Ga naar de inhoud

in beperking

Home Forums Familie van gedetineerden in beperking

  • Auteur
    Berichten
  • #1687
    samantha
    Deelnemer

      hallo

      mijn vriend is afgelopen woensdag opgepakt vrijdag voorgeleid en moet nu 14 dagen zitten en daarna horen we of die vrij komt of toch nog langer moet blijven

      hij sit in beperking dus hij mag mij niet bellen en mag geen bezoek
      ik heb het hier zo moeilijk mee
      we gaan vandaag 7 jaar met elkaar we hebben 2 kindjes 1 van 2 jaar en 9maand en 1 van bijna 5 maand

      wat kan ik gaan doen om hem vrij te krijgen of in ieder geva naar hem toe kan
      ik mis hem echt super erg

      weet ook iemand hoelang de beperking er op mag blijven?

      #1691
      Ronny
      Deelnemer

        Ik kan er in komen dat je uw vriend mist en dat je hem zo rap mogelijk vrij zou willen hebben. Maar de enige echte oplossing is geduld hebben en justitie gewoon haar werk laten doen. Forceren kan jammer genoeg niet. Probeer dus heel veel geduld te hebben! Succes

        #1698

        Beste Eswes,

        Net zoals Ronnyv zegt, kan ik er inkomen dat deze situatie voor u echt moeilijk is, maar je kan inderdaad niet meer doen dan afwachten.

        Je vriend heeft nu een strikt regime gekregen, dat betekent dat hij voor een bepaalde periode geen contact mag hebben met de buitenwereld en dit ifv het onderzoek. Dit wordt opgelegd door de onderzoeksrechter en blijft bestaan, tot de onderzoeksrechter dit niet meer nodig acht. Het is dus enkel de onderzoeksrechter die hierin een beslissing kan nemen.

        Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact met me op te nemen. Onze dienst, de Buitendienst, is er voor de omgeving van gedetineerden die met vragen zitten, nood hebben aan advies of een ondersteunend gesprek.

        Met vriendelijke groet,

        Maaike Bervoet
        Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
        Refugestraat 1
        8200 Brugge – Sint-Andries
        Tel. 050 31 01 07
        E-mail. maaikebervoet@cawregiobrugge.be

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.