Ga naar de inhoud

kinderen van gedetineerden

Home Forums Familie van gedetineerden kinderen van gedetineerden

  • Auteur
    Berichten
  • #2004

    Beste,

    Ik ben Katrijn Drieskens en ben masterstudent criminologie aan de universiteit van Gent.
    Ik voer momenteel een onderzoek naar kinderen van gedetineerden en hoe zij omgaan met de detentie van hun ouder. Ik ben op zoek naar kinderen van 12-18 jaar die aan dit onderzoek willen deelnemen.

    De reden waarom ik dit onderzoek voer is omdat kinderen van gedetineerden zeer vaak vergeten worden. In onderzoeken over kinderen van gedetineerden zijn het vaak volwassenen die bevraagd worden over de kinderen maar ik wil graag naar de verhalen van de kinderen zelf luisteren zij weten immers beter dan wie ook hoe zij zich voelen en hoe zij omgaan met de detentie. Door dit onderzoek wil ik hun behoeften en manier van omgaan met de detentie mee in kaart brengen.

    Er zal een interview met deze kinderen worden afgenomen die ongeveer 1 uur in beslag zal nemen. Na het gesprek krijgt men nog een kleine attentie als bedank voor het meewerken aan het onderzoek. Het gesprek zal volledig in vertrouwen plaatsvinden en de informatie die ik krijg zal VOLLEDIG anoniem verwerkt worden zodat identificatie van de persoon niet meer mogelijk is na het verwerken van de gegevens.

    Heb jij interesse of ken je iemand vertel het verder,

    U kan mij bereiken via mail katrijn.drieskens@ugent.be

    met vriendelijke groeten
    Katrijn Drieskens

  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.