Ga naar de inhoud

Ingewikkeld>Mag Ik Bezoeken Of Niet?

Home Forums Familie van gedetineerden Ingewikkeld>Mag Ik Bezoeken Of Niet?

  • Auteur
    Berichten
  • #1720
    Tim Vandamme
    Deelnemer

      Hallo,

      Mijn vriend zit nu al een maand in de gevangenis in Hasselt.
      *-Hij is opgepakt wegens drugs dealen.
      *-Het onderzoek loopt nog.
      *-De politie is bij mijn thuis geweest (“Hebben ze mij persoonlijk onder hun 2tjes wakker gemaakt om 10:30> Stonden ze langs mijn bed”), en een huiszoeking gedaan.
      *-Ze hebben een kleine hoeveelheid die ik had in beslag genomen samen met mijn GSM + Sim-kaart (“Er stonden drugs relativerende berichten op mijn GSM”).
      *-Op het politie kantoor hebben ze foto’s genomen van mij(“Met zo’n bordje”),
      en mijn vingerafdrukken in het systeem gezet.
      *-Daarna hebben ze mij verhoord (“Verhoor van categorie 3 > Salduz-Wet”).
      *-En vertelde de politie mij dat de huiszoeking uitleide van mijn vriend (“Die nu in de gevangenis zit”) zijn rechtzaak/onderzoek komt.

      Nu heb ik 3 vraagjes :
      VRAAG 1 : Als mijn vriend mij heeft aangevraagd om hem te bezoeken, mag ik hem in deze situatie nog gaan bezoeken? (“Hoe ik het zie, maak ik een deel uit van het onderzoek niet?”).

      VRAAG 2 : Heb ik nu een strafblad?

      VRAAG 3 : Dat verhoor van categorie 3, Kan ik daar nog een geldboete of Straf voor krijgen?(“Het verhoor is nu al 14dagen geleden”).

      Alvast bedankt, Je kan mij ook persoonlijk antwoorden via :
      Mail : MasterXzibit@hotmail.com

      #2045
      Kristel
      Deelnemer

        Hey,

        Ik heb hetzelfde als jou meegemaakt twee weken geleden.
        Heb je hier al enige reactie op gekregen want ik zit met dezelfde vragen…

        Groetjes,

        #2047

        Beste,

        Mijn naam is Maaike Bervoet en ik werk binnen de dienst Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst in Brugge. Wij bieden informatie, advies en ondersteunende gesprekken aan tav de omgeving van gedetineerden.

        Om een duidelijk en correct antwoord op je vraag te krijgen, raad ik je aan om contact op te nemen met je advocaat. Indien je deze niet hebt, kun je wel terecht voor een eerste gratis juridisch advies in een Justitiehuis in jouw buurt. Zie deze link voor meer info: http://justitie.belgium.be/search?language=nl&search_field=justitiehuis&search_submit=Zoek

        Wat ik je tot nu toe wel kan meedelen, is dat een bezoek mogelijks zal geweigerd worden als het onderzoek nog lopende is en de onderzoeksrechter een contactverbod heeft opgelegd. Een strafblad krijg je enkel als er een veroordeling door een rechtbank is plaatsgevonden. Indien dit nog niet het geval is geweest, heb je ook geen strafblad.

        Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om verder contact met me op te nemen.

        Met vriendelijke groet,

        Maaike Bervoet
        Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
        Refugestraat 1
        8200 Brugge – Sint-Andries
        Tel. 050 31 01 07
        maaikebervoet@cawregiobrugge.be

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.