Ga naar de inhoud

kan men een cursus sturen naar gevangene?

Home Forums Familie van gedetineerden kan men een cursus sturen naar gevangene?

  • Auteur
    Berichten
  • #2251
    denise vdbossche
    Deelnemer

      We hadden graag geweten of we cursussen kunnen sturen naar een gevangene ?
      Er is daar niet veel werk en zou de gevangene toch bezig kunnen houden

      #2252

      Beste Marguerite

      Mijn naam is Rani Hoste en ik loop stage bij het Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst in Brugge. Wij bieden informatie, advies en ondersteunende gesprekken aan de omgeving van gedetineerden die in de gevangenis van Brugge en Ruiselede verblijven.

      In de gevangenis is er briefwisseling mogelijk. Elke gedetineerde heeft het recht een onbeperkt aantal brieven te sturen en te ontvangen. Het opsturen van bijvoorbeeld boeken of kranten naar de gevangenis is echter niet toegestaan. Kan je concreter uitleggen wat je bedoelt met een cursus? Er is een grote kans dat deze cursus tegengehouden zal worden en niet bij de gedetineerde zal geraken.

      Wat je wel kan doen, is de gedetineerde toestemming laten vragen aan de directie voor het opsturen van desbetreffende cursus. De gedetineerde dient hiervoor een rapportbriefje te schrijven. Na toestemming kan je deze cursus zonder problemen opsturen.

      Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om verder contact met me op te nemen.

      Met vriendelijke groet,
      Rani Hoste | Stagiaire Hulpverlener
      Buitendienst Justitieel Welzijnswerk | CAW Noord-West-Vlaanderen
      Refugestraat 1 | 8200 Brugge | 050 31 01 07
      rani.hoste@cawnoordwestvlaanderen.be

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.