Ga naar de inhoud

Kan dit?

  • Auteur
    Berichten
  • #1624
    Sien
    Deelnemer

      Hey,

      mij ex-vriend belde net vanuit de gevangenis in Brugge. Hij vertelde dat het gisteren zitting was ivm het al dan niet verlengen van zijn voorarrest. Maar hij wist hier niets van! En omdat hij niet aanwezig was op de zitting hebben ze zijn aanhouding naar het schijnt met 1 maand verlengd?!?
      Ik vraag me nu af of dit wel kan?? Moet er hem daar niemand van op de hoogte brengen? Brengen ze hem vanuit de gevangenis dan niet automatisch naar de rechtszaal?? Of heeft het iets te maken met het feit of hij op de ziekenboeg ligt??

      Weet er iemand waar of aan wie ik hier meer info over kan vragen?

      🙁 Sien

      #1626
      rememberme
      Deelnemer

        via Maaike?
        op deze manier wordt de verantwoordelijkheid/schuld weer bij de gedetineerde gelegd…dat is het makkelijkste en blijkbaar de gang van zaken…absurd

        #1627
        Anoniem

          “Hebben ze zijn aanhouding NAAR HET SCHIJNT met 1 maand verlengd”. Hij moet dat zeker weten, want de beschikking van de raadkamer zal hem ondertussen betekend zijn. Indien die niet betekend is moeten ze hem vrijlaten, zo eenvoudig is het. De betekening moet gebeuren binnen de vierentwintig uren.
          Twijfel kan er in deze zaak niet bestaan.
          Van “naar het schijnt” kan geen sprake zijn.

          #1628
          Sien
          Deelnemer

            Hey,

            ja ik zeg “naar het schijnt” omdat ikzelf niets op paier gezien heb. Mijn ex-vriend zei dit aan de telefoon. Meer uitleg kon hij niet meer geven, want de telefoon sloeg af omdat zijn geld op was. Dinsdag ga ik op bezoek, dan zal ik hem kunnen vragen of hij daarvan schriftelijk op de hoogte gebracht is.

            #1697
            Djeezes
            Deelnemer

              Hijzelf moet niet aanwezig zijn geweest als hij zich heeft laten vertegenwoordigen door een advocaat. En inderdaad indien zijn aanhouding wordt met een maand wordt verlengd moet hij dat binnen de 24 uur schriftelijk ontvangen en betekenen.

            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.