Ga naar de inhoud

In de war

Home Forums Familie van gedetineerden In de war

  • Auteur
    Berichten
  • #1966
    Nora
    Deelnemer

      Ik ben echt helemaal in de war. Mijn vriend zou normaal vndg zijn vrijgekomen. Een paar dagen heeft hij een bevel gekregen om het grondgebied te verlaten met vasthouding met oog op verwijdering. Mijn vriend is dus illegaal in Belgie. Het is de eerste keer dat mijn vriend vast zit en hiervoor heeft hij nooit iets verkeerd gedaan! Ik weet dat hij een grote fout heeft gemaakt maar toch dit is wel een zware straf! ook heeft hij nog 8jr inreisverbod gekregen. Andere illegalen die bij hem zaten zijn wel gewoon vrij gekomen en die zaten soms al voor de 2e of 3e keer vast! In de gevangenis zeiden ze dat hij zich er niets van moest aan trekken en dat hij gewoon vrij ging komen omdat ons huwelijk nog moet beslist worden voor de rechtbank. Vandaag moest hij dan vrijkomen, ik bel naar de griffie en zeggen ze dat hij daar nog 10dagen moet blijven, ik vraag dan wat na die 10dagen, willen ze dat niet zeggen. Dus mijn vriend gaat dat aan een chef vragen en die zegt dat hij nu na 10dagen vrij komt. Mijn advocaat zegt dat hij vanaf de 14e in een centrum kan gezet worden om dan terug gestuurd te worden. Ik snap er echt niets meer van?!? Waarom zeggen ze verschillende dingen! Heeft iemand hier ervaring mee?
      Wat moet ik nu doen??,

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.