Ga naar de inhoud

laatste dagen

Home Forums Familie van gedetineerden laatste dagen

  • Auteur
    Berichten
  • #1933
    Nora
    Deelnemer

      Hey iedereen,

      Heb eindelijk te horen gekregen dat mijn vriend 11/02 wordt vrijgelaten, als dienst vreemdelingen zaken niet moeilijk doet. Hij zit dan bijna 7maanden. De tijd is echt snel gegaan maar de laatste weken gaan echt traag vooruit. Het is echt wel genoeg geweest en zeker omdat hij van brussel naar Saint-hubert overgeplaatst is. Ik ben afhankelijk van openbaar vervoer dus dit is niet simpel voor me. Ik zag hem 3keer per week en nu nog maar 1keer. Ik ben blij dat het bijna februari is maar langs de andere kant ben ik ook wel bang en heb veel vragen. De gevangenis verandert mensen dus zouden wij ook niet verandert zijn, kunnen wij nog samen leven. Gaat hij niet weer van die stomme fouten maken en ons wereld weer op zn kop zetten….
      Zijn er nog mensen die soms zo denken?

      GRTS

      #1934

      Beste Nora,

      Het is inderdaad niet evident om na zo’n lange periode van afstand, terug samen te wonen. Je vragen en bedenkingen zijn dan ook meer dan normaal.

      Belangrijk is dat je hier een open gesprek over kunt aangaan met je partner, want uiteindelijk moet je zijn re-integratie samen doormaken. Als je beiden je wensen, angsten, verlangens, … naar elkaar toe kunt uiten, zou het voor beiden duidelijker moeten worden, hoe jullie een terugkeer naar huis zien.

      Indien je nood hebt aan een ondersteunend gesprek hieromtrent, kun je terecht bij de dienst Justitieel Welzijnswerk. Afhankelijk van je adres, kan ik je de juiste contactgegevens doorspelen.

      Met vriendelijke groet en heel veel succes,

      ————–
      Maaike Bervoet
      Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
      Refugestraat 1
      8200 Brugge – Sint-Andries
      Tel. 050 31 01 07
      maaikebervoet@cawregiobrugge.be

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.