Ga naar de inhoud

in verband met huur van geditineerde

Home Forums Familie van gedetineerden in verband met huur van geditineerde

  • Auteur
    Berichten
  • #1511

    hallo ik zit eigenlijk met veel vragen,mijn zoon van 18j is opgepakt en zit nu bij jullie in de gevangenis voorlopig nog in voorhechtenis,maar hij huurt nog maar pas een appartement te tienen en mijn vraag is eigenlijk kan het ocmw niet voorlopig de huur betalen totdat we iets weten over welke straf hij gaat krijgen,mijn zoon heeft totaal geen inkomen en ik wil desnoods de huur betalen mits ik dan wel in het app ga wonen zodat ook het app onderhouden word en hij geen contractbreuk moet doen,kan ik hem dan ook niet voorlopig terug ten mijne laste nemen omdat ik ga stempelen,ook hoe ik sommige instanties moet verwittigen dat hij nu in de gevangenis is zoals bv een deurwaarder waar hij elke maand 150eu moet naar storten,ook heb ik het als moeder heel lastig met het feit waarvoor mijn zoon in de gevangenis is ik weet niet goed hoe ik hiermee moet omgaan

    #1512

    Beste Joke,

    Eerst en vooral wens ik je heel veel sterkte in deze moeilijke periode.

    In welke gevangenis verblijft je zoon of waar woon jij? Ik zou je namelijk aanraden om eens contact op te nemen met de dienst Justitieel Welzijnswerk. Zelf werk ik in deze dienst in Brugge, maar ik vermoed dat jullie niet van deze regio zijn?

    Iedereen kan bij Justitieel Welzijnswerk (JWW) terecht wanneer je in aanraking komt met het strafrecht en met vragen zit die te maken hebben met een detentie. JWW geeft ook advies en bieden ondersteuning aan.

    Ook gedetineerden kunnen een beroep doen op de diensten van Justitieel Welzijnswerk. Zij dienen enkel een rapportbriefje te schrijven t.a.v. JWW, team Trajectbegeleiding. Dit team helpt de gedetineerden wegwijs in de gevangenis, administratie, …

    Als je kan doorgeven in welke regio je woont, kan ik je de juiste contactgegevens bezorgen. Intussentijd, aarzel niet om met ons contact op te nemen bij vragen en problemen.

    Met vriendelijke groet,

    Maaike Bervoet
    CAW Regio Brugge – Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst
    Refugestraat 1
    8200 Sint-Andries
    050 31 01 07
    jww@cawregiobrugge.be

    #1514

    hallo ik woon in tienen en mijn zoon is in hasselt inde gevangenis,vriendelijke groeten en hopelijk kan je me helpen want ben ten einde raad en doodop ik ben echt in een depressie gesukkeld nu ik mis mijn zoon enorm maar ja daar kan niemand me nu bij helpen,ik hoop alles een beetje in orde te krijgen in verband met zijn huur want ik verblijf nu op zijn app,hoe ik sommige instanties moet verwittigen of kan ik hem ten mijne laste voorlopig zetten enz…en dank je voor je steunbetuiging

    #1516

    Beste Joke,

    Ik raad je aan om contact op te nemen met de dienst die ik voorstelde, nl. Justitieel Welzijnswerk (JWW).

    Aangezien je zoon in de gevangenis van Hasselt verblijft, geef ik je de contactgegevens van JWW in Hasselt.

    Zie volgende site voor meer informatie: http://www.cawsonar.be/justitieelwzw.htm

    Adres: Rozenstraat 28, 3500 Hasselt
    Tel. 011/23.23.40, Fax 011/23.23.49
    justitieel.welzijnswerk@cawsonar.be

    Aarzel zeker niet om contact op te nemen met deze mensen!

    Ik wens je heel veel succes en toch een goed eindejaar!

    Met vriendelijke groet,

    Maaike Bervoet
    CAW Regio Brugge – Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst
    Refugestraat 1
    8200 Sint-Andries (Brugge)
    050 31 01 07
    jww@cawregiobrugge.be

  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.