Ga naar de inhoud

Hulp gevangenis Leuven

Home Forums Familie van gedetineerden Hulp gevangenis Leuven

  • Auteur
    Berichten
  • #508
    Liselotte Briels
    Deelnemer

      Dit is voor mij een eerste maal dat ik inaanraking kom met “gevangenis”. Mijn vriend deed iets verkeerd. Ik ben een leek en weet totaal niet wat ik wel en niet mag. Wil hem graag bezoeken maar weet helemaal niet hoe ik dit moet aanpakken. Telkens ik bel krijg ik andere info. Er is nergens een site van deze gevangenis met gewone info over bezoekuren enz. Is er iemand die mij aub een beetje wegwijs kan maken? Ik ben van de éne dag op de andere zogoed als alle kontakt kwijt met de persoon waar ik het meeste van hou en dat doet pijn.:( Alle info is welkom. Bestaat er zoiets als een brochure, wat mag ik mee brengen als geschenk ofzo, mag ik hem een knuffel geven…..

      Alvast bedankt!

      Groetjes,

      Liselotte

      #509
      devil
      Deelnemer

        je schrijft een brief na de hulpgevangenis en je steekt er papier in van goed gedrag en zeden dat je bij politie in je gemeente kan halen en dan kan hij je terug schrijven of de directeur het heeft goedgekeurd ale als die wat geld op zijn rekening staan heeft dan kan die postzegels en papier daar kopen en ze zijn in hulpgevangenis heel soepel net als in hasselt als je mag gaan word je naam genoteerd en er word een foto van je genomen voor op je badge die je telkens moet dragen dat uur dat je er bent en de uren geven ze je door aan telefoon daat kan je dan een papier vraen met bezoek uren hopenlijk ben je geholpen

        #510
        Liselotte Briels
        Deelnemer

          Héél erg véél bedankt. Het is voor mij de 1e keer en ik ben er eigenlijk heel verdrietig door… Morgen ga ik meteen dat papier aanvragen van goed gedrag en zeden. Ben zijn vriendin maar we wonen niet op ‘t zelfde adres…. Ik mis hem enorm…. je kent dat denk ik wel 🙂
          Groetjes Liselotte x

          #511
          devil
          Deelnemer

            ieder die attest heeft van goed gedrag kan hem bezoeken als hij dat zelf ook wil dan bezorgt hij je attest aan directeur en hij kan je ook schrijven of bellen veel geluk

            #532
            inge
            Deelnemer

              hey liselotte,

              ik ben inge, mijn ex-vriend zit in de hulpgevangenis van leuven. ik ben hem wel es gaan bezoeken, ik heb hem geschreven…de hele shabang.
              ik moet toegeven dat ik het er erg zwaar mee had om daar binnen te gaan.
              zoals iemand hierboven al zei, je moet een papier vn goede zeden en gedrag gaan halen op de dienst vn de gemeente en dat dan opsturen naar ofwel de gevangenis zelf of de persoon naar wie je toe wilt gaan. schrijven en telefoons zijn toegestaan zonder dat papier.
              hij moet idd geld op een rekening staan hebben om papier en postzegels enz te kopen, ook telefoons gaan via die rekening.
              hij kan je nog redelijk vaak bellen in 1 week.
              ik had het eerder moeilijk met hem te gaan bezoeken dan met het feit dat hij in de bak zat….ik vond het er egt eng.
              er zijn bepaalde bezoekuren(precies wnnr week ik niet meer),je moet je aan de balie aanmelden met je pas, dan vragen ze je tegen een muur te gaan staan zodat ze een foto vn je kunnen nemen voor op je bezoekerspas, je moet je handtas enz achterlaten in een kluisje, dan ga je door een metaaldetector( je weet wel, schoenen en riem etc in een bakje leggen…), dan zal je in een wachtzaaltje moeten zitten totdat het tijd is en dan brengt een agent je naar de bezoekzaal, daar zal je dan weer even moeten wachten totdat de gevangenen komen en dan krijg je een uur.

              ik heb het niet uitgehouden na een paar keer. het gevoel was gwn té eng….

              ik hoop dat het bij jou beter zal gaan dan bij mij!

              veel geluk!xxxx

              #533
              Liselotte Briels
              Deelnemer

                Hi Inge,

                Dank je voor de info. Ik heb het allemaal al “gedaan” en gelukkig kan ik het volhouden. Kijk er elke keer zo naar uit om mijn vriend te zien… 2 keer per week maximuum en misschien 2 telefoontjes van hem… daarmee moet ik het doen. Hij is geen grote schrijver dus stalk ik hem zelf maar met kaartjes en brieven zodat hij weet da’k aan hem denk.

                Begrijp best dat je het niet aan kon. Het is moelijk. Voor mij ook nog steeds elke keer…. heb kanker en hij was/is mijn grote steun en u is die min of meer weg gevallen…. nu is ‘t vechten in mijn ééntje want als ik op beoek ga wil ik hem laten lachen en zijn misérie laten vergeten… en over kanker babbelen is niet de manier hé?

                Groetjes,

                Liselotte

                #534
                devil
                Deelnemer

                  liselotte ik hoop dat jou vriend het ook waardeerd dat je hem altijd gaat bezoeken .want na een opsluiting zou het heel anders kunnen lopen hou er ook rekening mee want waar niemand durft aan denken zeg ik het zijn heel andere personen als ze er uit komen en allen maken ze een nieuwe vriendenkring aan waar ze na hun vrijlating zullen mee op trekken ook al mogen vele geen contacten hebben met andere doch dit gebeurd wel .jou leven gaat ook voorbij hou met dit alles rekening zij hebben ook hun behoeften en zullen dit moeten doen willen ze er overleven vraaag dat aan elk die een tijd heeft gezeten je zal raar op kijken ik heb het zelf voorgehad

                  #536
                  Meisje
                  Deelnemer

                    Hoi Liselotte,
                    Is het al gelukt? Hoe lang moet je vriend daar nog blijven?

                    Groetjes,
                    Meisje

                    #558
                    El-Khannichi
                    Deelnemer

                      op welk rekening nummer kunnen we geld storten voor een gedetineerde?

                      #572
                      Liselotte Briels
                      Deelnemer

                        Hi Meisje,

                        Ik weet niet hoelang hij daar nog moet zitten… nog steeds in voorhechtenis. Op 13 november 1 maand. Op 10/11 was hij vrijgesproken onder voorwaarden maar het parket tekende beroep aan. Gisteren dan in Brussel voor gekomen en onderzoek is nog lopende dus….. nog steeds niet vrij. Ik heb al heel wat afgeweend en voel me écht alleen. Voor hem is het de hel, de eerste keer zo in de gevangenis.

                        Groetjes,

                        Liselotte

                        #573
                        Meisje
                        Deelnemer

                          Hoi Liselotte,

                          Jeetje wat vervelend! Kan je er wel over praten met famillie of vrienden?

                          Wens jullie heel veel sterkte!!

                          Groetjes,
                          Meisje

                          #576
                          bernie
                          Deelnemer

                            hoi,

                            voorhechtenis is klote, al die onzekerheid….

                            mja, de kans is groot dat iemand verandert in de gevangenis, daarom hoeft het niet altijd slecht te zijn!
                            Ik heb de chance dat mijn vriend al een redelijk “verleden” heeft, ook als jong manneke, en dat ik weet dat hij sterk in zijn schoenen staat. Ik heb hem al een paar keer zien vrijkomen, dus ik hoop dat het deze keer niet anders is….Het ziet er voorlopig alleszins niet naar uit dat hij veranderd is in negatieve zin…

                            Je kan nooit inschatten hoe iemand uit de gevangenis komt hoor, je kan alleen afwachten en volhouden en vertrouwen op je eigen mensenkennis en op de sterkte van je vriend…Het is zwaar, maar als je er heelhuids doorkomt, weet je wel dat je relatie er staat als een boom.

                            Hou de moed erin
                            groetjes
                            Bernie

                            #641
                            sabrina milano
                            Deelnemer

                              hej zonet las ik jou bericht ivm voorhechtenis ik zit nu ook in dergelijke situatie klote he ik hou zielsveel van hem maar er is ergens wel het wantrouwen zoals jij het omschrijft je weet nooit hoe die pers eruit komt hedus ik zal ook vertrouwen op mijn inuitie bedakt voor je raad hopelijk stuur je me terug grtjs sabrina

                              #642
                              sabrina milano
                              Deelnemer

                                nee weet soms helemaal niet meer wie ik nog kan vertrouwen

                                #643
                                Liselotte Briels
                                Deelnemer

                                  Hi Sabrina,
                                  Gewoon dag na dag nemen….Mijn vriend zit nog stééds in voorhechtenis….al 3 en halve maand. We hebben een dipje gehad: hij zag het niet meer zitten (wat te begrijpen is als je met 3 in zo’n cel zit)en dacht dat het beter was om als vrienden door te gaan. Gelukkig belde hij me na een paar dagen terug en zei dat hij het zo niet bedoeld had: OEF! Hij is nog steeds het zelfde en als ik hem bezoek lachen we heel wat af. Daarna ben ik telkens wel erg triest en vraag ik me af wat er nog zal gebeuren en hoe het allemaal zal gaan….maar dat zijn zorgen voor later.
                                  Geniet van elk goed moment en blijf hem steunen! Een kaartje sturen of een brief maar niet daarin zetten hoe erg je hem mist en hoe slecht je je voelt en nog meer van dat (had ik dus wel gedaan met de bekende dip). Daar opgesloten zitten is de hel, die jongens hebben veel te veel tijd om te piekeren en daarom kun je best gewoon schrijven over wat je die week hebt gedaan, wat er gebeurt enz.
                                  Gewoon er “zijn” voor je vriend dat is waat je kunt doen.
                                  Veel moed!
                                  groetjes
                                  Liselotte :blink:

                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.