Ga naar de inhoud

klachten over PSD Merkplas

Home Forums Familie van gedetineerden klachten over PSD Merkplas

  • Auteur
    Berichten
  • #1784
    Nicole Hameleers
    Deelnemer

      Ik zou graag een klachtenbrief schrijven i.v.m. de wetgeving van Internering en dan vooral over de werking van de PSD in Merksplas. Naar welke personen kan ik mij het beste richten? Kan iemand mij namen en adressen bezorgen?

      Bedankt.
      Nicolientje.

      #1879
      Anoniem

        Mijn echtgenoot zit in het gevangenis van Merksplas en hij werd veroordeeld tot 4 jaar gevangenis. Hij zit nu al 14 maanden. Hij had zijn strafuitvoerings 🙁 rechtbank in augustus gehad en die was natuurlijk negatief want, ze wisten niet welke begeleiding mijn echtgenoot nodig had. Mijn echtgenoot weet dat alcohol de oorzaak van zijn problemen is. sinds die strafuitvoeringsrechtbank heeft die psd te laat gereageerd. Hij zoekt de gedetineerde 1 keer in de 2 maanden op wat dat voor hen normaal is zodat ze er voor kunnen zorgen dat de reclassering niet in orde kan komen. Mijn echtgenoot wil een alcohol begeleiding volgen en die psd die zegt telkens dat we eerst met je moeten praten om te zien of je geen andere begeleiding nodig hebt. Ik ben dat beu want tegen maart moet hij voor de commissie en zonder dat zijn reclassering in orde is. Ik weet niet wat ik moet doen.

        #1883

        Beste Fatje,

        Veel kan je hier niet aan doen. De gevangenissen zijn overbevolkt, waardoor de werkdruk ook erg hoog is voor de sociale diensten in de gevangenis.

        Het enige dat ik je kan aanraden is dat je partner zelf regelmatig contact probeert op te nemen met de PSD en ook polst welke stappen hij eventueel zelf kan ondernemen in zijn reclasseringsplan.

        Indien je nog vragen hebt, neem gerust contact me met op. Je kan ook steeds contact opnemen met mijn collega’s van Justitieel Welijnswerk Turnhout.
        Adres: Stationstraat 82 -2300 Turnhout
        014 / 43 80 88
        jww@cawdekempen.be

        Met vriendelijke groet,

        Maaike Bervoet
        Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
        Refugestraat 1
        8200 Brugge – Sint-Andries
        Tel. 050 31 01 07
        maaikebervoet@cawregiobrugge.be

        #1884
        Anoniem

          Dat de gevangenissen overbevolkt zijn is niet de bedoeling dat ze de gedetineerden 1 keer om de maand of 2 oproepen om met hen te praten. Zo krijgen de gedetineerden hun reclassering niet in orde. Mijn echtgenoot spreekt niet voldoende Nederlands en lezen kan hij ook niet zo goed en ik heb het al opgemerkt dat ze de woorden van mijn echtgenoot verdraaien. Ik steun mijn echtgenoot en ik lees ook alle documenten die hij ontvangt en ik reageer daarop. Ik heb het al voor gehad. Maar ik hoop dat die mensen van het psd toch meer begrip zouden tonen voor de gedetineerden en hun reclassering in orde kunnen maken want dat kan zo niet! Mijn echtgenoot is met alles in orde en het enigste wat er nog moest gebeuren is de begeleiding. Van augustus tot en met heden zou die begeleiding al lang in orde moeten zijn maar die mensen nemen de gedetineerden niet serieus. Ik heb veel respect voor hun job maar a.u.b. er moet vooruitgang geboekt worden anders staat men nergens. :dry:

          #1974
          kelly
          Deelnemer

            ik hoop dat ondertussen jullie problemen zijn opgelost
            mag ik vragen of er reactie is gekomen vanuit de psd op jullie klachten?
            heb zelf ook wat bedenkingen en vragen, en weet ook niet waar ik terecht kan
            maar dan over de psd van Leuven Centraal

            sterkte en succes!

            #2122
            joke
            Deelnemer

              hier juist hetzelfde. het is weer uitgesteld om aan mijn man zijn dossier te beginnen. Ze maken de mensen agressief. Maar blijkbaar is Brugge daarvoor gekend

            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.