Ga naar de inhoud

Interview met partners van gedetineerden

Home Forums Familie van gedetineerden Interview met partners van gedetineerden

  • Auteur
    Berichten
  • #2181
    Lisa
    Deelnemer

      Beste,

      Ik ben een studente van de Bachelor-opleiding Toegepaste Psychologie van de Thomas More Antwerpen. Ik werk in kader van mijn stage mee aan een grootschalige studie naar het psychosociaal welbevinden van partners van gedetineerden. Dit onderzoek is een initiatief van Thomas More Antwerpen en UGent.

      Voor dit onderzoek zijn wij op zoek naar partners van personen die momenteel in een strafinrichting opgesloten zitten en die hierover een interview willen geven. De gegevens verzameld tijdens dit interview worden uiteraard anoniem bewaard.

      De reden dat we dit initiatief nemen, is omdat we een beter beeld willen krijgen op de leefwereld en gedachten van de partners. Het is voor partners geen gemakkelijke taak om contact te onderhouden met hun geliefde en daarnaast alle huishoudelijke en financiële taken op zich te nemen. Ook de reacties van de buitenwereld zijn vaak zwaar om dragen. Het is dan ook ons voornaamste doel om de hulpverlening en buitenwereld aan te wakkeren, zodat zij meer begrip hebben voor de situatie waarin partners van gedetineerden/geïnterneerden/beklaagden verkeren. Hopelijk kunnen we er samen voor zorgen dat er een uitgebreider hulpaanbod komt voor partners en/of naastbestaanden van gedetineerden.

      Indien u interesse heeft om een interview te geven, gelieve een mailtje te sturen naar: r0296387@student.thomasmore.be

      Bij eventuele vragen kan u ook steeds contact opnemen via bovenstaand e-mailadres.

      Met vriendelijke groeten en dank,

      Van den Berghen Lisa
      Dr. Kasia Uzieblo (Hoofdlector Thomas More)
      Emilie Michaux (Thomas More)
      Prof. Dr. Lesley Verhofstadt (UGent)

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.