Ga naar de inhoud

informatie

Home Forums Familie van gedetineerden informatie

  • Auteur
    Berichten
  • #647
    Deleye Willy
    Deelnemer

      Is een Passionele moord altijd een Assisenzaak .

      #648
      Geert
      Sleutelbeheerder

        Er heeft iets in de krant gestaan van een hervorming van het hof van assisen, waarbij voorgesteld werd om bijv. onopzettelijke doodslag automatisch voor de correctionele rechtbank te brengen, zelfs met verzwarende omstandigheden. Maar ik weet niet of dat nu al veranderd is of niet.

        Maar moord, dus met opzet, moest zowiezo nog altijd direct naar assisen.

        #655
        lieve
        Deelnemer


          Beste,
          Eindelijk de moed gehad om me aan te melden.Hoe je het ook draait of keert, het is niet eenvoudig. Het is voor mij nog heel “vers”. Via CAW heb ik gehoord dat er een soort van zelfhulpgroep zou worden opgestart in het voorjaar. Zijn er al concrete stappen gezet?
          Groeten,

          #656
          luvan
          Deelnemer

            Dag Annabel,

            Echt moedig van jou!
            Wij, vanuit de werkgroep ‘Thuisfront’ zouden heel graag met een groep mensen samenkomen … mensen die steun zoeken bij mekaar, die ‘ondanks’ proberen er het beste van te maken, die mekaar kunnen bemoedigen als lotgenoten.
            Neem gerust contact met me op via info@thuisfront.be. Dan kunnen we verder afspreken. Een heel warme hartelijke groet … en tot binnenkort misschien!

          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.