunnen hebben of kunnen krijgen van die vriend want de was erbij en/of heeft het zien gebeuren dus aan de hand van die antwoorden hierop (vind ik dan toch als het voor mezelf zou zijn) gaat er terug meer duidelijk moeten gaan worden.
                ….dus die vriend die jou enkele dingen wist te zeggen, die was dan bij jouw vriend toen op dat moment dat ze zijn tegengehouden hé, da klopt toch he veronderstel ik anders kon die u toch ni vertellen over hetgeen met jouw vriend zou gebeurd zijn? Aangezien je bij die vriend niet echt een heel goed gevoel hebt mag je dus ni vergeten dat als je die dingen vraagt dat je dit gewoon op een ontspannende manier doet zonder dat het lijkt alsof je de boel echt helemaal nimeer vertriouwd of da ge hebt zitten bellen naar politie en die dingen dus da moet ge allemaal ni gaan zeggen of ik weet ni hoe ik het tegoei kan uitleggen ma dus ni die vragen stellen en als hij iets antwoord waarvan je denkt dat het al niet helemaal kan door hetgeen wat hij bijvoorbeeld op dat andere had geantwoord.
                Zijn ze tegengehouden bij een gewone controle of zijn ze betrapt toen iemand van hen met drugs bezig was of zijn ze hen er gewoon komen bijhalen om vervolgens te controleren en was dit dan gewoon op straat, aan het station als ze bus of trein wachten of in de stad zelf?

                Zo das weer een hele uitleg ma ja ik wil het ook graag opgelost zien want zou me ook constant vanalles zitten afvragen als zoiets zou gebeuren dat iemand zomaar ineens verdwijnt zonder nog iets te laten horen, alléé ik heb ongeveer zoiets ook voorgehad eigenlijk vandaar dat ik zoveel tips en dingen wil geven die kunnen helpen om wat geruster te kunnen zijn.

                Goed, ik zal wel zien wanneer je nog iets laat weten eventueel en misschien kunnen we dan op de info die je dan hebt verder denken om het juiste uit deze wirwar nu nog te werken.

                Groetjes, Karen

                #2238
                ANONIEM
                Deelnemer

                  hallo karen ,
                  ik heb dit allemaal gedaan hoor wat jij mij voorstel ben gisteren weer voor de zoveelste x zoals ze mij hadden gezegd aan die blauwe lijn langs geweest op het politsie kantoor met mijn identiteidskaart zo en ze gaven mij alleen wat info over hoe en wat het in elkaar zou kunnen zitten maar niks va ja hij is in die gevangenis of in die neen nikse !! ik kan ook niet zomaar weg altijd want ik sta hier met kindjes (de zijn niet van hem ) …..volgens die vriend hadden ze niks meer bij hun hij had het laatste op gebruikt op de trein wist die mij e zeggen dat hij juist 1000é cach bij hem had geen papieren maar die heeft hij zo wie zo niet en goedkoop gsmtje !!! ik weet niet meer wat ik moet doen hoor karen ben echte te einde raad niemand wil mij ook maar iets zeggen e ….buiten die vriend van hem die er bij was zeg mij dat hij opgepakt is !! aan het station van antwerpen heb ook donderdag een aangetekende brief gestuurd naar de gevangenis in antwerpen met mijn adre en gsm nr er in met de vraag hem die zou kunnen bezorgen !! zouden ze dat hem bezorgen als hij daar zit ????? of ook niet ik mis hem enorm en ben dood ongerust oke als hij in de gevangenis dan zit hij er !! maar dat er mij toch iemand iets laat weten of zeggen want soms denk ik dan dat ze hem ergens gedumpt hebben met een overdosis of iets anders !!! mensen om me geen zeggen mij laat dat vallen enzo maar voor hun gemakelijk gezegd dan gedaan ik zelf ben een gewoone vrouw ik gebruik niks !!! maar iedereen verdiend een kans !!
                  weet het echt niet meer echt niet karen

                  #2239
                  kw
                  Deelnemer

                    Hey Sandy,

                    Ik vind het echt vreselijk erg allemaal dat ze u allemaal zo laten zitten zonder u gerust te stellen door een kleine moeite te doen. Ik heb het zelf nog meegemaakt ook met een kameraad in december nog laatst. Die ging bijna altijd mee op bezoek naar mijn vriend in hasselt en die liet altijd sowieso iets terug weten en ik hem ook. Op een dag dat ik een sms van hem verwachte, kwam er maar geen sms, geen antwoord als ik belde, niks. En dit was ook zo gedurende een aantal dagen, denk zelfs zo’n 5-tal dagen en begon echt heel ongerust te worden en stond op het punt ook om naar de politie te gaan omdat dat echt niet iets was voor hem om helemaal niets meer te laten weten. En op een moment ging ik terug op bezoek bij mijn vriend in de gevangenis en toen wist hij mij te vertellen dat ze die kameraad ook hadden binnengebracht.
                    En ik was toen al zo ongerust tijdens die dagen en begon ook al aan alle verschillende scenario’s te denken van wat er aan de hand kon zijn dus laat staan als ik dat voor moest hebben bij mijn vriend.

                    Goh, vind het ook maar raar en aangezien niemand wil helpen door gewoon een stomme vraag te beantwoorden met ja of nee, zit er nog maar 1 ding op en dat is hem gaan opgeven als vermist. Dan zou je toch meer gehoor gaan moeten krijgen van de politiediensten “normaal gezien dan toch”. Het is toch tenslotte van vorige week zondag dus al 7 dagen dat je niets meer van hem gehoord hebt en jij kent hem het beste dus als jij voelt dat er iets verkeerd zit en al zeker omdat hij helemaal niets meer heeft laten horen terwijl dat niet van zijn gewoonte is.
                    Ik zou hem dan gewoon gaan opgeven al vermist en als jij via die weg als opgave van vermiste persoon naar politie gaat dan kan het goed zijn dat ze dan wel gaan uitzoeken of hij bij hen is binnengebracht de voorbije dagen enzo en dan bekom je alsnog misschien het antwoord op de vraag waarop je geen antwoord kreeg als je ze zo rechtstreeks stelde.
                    Want als er iemand een persoon al komt opgeven als vermist dan neem ik toch aan dat ze dit op zijn minst iets serieuzer gaan aanpakken en hiervoor dan toch ook op zijn minst wat moeten voor gaan doen om te kunnen uitsluiten dat die ‘vermiste persoon’ gewoon in de gevangenis zou zitten. Maar eigenlijk denk ik zelfs wel dat ze verplicht zijn om voor zoiets als een aangifte van vermist persoon de nodige basis dingen te doen en uit te zoeken want ze weten uiteindelijk net als jij niet of die persoon misschien in levensgevaar zou zijn dus denk wel dat ze sowieso iets moeten doen. Als ze niets doen en later blijkt dat die persoon is gestorven ten tijde dat jij je best aan het doen was om hem proberen te vinden dan zouden zij toch eigenlijk (zo zie ik het dan toch) op een bepaalde manier schuldig zijn aan het overlijden van die persoon. Want misschien had hij dan wel nog geleefd als zij eerder moeite zouden gedaan hebben om jou een degelijk antwoord te kunnen geven enzovoort.

                    Ik zou echt als vermist gaan opgeven en pak al een foto mee van hem zodat ze zeker zien dat je echt wel serieus meent dat er wel iets aan de hand moet zijn gewoon. Denk wel dat je dan snel een antwoord zal gaan krijgen want geloof dan toch wel dat ze enkele dingen gaan opzoeken en navragen eerst om te checken. En als ze dat dan nog ni doen als je daar iemand wil opgeven en daar staat met een foto van die persoon dan zou ik zonder twijfelen naar de persoon met de hoogste functie, die het korps of kantoor leid een mail of brief sturen met heel het gedoe in uitgelegd van wat je allemaal hebt moeten doen en doorstaan voor nog altijd niets te weten. En ik zou zelfs als je die mail stuurt die ook sturen naar comité P dat is die instantie waar je terecht kan als je klachten of problemen hebt met een bepaald politie kantoor.

                    Als er iets is waar ik mee kan helpen dan mag je het altijd eens vragen (vragen mag he) en dan kan ik nog zien of ik je daarmee kan helpen of niet. Goed… doe dat zeker nog en denk dan wel da je uiteindelijk het antwoord gaat krijgen waar je al achter hebt zitten vragen maar nooit te horen kreeg omdat ze jou toen nog niet ernstig genoeg namen. Daarom zou ik nu gewoon direct gaan voor vermist samen met een foto van hem want als ze je dan nog niet ernstig nemen dan is daar iets serieus mis met de hulpvaardigheid van de agenten in dat kantoor en dan moet dit zeker gemeld worden bij comité p want uiteindelijk is de politie er toch om de mensen te helpen of is dat tegenwoordig niet meer :angry:

                    Ge moet u er in blijven vastbijten en de laatste stap nog proberen en als die nog ni helpt dan de allerlaatste stap comité p zou ik doen dan als laatste middel om gehoord te worden en om jouw vriend, die misschien wel echt hulp nodig heeft want dat weten we nog altijd niet, te helpen.

                    Veel succes nog alleszins en als je alles terug van u af wil schrijven als dat een beetje oplucht om het kwijt te kunnen dan schrijf je maar terug een reactie, ik probeer sowieso elke dag toch 1keer te kijken of ik een nieuw bericht heb.

                    Groetjes, Karen.

                    #2240
                    ANONIEM
                    Deelnemer

                      hallo karen ,
                      ik heb intussen vandaag mijn aangetekende brief van de gevangenis uit antwerpen terug gekregen en op de omslag sta er op vermeld in het hoekje brugge zou dit een tip zijn dat hij in brugge zou zitten ?? heb ook al een advocaat geraadpleegd of die hem kan op speuren enzo voor mij ben aan het wachten op nieuws

                      #2241
                      ANONIEM
                      Deelnemer

                        HEB HEM EIGENLIJK GEVONDEN NA 7 DAGEN OEF , HIJ ZIT IN DE GEVANGENIS VAN BRUGGE

                        #2242
                        kw
                        Deelnemer

                          Hey,

                          Ja dat leek me dan wel een tip ja dat hij ginder kon zitten.
                          En blijkbaar heb je hem dan toch ook gevonden, EINDELIJK he!
                          Zal wel een enorm grote last van uw schouders vallen want gedurende die tijd gaat er vanalles door uw hoofd en begint ge vanalles en nog wa te denken.

                          Allee dan ben echt blij voor u da ge nu terug wa meer op uw gemak kunt zijn amai.
                          Vind het alleen jammer da ge eerst zoveel dagen in angst moet zitten vooraleer ge da te weten komt en dan nog dankzij uw eigen inspanningen allemaal.
                          Bij mijn vriend was het zo dat hij gevraagd had aan een agent om mij iets te laten weten en toen heeft die man mij nog gebeld ‘s nachts.
                          En bedankt om dit nog even te laten weten he en als er nog eens iets is (hopelijk ni of niks erg) ma dan mag je het altijd laten weten.

                          Groetjes, Karen.

                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.