Ga naar de inhoud

kosten advokaat

Home Forums Familie van gedetineerden kosten advokaat

  • Auteur
    Berichten
  • #1326

    mijn zoon is sinds 15 februari gedetineerd maar nog niet schuldig verklaard na vier verlengingen van zn aanhouding zit hij nu te wachten op zijn proces en wij ook aangezien de rechter getuigen heefd opgeroepen er zijn te veel tegenstrijdigheden in het verhoor van de slachtoffers
    zn proces komt voor op 6 september en ik als moeder voel me zo machteloos ik kan niet meer doen dan zijn advokaat betalen maar die heefd tot nu toe al zevenduizend euro gevraagd om 4 maal naar het gerecht te gaan en nu zn proces voor te bereiden hij word aangeklaagd voor moordpoging op zn dochter al hoewel het een uit de hand gelopen zaak is nu zoekt zijn ex ook kontakt met mij te onderhouden maar dat geeft zo een raar gevoel ik doe het voor mn kleinkinderen waar ik ook het bezoekrecht voor een dag per maand heb aan gevraagdmn zoon verkiest nog steeds het glasbezoek omdat hij anders bang is dat hij het bezoek misloopt wegens een overbezetting van de bezoekzaal en dat is nu bijna 5 maand soms ziet hij het niet meer zitten en dreigt hij het op te geven want hij was een buitenkind en nu zit hij mischien voor jaren opgesloten ik weet niet hoeveel jaar men kan vragen voor de feiten ik heb wel familie om me heen maar ik kan nie goe weg met mijn gevoelens de een zegt zus de ander zegt zo en ja soms is het voor mij nie gemakkelijk van steeds de kerk in het midden te houden ik zie uit naar jullie goede raad alvast bedankt het heefd al iets geholpen om mijn verhaal eens neer te mogen pennen na een lange zoektocht op het net er zijn niet veel mensen die da vinden hoor de website en het caw licht je ook nie altijd in thanks πŸ™ :(en ja het leven gaat verder maar nooit meer zoals vroeger

    #1327
    luvan
    Deelnemer

      Lieve Ingrid,

      ‘t Is goed dat je even geprobeerd hebt om neer te schrijven wat jou zo diep beneemt als moeder en oma. Het moet echt niet gemakkelijk zijn. Toch wil ik je de nodige moed toewensen om contact te blijven houden met je zoon, om te blijven op bezoek gaan met de kleinkinderen. Die steun van jou en van zijn kinderen is zo belangrijk voor jouw zoon … zich niet verlaten voelen maar weten dat hij nog altijd gesteund wordt, ondanks…
      Er bestaat een gezegde: “je bent moeder voor altijd”. Inderdaad, in je hart blijf je opkomen en kiezen voor je kind. Dat is het onbegrijpbare en toch zeer mooie van moeder zijn.

      Probeer misschien eens duidelijk af te spreken met de advocaat waarvoor je nu betaald hebt, hoe hij de verdere kosten berekent, wat dat concreet betekent. Het moet toch mogelijk zijn om duidelijke afspraken rond het financiΓ«le te maken met die persoon.

      ‘k Wens je heel veel sterkte en kracht.
      Een warme groet van
      luvan

      #1337

      lieve luvan kwas zo blij eens een opkikkertje te krijgen van een persoon die ons niet veroordeeld ik weet soms echt geen blijf met mn gevoelens maar ja wie zou dat wel denk ik onder die omstandigheden ik besef wel dat er geen plezier meer is in tleven want bij alles wat je doet denk je aan wat komen zal en daar zijn nog vele vragen over sorry als er soms een schrijf foutje in mn relaas staat maar ik ben niet zo goed op de pc kword al wat ouder he donderdag ga ik naar zn advokaat toe en dan ga ik hem vragen hoe hij het ziet ik weet nu ondertussen dat zijn huis ook gerechtelijk verkocht word en de gelden op een geblokkeerde rekening komen en dan ga ik vragen of de advokaten kosten er daar kunnen af gaan ik hoop van wel want ondertussen zijn mijn spaarcentjes voor mn pensioentje der al in gegaan weet jij waar ik eens met iemand die in het zelfde straatje zit als mij om eens mee te babbelen want hier zien ze me zo graag dat ze me altijd willen beschermen:dry: zijn kindjes mag hij voorlopig nog niet zien en met mij spelen ze momenteel dan wel dan niet daarom heb ik mn grootoudersrecht op gevraagd en hoop dat ook te krijgen in de hoop dat ik terug iets van jou hoor en bedankt voor de steun en goeie raad dat verdient echt een hele grote pluim;) πŸ˜‰ πŸ˜‰

      #1338
      rememberme
      Deelnemer

        Hoi Ingrid

        in eerste instantie reageerde ik niet… vanwege mijn gebrek aan kennis omtrent regelingen met advocaten. Net zoals Luvan zou ik inderdaad de advocaat vragen om een verduidelijking te krijgen van zijn kosten. Zeker voor wat hij reeds gedaan heeft, moet hij toch kunnen aantonen voor wat hij hoeveel aanrekent. Een kostenraming naar de toekomst toe zal ook wat duidelijkheid geven.
        Net zoals voor wat betreft de advocaten, ken ik ook te weinig omtrent wetgeving en dergelijke, maar ik hoop van harte dat het geld van de verkoop van het huis gebruikt mag worden voor de advocaatskosten. Het loopt snel erg hoog op blijkbaar…en elke euro kan je spijtig genoeg maar 1 keer uitgeven.
        Het is goed dat je gevraagd hebt om jou kleinkind(eren) te mogen zien. Je blijft hun grootmoeder. Zowel voor jou als voor de kinderen is het belangrijk om die band te blijven behouden. hopelijk komt dat snel in orde.
        Wat me opviel in jouw verhaal, was dat hij glasbezoek aanvraagt om geen risico te lopen dat het tafelbezoek volzet is. Ik weet niet waar hij juist zit en in elke gevangenis zal het wel anders zijn. Maar zijn er geen mogelijkheden om toch zeker te zijn van een plaatsje in de bezoekersruimte? Het zal jou en hem waarschijnlijk veel deugd doen om op die manier een iets ‘normaler’ contact te kunnen hebben.
        Blijf gerust hier je verhaal neerpennen als dat helpt. Je familie en vrienden hebben inderdaad het beste met je voor, maar ze zijn persoonlijk mee betrokken in de zaak, wat het voor hen niet makkelijk maakt je advies te geven zonder de emoties te laten meespelen. Soms geraak ik al eens aan de babbel tijdens het wachten voor het bezoek. Het zijn steeds andere situaties waar die mensn zich in bevinden, maar toch kan het eens deugd doen om met hen een babbeltje te doen. Ik zelf heb behoorlijk veel nood om erover te praten.Je hebt alvast allemaal iets gemeenschappelijks…daarbinnen zit iemand die je graag ziet en dat maakt het toch iets makkelijker. Buitenstaanders begrijpen het vaak niet.
        Succs met je gesprek op donderdag en hopelijk wordt je er wat wijzer van!
        Groetjes

        #1351

        lieve mensen bedankt voor jullie reacties maar ik ben er weer met een vraag mn zoon had nog voorwaardelijk staan en ik ben da maar te weten gekomen van zijn advokaat mijn vraag is nu als hij langer dan vijf jaar krijgt kan hij dan nog na drie derde van zijn straf vrij komen momenteel legt hij er zich bij neer dat hij een paar jaar in de gevangenis zal door brengen het gaat met ups en downs zoals bij mij alhoewel mn leven stillekes aan terug op de rails begint te komen alleen voel ik me met mn gedachten soms zo eenzaam maar ik denk dat het bij alle moeders zo zal zijn πŸ™ πŸ™ we hopen zo voor hem dat het nog mee valt:unsure: :unsure: en de moeder van zn kinderen daar heeft hij via via nog steeds contakt mee alhoewel ik er mijn twijfels over heb ze speelt met mij het spelletje van aantrekken en afstoten daarom heb ik een beetje afstand genomen van alles kheb da ook gezegd tegen hem en blijkbaar is dat niet in goede aarde terechtgekomen heb ondertussen 9000euro betaald aan kosten voor zn advokaat ben er ook bij geweest om een gedetailleerde rekening te vragen en te zeggen dat ik ze zo vlug niet kan bijeen sparen de centjes en toen zei hij ik zal zien wat ik kan doen om een gedeelte van het huis te recupereren maar da zijn zorgen voor later zei hij ge moet daar nu nog niet aan denken voor het grootouderschap hebben ze een andere advokaat genomen waar ik duizend euro aan moest betalen dus nu twijfel ik toch wel een beetje als het lang duurt willen de kindjes niet meer komen en tegen hun zin ga ik ze niet dwingen ik wil zeker naar mn kleinkinderen toe geen boeman zijn zn advokaat zei ook dat het proces langer zou duren dan 1 dag eerst de getuigen dan de beraadslagen dan pas de uitspraak wat moet ik me daar bij voorstellen dat het meerdere dagen zal duren of zijn het weken in volle hoop kijk ik uit naar jullie reakties die mij verder op deze moeilijke weg zullen helpen om vooruit te zien dank en warme groetjes

        Attachments:
        #1683

        πŸ™‚ hey allemaal na een heel tijdje weg te zijn ben ik er weer met een vraagje mn zoon is veroordeelt tot vier jaar cel waarvan hij er nu 14maand van gedaan heeft sinds deze week mag hij bij de psych en op agressietraining mn vraag is nu hoe zit dat dan met de sociale zekerheid welk statuut heeft hij kan hij terug krijgen van de consultaties en moet hij die betalen hoe gaat het allemaal in zn werk zijn sis kaart heeft hij in zn bezit op de mutualiteit weten ze ook niet wat ze moeten doen ze kunnen zelfs geen klevertjes geven kbedankt jullie nu al voor de hulp als je me kunt helpen thanks:unsure: :unsure: :unsure: warme lieve groetjes Ingrid

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.