Ga naar de inhoud

Kerst & Nieuwjaar in de gevangenis en er buiten.

Home Forums Familie van gedetineerden Kerst & Nieuwjaar in de gevangenis en er buiten.

  • Auteur
    Berichten
  • #377
    Ronny
    Deelnemer

      Het einde van het jaar is voor een gedetineerde een heel zware periode. Opgesloten zitten en weten dat heel wat mensen kerst en eindejaar aan het vieren zijn. Ofwel in familieverband of met vrienden. Vrolijk kerstfeest en gelukkig nieuwjaar zijn voor gedetineerden geen goede spreuken. Voor de families van gedetineeerden is het ook geen aangename periode. Thuis zitten met al hun verdriet, met al hun miserie. Hopelijk is er dan iemand voor hen, ook deze mensen hebben nood aan vriendschap want per slot van rekening hebben zij niets misdaan maar worden wel soms bekeken of behandeld als of.
      Bij deze wens ik dan alle gedetineerden en hun dierbare familieleden heel veel sterkte in deze donkere dagen. Dat er tijdens die moeilijke periode toch een lichtpuntje mag zijn waardoor je u toch wat beter voelt.
      Bij deze wil ik dan ook eens van de gelegenheid gebruik maken om al de medewerkers van steunpunt van harte te feliciteren en te danken met al de activiteiten die ze doen voor gedeetineerden en hun families. Voor hen wens ik in 2009 nog meer bekendheid. Bedankt.

      #378
      marc
      Deelnemer

        Bij deze zou ik toch ook eens willen stilstaan bij de slachtoffers van geweldsdelicten.
        Mensen die hun dierbaren verloren hebben en die ook het Kerstgebeuren alleen of zonder
        echtgenot(e), zoon of dochter moeten doorbrengen. Hun kerstmis zal voor altijd eenzaam zijn…

        Verder wil ik voor iedereen van goede wil een prettige kerst en gelukkig 2009 toewensen.
        En hopelijk komt er ooit eens een wereld “zonder” geweld en ellende.

        #379
        Ronny
        Deelnemer

          Inderdaad U hebt overschot van gelijk. Het is niet omdat ik mijn wensen neergeschreven heb voor de gedetineerden en hun families dat ik de slachtoffers vergeet. Inderdaad ook deze mensen hebben het in dagen zoals deze het uiterst moeilijk. Ik wens alle slachtoffers en hun families heel veel sterkte toe om hun verdriet te kunnen dragen.

          #380
          maatje
          Sleutelbeheerder

            Een kerstgroet in verbondenheid
            met al wie in deze dagen,
            nog veel pijnlijker dan anders,
            het gemis voelen
            van iemand die heel dierbaar is

            [color=#008000][i]Kerstmis als vroeger
            dat bestaat niet meer.
            Waar zou men nu
            nog herders vinden?
            Wie slaapt er nu nog
            buiten in zo’n weer?
            Wie zou voor sterren
            in beweging komen?

            EN TOCH

            word je vaak iets
            van hetzelfde licht gewaar
            in kleine dingen
            en in ieder grootmoedig gebaar.
            Mocht het zo zijn in
            Het nieuwe jaar.[/i][/color]

          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.