Ga naar de inhoud

Ik voel mij nog altijd schuldig

Home Forums Familie van gedetineerden Ik voel mij nog altijd schuldig

  • Auteur
    Berichten
  • #2283
    Anoniem

      In 2008 heb ik drie maanden en tien dagen doorgebracht in Leuven Hulp. Ik leerde er een moordverdachte kennen, een gepensioneerde kolonel die zijn vrouw zou vermoord hebben. Toen ik vrijgelaten was ben ik met hem blijven schrijven. Kort voor zijn proces in janauari 2009 schreef hij me dat hij aan het oefenen was om zich op te hangen. En toen begon zijn proces. Hij kwam op tv, op ROB. Dat was op een vrijdagavond. De dag erop las ik op de websites van de kranten dat een moordverdachte zich in zijn cel had opgehangen. Hij was het. Ben ik schuldig aan zijn zelfmoord ? Had ik iemand moeten verwittigen ? Ik beschouwde mijn gedrag als trouw: ik zou hem niet verraden. Maar is dat wel juist ? Jullie zien dat ik er nog altijd door aangedaan ben.

      #2284

      Beste Avelivloms

      Mijn naam is Rani Hoste en ik loop stage bij het Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst in Brugge. Wij bieden informatie, advies en ondersteunende gesprekken aan de omgeving van gedetineerden die in de gevangenis van Brugge en Ruiselede verblijven.

      Ik begrijp dat dit moeilijk is voor jou en dat je hier nog steeds door aangedaan bent. Het kan helpen hier een vertrouwelijk gesprek over te hebben met een hulpverlener. Je kan hiervoor vrijblijvend langsgaan bij het CAW – Algemeen Onthaal in jouw regio. De contactgegevens van het Algemeen Onthaal in jouw regio kan je makkelijk terugvinden via de website http://www.caw.be.

      Indien je nog verdere vragen hebt, aarzel dan niet om verder contact met me op te nemen.

      Met vriendelijke groet,
      Rani Hoste | Stagiaire Hulpverlener
      Buitendienst Justitieel Welzijnswerk | CAW Noord-West-Vlaanderen
      Refugestraat 1 | 8200 Brugge | 050 31 01 07
      rani.hoste@cawnoordwestvlaanderen.be

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.